Ge mig lite tips!

Home Forums Allmänt om gymträning Ge mig lite tips!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107534
    #1083820

    Tjena!

    Jag är en kille på 17 år och skulle gärna vilja ha lite tips på träning, jag började träna idag med mina vänner, båda av dem är helt okej byggda.

    Själv är jag 1,87 & väger 68, vilket betyder att jag är väldigt smal. Jag har inte särskilt stor aptit & äter sällan grönsaker.

    Skapar denna tråd då jag vill ha lite tips på hur jag kan få snabbare resultat, hur jag ska tvinga mig i mat osv. Samt hur ofta jag borde äta!

    mvh
    OKP! :)

    #1083852

    Vad gäller matbiten brukar jag rekommendera att införskaffa en mixer och göra diverse smoothies/drinkar, då jag tycker det kan vara lättare att bara slänga i skiten och mixa ihop än att stå och laga maträtter. Lättare att få i sig flytande föda än fast.
    Jag går själv upp klockan 4 på morgonen så har varken ork eller aptit till att laga frukost. En frukostshake med mjölk, havregryn, banan, proteinpulver, kvarg täcker mitt behov. Går ner på 30 sekunder.

    Gillar man inte grönsaker kan man försöka hitta frukt eller bär med liknande innehåll. Kosttillskott kan också vara något för dig om du har svårt att äta grönsaker. Ett tips kan också vara tillaga grönsakerna eller ha dem i maten. Många gör en sallad på gurka, grönsallad och paprika…Så klart man tröttnar på det. Gör jag t.ex. köttfärssås slänger jag i alla möjliga grönsaker, vissa känner man inte ens smaken av då, om det nu är smaken man har problem med.

    Nu står det inte vad du tränar så jag antar styrketräning(?). Då brukar man säga att man ska äta 2-3 gram protein per kilo kroppsvikt, vilket för dig blir 136 – 204. För någon som du, med liten aptit är proteinpulver ett bra alternativ till ”vanlig” mat.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.