Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2017-07-08
Inlägg 3

Hej! Nyss börjat tränat på gym, har sedan ca 5-6 månader tillbaka tränat 5-6 dagar i veckan på ett utegym samt rätt hård konditionsträning. Vill fokusera mer på att bygga nu och har därför köpt ett gymkort och lagt om kosten helt. Jag har tänkt att träna 6 dagar i veckan och vill veta om jag kan lägga upp det såhär?

Mån : Bröst/biceps
Tis : Rygg/triceps
Ons : Axlar/shrugs/mage
Tor : bröst/biceps
Fre : rygg/triceps
Lör : cardio
sön : axlar/shrugs/mage - ben

Är medveten om att det är rätt hård "discogymmare" varning på detta men har naturligt väldigt grova ben så känner inte att det är något jag har lust att prioritera just nu, skulle det bli obalanserat i ett senare skede så kommer jag lägga in mer ben. Men annars, ser det ok ut?

Titel
Registrerad 2017-07-08
Inlägg 3

Är folk allmänt rädda för att kommentera på det här forumet eller vad är grejen? Ser en massa trådar med tusentals visningar utan en enda kommentar.

Meathead
Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 160

Tycker upplägget ser rörigt ut och ger dig inte tillräckligt med vila.

Att köra lägre volym på benen är dumt, samt något du kommer ångra om du fortsätter att träna. Benen är en stor muskelgrupp och att träna även dom kommer ge dig mer resultat på övriga delar av kroppen också i form av anabolt gensvar.

Jag råder dig att följa ett färdigt schema du hittar nånstans.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017