Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2007-08-17
Inlägg 38

Hej hej, helt ny har pa forumet. Kommer utan vissa vokaler eftersom jag befinner mig utomlands. Har nyligen borjat pa gym igen efter flera ars uppehall. Min idrottsbakgrund ar badminton och fotboll pa lagomt hog niva fram tills jag var fyllda 20. Har under den tiden gatt en hel del pa gym ocksa.
Jag skulle vilja lagga pa mig nagra kilon men vill aven ha med simning i mitt program.

Har en tanke pa att dela upp kroppen i 3 dgr och dartill ha med simming och vila. Aven om jag planerar att variera min traning skulle jag vilja ha nagot sorts basprogram till en borjan, som jag sedan kan utga fran och andra dar det behovs.

Om jag delar upp kroppen i,

A) Ben, brost, mage
B) Axlar, biceps
C) Rygg, triceps

Hur kombinerar jag det med simming och vila? Vill simma 1 gang per A+B+C.

Ar mitt satt att dela in kroppen ok? Tranar jag hela ryggen med dessa ovningar?

Ben: Squats, benspark for framsidan, benspark for baksidan samt vader
Brost: Bankpress
Mage: Sittande i maskin

Axlar: Sittande axelpress med hantlar, baksida med cablecross
Biceps: Med stang och armstod

Ovre rygg: Sittande drag mot brost med smalt handtag, rodd med brett handtag

Nedre rygg: Raka ryggresningar, sneda ryggresningar

Triceps: Staende i cablecross med ett rep


Kommer variera ovningar allt eftersom. Invandningar? Ideer? Kritik?



MVH

/R

Titel
Registrerad 2007-08-17
Inlägg 38

Foresten, jag kor alla ovningar 3x6-12. Nar jag klarar 12 reps under nagot av seten gar jag upp i vikt

wesaft
Titel
Registrerad 2005-10-25
Inlägg 1 069

Det går bra att kombinera gym och simning.
Själv roterande Gym-Sim-Löpning hela sommaren, då med ett helkroppspass varje gång i gymmet. Fast jag försökte inte gå upp i vikt som du vill. Se till att träna hårt, äta mer energi än du förbränner så kommer detta gå fint.

Rygg, glöm inte marklyft.
Drag till bröst kan du variera med chins.

Hur kommer du simma, bröstsim, frisim?
I början blev jag trött i axlarna när jag simmade, speciellt om jag gymmat dagen innan.
Det är inga problem längre, har vant mig, plus att jag är bättre på att värma upp axlar innan jag börjar. Det går alltid över efter ett tag.

testa ddig fram när du vill klämma in simningen, detta kanske funkar?

mån: A
tis: vila
ons: B
tor: vila
fre: C
lör: Sim
sön: vila

Simma lugnt (full fart menar jag såklart)

Titel
Registrerad 2007-08-17
Inlägg 38

Tack for ditt svar wesaft!

Jag tror inte maten blir nagot problem. Iofs har jag ingen koll pa exakt hur mycket jag bor ata, men jag ater en riktig frukost med havregryn, minimjolk och bar. 2 riktiga maltider om dagen som bestar av pasta/ris/quinoa och till det kyckling/tonfisk/lax etc. Mellan dom maltiderna, efter traning och pa kvallen blir det proteindrinkar och frukt. For att jag ska sta ut med tonfisk och pasta t ex har jag oftast pesto eller liknande till. Tar aven vitamin och mineral tillskott som tacker dagsbehovet eftersom jag inte alltid orkar gora sallad till maten. Eftersom jag inte kor nagon sorts elitsatsning sa hander det att jag ater pizza och sant, men jag ser inte det som nagot storre hinder for mina mal

Har skrivit ner bade marklyft och chins som du foreslog, tack!

Jag kan egentligen bara brostsimma. Ar inte speciellt duktig men tycker anda man stracker ut kroppen bra och det ar en traningsform jag tror pa. Tror du det ar viktigt med bra teknik och vad tror du om frisim? Elitsimmare har ju uppenbarligen riktigt bra fysik, tror du det gar att uppna samma fysik med dalig teknik? Om man nu i det har exemplet hade lagt ner lika mkt tid i vattnet som dom. Vad tror du?

Programmet du foreslog ser bra ut, men efter att ha last runt lite har funderar jag pa att kora kroppen i 4 delar och da istallet ha med fler ovningar. Far se hur det blir =)

Tack for din hjalp!

MVH

/R

Titel
Registrerad 2007-08-17
Inlägg 38

Tack for ditt svar wesaft!

Jag tror inte maten blir nagot problem. Iofs har jag ingen koll pa exakt hur mycket jag bor ata, men jag ater en riktig frukost med havregryn, minimjolk och bar. 2 riktiga maltider om dagen som bestar av pasta/ris/quinoa och till det kyckling/tonfisk/lax etc. Mellan dom maltiderna, efter traning och pa kvallen blir det proteindrinkar och frukt. For att jag ska sta ut med tonfisk och pasta t ex har jag oftast pesto eller liknande till. Tar aven vitamin och mineral tillskott som tacker dagsbehovet eftersom jag inte alltid orkar gora sallad till maten. Eftersom jag inte kor nagon sorts elitsatsning sa hander det att jag ater pizza och sant, men jag ser inte det som nagot storre hinder for mina mal

Har skrivit ner bade marklyft och chins som du foreslog, tack!

Jag kan egentligen bara brostsimma. Ar inte speciellt duktig men tycker anda man stracker ut kroppen bra och det ar en traningsform jag tror pa. Tror du det ar viktigt med bra teknik och vad tror du om frisim? Elitsimmare har ju uppenbarligen riktigt bra fysik, tror du det gar att uppna samma fysik med dalig teknik? Om man nu i det har exemplet hade lagt ner lika mkt tid i vattnet som dom. Vad tror du?

Programmet du foreslog ser bra ut, men efter att ha last runt lite har funderar jag pa att kora kroppen i 4 delar och da istallet ha med fler ovningar. Far se hur det blir =)

Tack for din hjalp!

MVH

/R

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 361, augusti 2014

  • BODY 360, juli 2014

  • BODY 359, juni 2014

  • BODY 358, maj 2014

  • BODY 357, april 2014

  • BODY 356, mars 2014

  • BODY 355, februari 2014