En sjuk idé av en desperat deffare

Home Forums Allmänt om gymträning En sjuk idé av en desperat deffare

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 58 total)
  • Author
    Posts
  • #863642

    Jag har nu deffat i 10 veckor och gått ner 20kg…det är 5kg kvar tills målet men jag håller på att flippa ur pga av maten. Jag har en enorm aptit för mat och tyvärr för skräpmat som hamburgare, kebab, pizza etc. Under denna deffperoid har jag haft 2 ätar dagar i månaden , varnnan vecka. Så kom på en ide om hur man kanske kan fuska, men har ej kunskap för att se om den håller.

    Enkelt handlar om att stoppa i sig maten i munnen tugga men utan att svälja.

    får man i sig fettet och allt skit OM man bara tuggar maten sedan istället för att svälja spottar ut den? det borde väl vara först när den går ner i kroppen som innehållet påverkar? Smakmässigt är ju bara i munnen som det goda är… så min tanke är allåts tugga sen spotta .. ha ja jag menar allvar jag skulle lätt göra det om jag ej får i mig näringen.

    #84979
    #863643

    haha varför kan man inte få cred får en innovativ ide… =) om den håller..

    #863644

    Ärligt talat har jag vid något tillfälle tänkt samma sak. :) Det gick dock inget bra då det ändå inte blev lika gott när man inte fick svälja. Det känns som om maten passerar nåt smakcentra när den är på väg ner i halsen och det känns inte naturligt att spotta ut det man har tuggat. F.ö. börjar nedbrytningen av maten redan i munnen, men samma energimängd som om du skulle svalt maten lär du knappast få i dig.

    #863645

    Varför inte både tugga och svälja, ta sedan ett kraftigt laxerinsmedel, skit ut rubbet,börja sedan om.

    #863646

    Testa det! Det kanske funkar skitbra!

    #863647
    smurfpucko wrote:
    F.ö. börjar nedbrytningen av maten redan i munnen, men samma energimängd som om du skulle svalt maten lär du knappast få i dig.

    Nedbrytningen börjar i munnen man näringsupptaget sker inte förrän i tarmarna.

    kaysern: Du kan ju alltid prova, men det låter dock inte som du har en sund inställning till mat för tillfället, vilket är lite oroande.

    #863648

    +1!!
    Jag helt klart positiv till innovativa idéer. F.ö. har jag provat detta med chips, det är viktigt att poängtera att ingen annan bör vara i samma rum. Det kan anses som äckligt.

    #863649

    Börjar nästan ringa en ätstörning-varningsklocka här..

    #863650

    Du lär ju iofs inte bli så populär på restauranger…

    #863651

    Jag har faktiskst en jättesund inställning ha.. jag är på en deff och får inte äta annat än frukt,grönt väldigt lite kolhydrater och lite mer protenier… och jag har flippat ur som jag skrev. Jag mår väldigt bra.. och läääängtar till få börja bulka just pga avmin extrema aptit för mat. Men tänkte om man kan prova detta för att orka sista månaden ….jag skulle ju ändå orka när jag kommit så långt nu men det är psykiskt jävligt jobbigt nu. Så tänkte varför lida om det finns ett problem som kan lösa….

    En fråga dock, när ni menar nedbrytningen börjar i munnen.. vad exact i termer av kalorier, fett etc innebär det? Hur många % av maten får man i sig genom att bara tugga. ?

    #863652

    Detta är min tredje kommentar i samma tråd på kort tid. Ursäkta att jag tar onödig plats.

    Med det sagt: Kaysern, tror du verkligen att du kan tillfredsställa ditt skräpmatssug genom att tugga skräpmaten och spotta ut den? Nu är jag ingen expert i ämnet men det låter för mig som om att man kommer vara ungefär lika sugen på maten efteråt, om man nu inte har fått svälja någonting.

    #863653
    kaysern wrote:
    Jag har faktiskst en jättesund inställning ha.. jag är på en deff och får inte äta annat än frukt,grönt väldigt lite kolhydrater och lite mer protenier… och jag har flippat ur som jag skrev. Jag mår väldigt bra.. men det är psykiskt jävligt jobbigt nu. Så tänkte varför lida om det finns ett problem som kan lösa….

    Quote:
    Lösningen är att du lugnar ner dig en smula med deffen. Du kommer gå ner de 5 kilona ändå.
    #863654

    haha , knäpp:D

    #863655

    Ärligt talat. Bit ihop och sluta gnälla!
    ”The only easy day was yesterday!”

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 58 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.