Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2015-09-17
Inlägg 1

Har tränat i 5-6 år med godkänt resultat. Träningen har uteslutande bestått av klassisk styrketräning med framförallt sikte på att utveckla muskelmassa. Senaste 1-2 åren har däremot utvecklingen helt stagnerat och detta tror jag till stor del beror på bristande motivation. Idag består upplägget av ett rätt stabilt schema med 1. Ben, 2. Bröst/Triceps, 3. Rygg/Biceps, 4. Axlar och ibland 5. med extra armar, mage och vader. Vilodag tar jag när jag känner för det, men annars rullar schemat på.

Förutom att jag numera tycker att det är sjukt tråkigt att styrketräna så har mitt liv också förändrats. Tiden räcker egentligen inte till för att träna varje dag och med åldern så vill jag också att träningen mer anpassas till att bli hälsosam. Kom igen, att lyfta as tungt och att ha stora muskler samtidigt som man blir andfådd av att gå till tvättstugan är inte hälsosamt.

Därför önskar jag nu ett träningsupplägg som fokuserar på att behålla muskelmassa, på att vara effektivt, på basövningar och på kondition. Exempelvis tänker jag mig något sånt här:

Pass 1: Ben - i huvudsak knäböj
Pass 2: Press - i huvudsak bänkpress och militärpress
Pass 3: Drag - i huvudsak marklyft och chin-ups
Pass 4: Löpning eller simning
Vilodag

Förslag?

Jorgen
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 793

Man kan ha stora muskler och lyfta as tungt utan att bli andfådd av att gå till tvättstugan. :)

Det viktigaste med träningen om man vill få resultat är kontinuitet, och för att få det så måste träningen vara rolig, annars vill man inte göra den.

Du kan köra tre helkroppspass i veckan, eller tre halvkroppspass som rullar tex.
Jag hade slängt in löpningen/simningen mitt i, och även en vilodag om det är möjligt.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 401, december 2017

  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017