Håller på att bygga hemmagym

Home Forums Allmänt om gymträning Håller på att bygga hemmagym

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #51684
    #125410

    Tja! Har börjat bygga gym hemma nere i källarn, och har fått lite idebrist på vad jag kan bygga.

    Jag har tillgång tillgång till svets och kan få tillgång hur mycket matrial och järnskrot som helst egentligen. Jobbar även inom tillverknings branschen och känner folk om man skulle vilja ha tillgång till mer avancerade maskiner (svarvar,fräsar, lasermaskiner).

    Det jag har byggt hitintills är:
    Bänkpresställning
    Bänk
    Kabeltrissa ( Övre)
    Dipställning
    Och jag har köpt int.stång med 140kg vikter
    Mer vikter ska en kille skära ut till mig i lasermaskin.
    Hantlar är på G, upp till 37kg.
    Och en ställning för knäböj och millitärpress är på G.

    Chinsstången funderar jag på hur jag ska fixa, problemet är att jag inte vet om taket pallar vikten, det är betongvalv (vet inte hur kvaliten är på betongen)

    Är det nån som har några förslag på enkla konstruktioner på träningsmaskiner/utrustning? de får inte vara allt för stora heller, då rummet kanske är max 15 kvadrat stort…

    Tack på förhand! =)

    #125411

    Jag har byggt en t-bar rodd som funkar fint!
    Behöver ju ett V-handtag till den oxå…

    [youtube=hZwRbDVyFAc]

    #125412

    typ en chins och dipsställning i ett?

    [http://www.traningsprodukter.se/shop/thumbnails/shop/16822/art22/h4034/4164034-origpic-db32bb.jpg_0_0_100_100_300_300_100.jpg]

    typ

    #125413

    Jajust, det glömde jag bort… T-bar har jag också byggt =)..men tack för förslaget!.dipställningen är också byggt..så det blir ingen kombinerad…så chinsstången måste jag komma på hur jag ska fästa den så att det håller…

    #125414
    totteman wrote:
    Jajust, det glömde jag bort… T-bar har jag också byggt =)..men tack för förslaget!.dipställningen är också byggt..så det blir ingen kombinerad…så chinsstången måste jag komma på hur jag ska fästa den så att det håller…

    du kan inte bygga ut den alternativt sälja den och börja om på nytt? :)

    #125415

    Nä tyvärr, den är byggd på så vis att det inte går att bygga om den… den är bultad fast i väggen, byggd som två stycken upponervända L, med en tvärgående stag på ovansidan så att det blir stabilt….

    #125416

    En tung boxningsäck har jag också,… och sen ska jag svetsa ihop kronlyfts ”ställning” också…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.