Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
emilmar
Titel
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 43

Tjena,

Jag har tränat 2,5 månader nu med hårdträning på gymmet !
Jag har fått mycket bra resultat på biceps, bröst m.m.

MEN...
magen har inte rört sig en millimeter ! så därför ska jag nu försöka träna bort magen och allt annat överflödigt fett innan jag börjar bygga muskler igen ?

Är detta metoden man ska köra med ?
Och hur gör jag detta på bästa sättet utan o förlora musklerna jag redan har och har byggt upp ?

Nickster
Titel
Registrerad 2010-06-09
Inlägg 169

2,5 månader är ingenting. Träna 1-2 år iaf innan du börjar tänka på deff beroende på hur mycket du väger.

emilmar
Titel
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 43

haha alla ni vältränade pratar om att de tar 5-10 år innan man får den kropp man vill ha,
Kolla aftonbladet o tv-n o tidningar och allt som finns,

tusentals går ner 10-20 kilo på 3 månader med hårdträning o rätt kost,
men vet du inte hur man gör behöver du inte skriva

Nickster
Titel
Registrerad 2010-06-09
Inlägg 169

emilmar skrev:
haha alla ni vältränade pratar om att de tar 5-10 år innan man får den kropp man vill ha,

Va? På 2,5 månader bygger du inte mycket muskler alls.. Om du inte kan acceptera sanningen kan du ju fortsätta tro på ABs lögner. Det är en tidning. Och tidningars mål är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Man behöver inte vara en Einstein för att förstå det.

emilmar
Titel
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 43

men alla dom tusentals som går ner 10-20 kilo på 3 månader ( har en polare som gjort detta ) hur kan detta funka för dom då ? jag vill gå ner i fett som sagt innan jag börjar bygga muskler

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

emilmar skrev:

Gå ner i vikt är en helt annan femma. Sure om du lägger dig 1000 kcal under behov varje dag så blir de ju 12 kilo på 3 månader. Då kommer du dock förlora mer muskler i processen än önskvärt. Deff ska aldrig överstiga 500 kalorier underskott, helst 2-300 max.

Bygga muskler gör du inte på 2.5 månad. Däremot skulle jag tipsa om att deffa bort allt fett först och sedan köra en långsam kontrollerad bulk. De överflödiga fettet du har hjälper dig inte på något sätt. Jag ångrar själv att jag inte gjorde så.

Sen ska man ALDRIG lita på vad som står i blaskor.

emilmar
Titel
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 43

okej kan du va lite mer specifik hur min träning och diet ska gå till ? :)

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

Träna tungt så du förlorar minimalt i styrka. Kör de program du trivs med men se till att inte lalla på bara för att du inte är i uppbyggnadsfas utan deff. Kör så tungt du kan 6-12 reps.

Kosten så skulle jag föreslå att du räknar ut ditt behov av kalorier på nån gratis calc, typ www.freedieting.com.

Sen räknar du kalorier varje dag och lägger dig på ca. 500- i kcal. Du kan även testa mindre först för att se hur kroppen reagerar. När de gäller vad man ska käka har de mindre betydelse men försök dra i dig 2 g protein per kroppskilo och gärna inte allt för mycket fett.

emilmar
Titel
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 43

edamber skrev:
Träna tungt så du förlorar minimalt i styrka. Kör de program du trivs med men se till att inte lalla på bara för att du inte är i uppbyggnadsfas utan deff. Kör så tungt du kan 6-12 reps.

Kosten så skulle jag föreslå att du räknar ut ditt behov av kalorier på nån gratis calc, typ www.freedieting.com.

Sen räknar du kalorier varje dag och lägger dig på ca. 500- i kcal. Du kan även testa mindre först för att se hur kroppen reagerar. När de gäller vad man ska käka har de mindre betydelse men försök dra i dig 2 g protein per kroppskilo och gärna inte allt för mycket fett.

men gärna inte alltför mycket fett ? LCHF då, funkar inte de i sammband med min träning ?

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

Helst inte då kroppen behöver kolhydrater för att fungera, det betyder dock inte att du behöver gå overboard. Jag ligger på 200g protein, 250 gram kolhydrater och 70 gram fett.

emilmar
Titel
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 43

jag kör 6x4 i set och 20 min löpning efter muskelpasset, skulle du rekomendera denna träningen då ?

Titel
Registrerad 2012-04-20
Inlägg 10

edamber skrev:
Bygga muskler gör du inte på 2.5 månad.

Varför säger alla så?

Jag gick upp 8kg och ner 5% bf på två månader.

Det är ju det första halvåret man gör den största utvecklingen. Både i kroppen och vikterna.

Här är min utveckling på två månader.
Bild

emilmar
Titel
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 43

wagga skrev:
Varför säger alla så?

Det är ju det första halvåret man gör den största utvecklingen. Både i kroppen och vikterna.

Bild

jag håller med ! en del snackar om 10 år, Fan jag vill inte tävla inom muskelbyggning !

Nice omvandling på 2 månader !

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

wagga skrev:
Varför säger alla så?

Bild

Har man ALDRIG tränat förut kan man ha tur och gå ner i vikt samtidigt som man bygger muskler.

Men för de som tränat ett tag så byggs inga muskler utan ett kaloriöverskott under en längre tid.

emilmar
Titel
Registrerad 2009-09-29
Inlägg 43

edamber skrev:
Har man ALDRIG tränat förut kan man ha tur och gå ner i vikt samtidigt som man bygger muskler.

Men för de som tränat ett tag så byggs inga muskler utan ett kaloriöverskott under en längre tid.

så man ska gå ner i vikt först då ? o sedan äta upp sig o träna som fan ?
hur gör jag detta bäst isf ?

Titel
Registrerad 2012-04-20
Inlägg 10

edamber skrev:

Jag förstår inte vad du försöker säga?

Själv har jag inte haft några problem med det.... Vilket är rakt emot vad du påstår..

Titel
Registrerad 2012-01-10
Inlägg 62

wagga skrev:
Jag förstår inte vad du försöker säga?

Själv har jag inte haft några problem med det.... Vilket är rakt emot vad du påstår..

Tror han menar att om du har tränat på en seriös nivå i 10 år och har mycket muskler så måste du helst ligga på överskott för att bygga.
Finns väl folk som är lite mer unika och kan bygga utan att äta som hästar, även ifall dom har tränat i 10 år.

Det är en stor skillnad på nybörjare och erfarna biffiga rebeller när det kommer till att bygga muskler.

En som precis har börjat träna kan lätt lägga på sig 5kg muskler på 1-2 månader. Finns såklart vissa som alltid kommer ha det svårare att bygga. Även ifall dom är nybörjare.

Och nybörjare kan säkert till och med gå ner i fett massa samtidigt som dom bygger muskler. Som sagt, det är en stor skillnad.

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

dennis1 skrev:
Tror han menar att om du har tränat på en seriös nivå i 10 år och har mycket muskler så måste du helst ligga på överskott för att bygga.
Finns väl folk som är lite mer unika och kan bygga utan att äta som hästar, även ifall dom har tränat i 10 år.

Det är en stor skillnad på nybörjare och erfarna biffiga rebeller när det kommer till att bygga muskler.

En som precis har börjat träna kan lätt lägga på sig 5kg muskler på 1-2 månader. Finns såklart vissa som alltid kommer ha det svårare att bygga. Även ifall dom är nybörjare.

Och nybörjare kan säkert till och med gå ner i fett massa samtidigt som dom bygger muskler. Som sagt, det är en stor skillnad.

Precis.

Titel
Registrerad 2012-04-20
Inlägg 10

dennis1 skrev:

TS har tränat i 2,5 månader. Varför diskuterar vi vad folk som tränat i 10år kan eller inte kan då?

adamber skrev:

Tur!?

Jag gjorde/gör det. Inga problem alls.

Kommer inte säga att någon kan eller inte kan göra det. INGEN här har den kunskap som behövs för att säga vad som går eller inte går att göra. Bara en massa folk som tror sig veta saker dom inte har en aning om. Spekulationer oftast baserade på egna erfarenheter..
Alla är olika.

@TS
Jag klarar att bygga muskler och förlora body fat, på mitt sätt. Man måste prova sig fram vad som fungerar för sig själv.

Kan redogöra hur jag gör, men det kanske inte fungerar för dig.

Jag övervakar min kropp ganska noga. Förmodligen överdrivet. Men det gör att jag lär känna den snabbare.
Mäter omfång och underhudsfett. Vikt är av mindre betydelse.
Kollar mitt dagliga intag av, ja allt. Använder en app som heter Kostanalys BETA (gjord av hackspett) som använder livsmedelsdatabasen från livsmedelsverket. Kostar 10kr, men väl värt.
Ser till att ligga under i kalorier, men att jag ligger högt på proteinerna.

Mycket vatten. Kreatin kurer. Vitamin & mineraltabletter. Proteinshake under träning.

Träning är tunga vikter med få reps (normalt 4-6. Magen 8-10) och få set. 4-6 set fördelat på 2-3 olika övningar per muskel. Max två muskelgrupper per träning. Träningstiden är max 45min per pass. 5-7 pass i veckan. Max 1 pass om dagen. Minst 5 dagars vila mellan pass med samma muskelgrupp.
Kom ihåg, det är inte på gymmet muskeln växer, det är i vila emellan passen.
Använder appen Jefit för att hålla koll på träningspassen. Byter schema varannan vecka. Ändrar vilka muskelgrupper jag kör tillsammans på pass och även ändrar lite övningar. Detta är för att inte vänja musklerna vid speciella övningar.
Kör inga konstiga övningar. Inga isoleringsövningar av muskler. Mycket fria vikter. Så mycket "basövningar" det går.

Kör motionsträning 1-2 ggr i veckan. Men bara för att "bränna" extra. Ligger då på 70% av maxpuls (karvonen) i 2x30min. Oftast 30min rodd och 30min gåband.
Ibland 3x20min. Rodd, gåband och cykel.

Så gör jag för att bli starkare och bygga muskler, samtidigt som jag går ner i bf.
Det finns garanterat andra som gör precis tvärtom, och det fungerar också, för dom.
Du får prova dig fram med vad du tycker är roligt, känns bra och ger resultat.

Titel
Registrerad 2008-07-31
Inlägg 124

Citat:
Varför säger alla så?

http://i42.tinypic.com/rihlzl.png

Starkt jobbat på 2 månader! ;)

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

wagga skrev:
TS har tränat i 2,5 månader. Varför diskuterar vi vad folk som tränat i 10år kan eller inte kan då?

Tur!?

Jag gjorde/gör det. Inga problem alls.

Kommer inte säga att någon kan eller inte kan göra det. INGEN här har den kunskap som behövs för att säga vad som går eller inte går att göra. Bara en massa folk som tror sig veta saker dom inte har en aning om. Spekulationer oftast baserade på egna erfarenheter..
Alla är olika.

@TS
Jag klarar att bygga muskler och förlora body fat, på mitt sätt. Man måste prova sig fram vad som fungerar för sig själv.

Kan redogöra hur jag gör, men det kanske inte fungerar för dig.

Jag övervakar min kropp ganska noga. Förmodligen överdrivet. Men det gör att jag lär känna den snabbare.
Mäter omfång och underhudsfett. Vikt är av mindre betydelse.
Kollar mitt dagliga intag av, ja allt. Använder en app som heter Kostanalys BETA (gjord av hackspett) som använder livsmedelsdatabasen från livsmedelsverket. Kostar 10kr, men väl värt.
Ser till att ligga under i kalorier, men att jag ligger högt på proteinerna.

Mycket vatten. Kreatin kurer. Vitamin & mineraltabletter. Proteinshake under träning.

Träning är tunga vikter med få reps (normalt 4-6. Magen 8-10) och få set. 4-6 set fördelat på 2-3 olika övningar per muskel. Max två muskelgrupper per träning. Träningstiden är max 45min per pass. 5-7 pass i veckan. Max 1 pass om dagen. Minst 5 dagars vila mellan pass med samma muskelgrupp.
Kom ihåg, det är inte på gymmet muskeln växer, det är i vila emellan passen.
Använder appen Jefit för att hålla koll på träningspassen. Byter schema varannan vecka. Ändrar vilka muskelgrupper jag kör tillsammans på pass och även ändrar lite övningar. Detta är för att inte vänja musklerna vid speciella övningar.
Kör inga konstiga övningar. Inga isoleringsövningar av muskler. Mycket fria vikter. Så mycket "basövningar" det går.

Kör motionsträning 1-2 ggr i veckan. Men bara för att "bränna" extra. Ligger då på 70% av maxpuls (karvonen) i 2x30min. Oftast 30min rodd och 30min gåband.
Ibland 3x20min. Rodd, gåband och cykel.

Så gör jag för att bli starkare och bygga muskler, samtidigt som jag går ner i bf.
Det finns garanterat andra som gör precis tvärtom, och det fungerar också, för dom.
Du får prova dig fram med vad du tycker är roligt, känns bra och ger resultat.

Det är bevisat att ett det i normalfallet inte går att bygga muskler utan ett kaloriöverskott. Punkt.

Sen kan jag inte ta dig seriöst för en del grejer du säger skriker okunnighet. Proteinshake under passet? Varför?

4-6 reps, jasså du träna styrka? Inte hypertrofi.

Muskler kan inte "vänja" sig vid vissa övningar, det är total jävla broscience. Finns ingen anledning att byta schema varannan vecka.

5 dagars vila mellan då man tränar samma muskelgrupp är på tok för länge ifall man vill ha optimala resultat. Varje muskelgrupp ska helst träffas av 2 ggr i veckan. En som går på olagliga preparat kan klara sig på att träna muskelgrupperna 1 gång /veckan. O vafan det är inte vilan som bygger musklerna, det är en kombination av träning/kost/sömn.

Studier visar TYDLIGT att muskel protein syntesen är förhöjd upp till 36 timmar efter man tränat. Det betyder alltså att efter 36 timmar kan man träna muskeln igen för då har den hunnit bygga upp sig.

fitnesserik
Titel
Registrerad 2012-04-29
Inlägg 320

edamber skrev:
Det är bevisat att ett det i normalfallet inte går att bygga muskler utan ett kaloriöverskott. Punkt.

Sen kan jag inte ta dig seriöst för en del grejer du säger skriker okunnighet. Proteinshake under passet? Varför?

4-6 reps, jasså du träna styrka? Inte hypertrofi.

Muskler kan inte "vänja" sig vid vissa övningar, det är total jävla broscience. Finns ingen anledning att byta schema varannan vecka.

5 dagars vila mellan då man tränar samma muskelgrupp är på tok för länge ifall man vill ha optimala resultat. Varje muskelgrupp ska helst träffas av 2 ggr i veckan. En som går på olagliga preparat kan klara sig på att träna muskelgrupperna 1 gång /veckan. O vafan det är inte vilan som bygger musklerna, det är en kombination av träning/kost/sömn.

Studier visar TYDLIGT att muskel protein syntesen är förhöjd upp till 36 timmar efter man tränat. Det betyder alltså att efter 36 timmar kan man träna muskeln igen för då har den hunnit bygga upp sig.

För det första är det möjligt att bygga muskler i ett kaloriunderskott (om det inte är alltför stort) och om man sköter alla andra bidragande faktorer, men detta är självklart nästan bara möjligt för nybörjare vars muskler är helt "undertränade" så trots att de ligger med ett litet veckokaloriunderskott lyckas de ändå bygga muskler när de börjar gymma. Och nu talar jag från personlig erfarenhet, för när jag började gymma för ca 2år sedan förvandlades min kropp totalt, från att vara halvknubbig utan muskler till att vara ganska mycket smalare men med mer muskler, och det är ett känt faktum att "nybörjare" som knappt har några muskler alls och mer eler mindre överflödsfett kan bygga muskler och förlora fett samtidigt :)

Sedan har jag också en fråga när du säger att de måste vila 36 timmar efter, har fått lite ångest över det på senaste :( Eftersom jag kör intervallträning morgonen efter jag gymmat och då inkluderas vissa övningar som t.ex. boxning då man ibland känner att man belastar de muskler man tränat dygnet innan, men ändå inte i närheten av hur mycket man belastar dem när man väl tränar dem på riktigt på gymmet. Så frågan är i stort sätt om man t.ex. kör rygg dagen efter man har kört armar (när jag kör rygg känner jag alltid lite belastning i biceps), kan detta då förstöra för muskeluppbyggnaden, eller gäller 36timmarsregeln endast att man verkligen inte ska bryta ner musklerna totalt 36timmar efter? Man tänker ju på typ Arnold som körde gym 6gånger i veckan eller något med varje muskelgrupp två gånger. Han måste ju ändå ha känt någon belastning i t.ex. armarna när han kört t.ex. bröst eller rygg?

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

fitnesserik skrev:
För det första är det möjligt att bygga muskler i ett kaloriunderskott (om det inte är alltför stort) och om man sköter alla andra bidragande faktorer, men detta är självklart nästan bara möjligt för nybörjare vars muskler är helt "undertränade" så trots att de ligger med ett litet veckokaloriunderskott lyckas de ändå bygga muskler när de börjar gymma. Och nu talar jag från personlig erfarenhet, för när jag började gymma för ca 2år sedan förvandlades min kropp totalt, från att vara halvknubbig utan muskler till att vara ganska mycket smalare men med mer muskler, och det är ett känt faktum att "nybörjare" som knappt har några muskler alls och mer eler mindre överflödsfett kan bygga muskler och förlora fett samtidigt :)

Sedan har jag också en fråga när du säger att de måste vila 36 timmar efter, har fått lite ångest över det på senaste :( Eftersom jag kör intervallträning morgonen efter jag gymmat och då inkluderas vissa övningar som t.ex. boxning då man ibland känner att man belastar de muskler man tränat dygnet innan, men ändå inte i närheten av hur mycket man belastar dem när man väl tränar dem på riktigt på gymmet. Så frågan är i stort sätt om man t.ex. kör rygg dagen efter man har kört armar (när jag kör rygg känner jag alltid lite belastning i biceps), kan detta då förstöra för muskeluppbyggnaden, eller gäller 36timmarsregeln endast att man verkligen inte ska bryta ner musklerna totalt 36timmar efter? Man tänker ju på typ Arnold som körde gym 6gånger i veckan eller något med varje muskelgrupp två gånger. Han måste ju ändå ha känt någon belastning i t.ex. armarna när han kört t.ex. bröst eller rygg?

Jo nybörjare kan se en del resultat på det. Inte sett någon vetenskaplig förklaring på det dock :)

Kroppen säger oftast till ifall man övertränar, men i regel är det VÄLDIGT svårt att uppnå överträning. Skulle inte oroa mig sålänge man inte kör tyng styrketräning. Sen gärna inte lägga te.x biceps före eller efter ryggpasset. Samma som bröst ska helst inte ligga före eller just efter axlar.

Över/underkropps program är att föredra tycker jag.

fitnesserik
Titel
Registrerad 2012-04-29
Inlägg 320

edamber skrev:
Jo nybörjare kan se en del resultat på det. Inte sett någon vetenskaplig förklaring på det dock :)

Kroppen säger oftast till ifall man övertränar, men i regel är det VÄLDIGT svårt att uppnå överträning. Skulle inte oroa mig sålänge man inte kör tyng styrketräning. Sen gärna inte lägga te.x biceps före eller efter ryggpasset. Samma som bröst ska helst inte ligga före eller just efter axlar.

Över/underkropps program är att föredra tycker jag.

Kör just nu

Måndag: Rygg
Tisdag: Intervallövningar främst core hemma
Onsdag: Armar
Torsdag: Samma som tisdag plus lite boxning
Fredag: Bröst och axlar
Lördag: Interavall hemma mage, biceps o rygg
Söndag: Vila

Det borde väl inte vara några problem? :)

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

fitnesserik skrev:
Kör just nu

Måndag: Rygg
Tisdag: Intervallövningar främst core hemma
Onsdag: Armar
Torsdag: Samma som tisdag plus lite boxning
Fredag: Bröst och axlar
Lördag: Interavall hemma mage, biceps o rygg
Söndag: Vila

Det borde väl inte vara några problem? :)

Näe beror ju lite på vilka mål man har :) Skulle dock föreslå att prova över/underkropp så varje muskelgrupp får sig en smäll 2 ggr i veckan.

Jojjep91
Titel
Registrerad 2007-07-04
Inlägg 293

Du ska självklart göra det du mår bäst av.
Trivs du inte med dig själv så ska du så klart göra nånting åt det.

Kortfattat vad som krävs för att bränna fett och behålla muskler.

Ett underskott på kalorier.
Tung styrketräning, rek 5-8reps, träna som du gör eller drar ner träningen till 1/3 av din normala total volym.
Ät mycket proteiner, runt 150-200g om dagen är bra. Lägg det mesta runt träningen.

Ska du äta kolhydrater, ät dem på träningsdagar.

Vissa mår dåligt utan kolhydrater.

När jag tränade som minst under min deff, tränade jag två pass i veckan med kaloriöverskott.

Pass1
Bänkpress
Stångrodd
Baksida lår

Pass2
Frontböj
Militärpress
Chins

Jojjep91
Titel
Registrerad 2007-07-04
Inlägg 293

Edamber vad är det för fel att ta en proteinshake under passet?
Klart man kan träna axlar på samma pass som bröst eller tvärtom.
Klart man kan bygga muskler på underskott det har jag själv gjort.
Proteinsyntesen är inte den ända faktorn för muskeltillväxt.
För vissa kan en gång i veckan vara tillräckligt.

Jojjep91
Titel
Registrerad 2007-07-04
Inlägg 293

Arnold gick förfan på steroider.
Finns en massa återhämtnings tips dagen efter styrketräning.
Att tex köra högreps i bänk typ 2x50 kan vara bra dagen efter ett bröstpass.

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

Jojjep91 skrev:
Edamber vad är det för fel att ta en proteinshake under passet?
Klart man kan träna axlar på samma pass som bröst eller tvärtom.
Klart man kan bygga muskler på underskott det har jag själv gjort.
Proteinsyntesen är inte den ända faktorn för muskeltillväxt.
För vissa kan en gång i veckan vara tillräckligt.

Det är väl inge fel i det, undrade bara varför? Finns inga fördelar med att ta de under passet.

Klart man kan, det sa jag aldrig. Sa att man inte ska träna axlar DAGEN EFTER bröst. Eftersom mycket av axlarna kopplas in under bröstträning. Självklart funkar Bröst/axlar bra på samma pass.

Vad menar du med Arnold gick på steroider? Förklara dig nu? Självklart gjorde han det, men vad är din poäng?

Du kan ju inte med ett straight face uppmana folk att bygga muskler på ett kaloriunderskott?

"Att tex köra högreps i bänk typ 2x50 kan vara bra dagen efter ett bröstpass. "

????? Ännu ett väldigt konstigt påstående, förklara rent fysiologiskt fördelar med att köra 50 reps på bänkpressen..

Gran
Titel
Registrerad 2012-03-23
Inlägg 161

edamber skrev:

Du kan ju inte med ett straight face uppmana folk att bygga muskler på ett kaloriunderskott?

Beror väl helt på vem vi talar om. Har man kroppsfett % på över medel och ska börja träna med KCAL + är man ju bra jävla dum då det kommer se skit ut sen och denne hade lika gärna kunnat bygga muskler något långsammare men samtidigt tappa fett på en fungerande deff.

Har man aldrig lyckats öka i muskelmassa under deff vet man inte hur deff ska gå till. Antagligen tränar denne för lite och kör alldeles för många reps med för lite vikt så kroppen fortfarande får signaler om att muskler är onödigt och ska bort.

Proteinsyntesen och tung stryketräning är det mest avgörande under deff. Att ett för stort kaloriunderskott omöjliggör muskeltillväxt säger ju sej självt då det inte kommer finnas tillräckligt med energi för att bygga upp kroppen när energi även krävs för att hålla liv i de befintliga musklerna.
På ett underskott à la 500 kcal är det inga problem och det är även ett så stort underskott som rekommenderas av de flesta byggare.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 5 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden