Helt ny inom detta. Behöver träningschema

Home Forums Allmänt om gymträning Helt ny inom detta. Behöver träningschema

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #108404
    #1084696

    Hej
    När jag var ung cyklade jag mycket. Jag höll på med gymnastik och rörde allmänt mycket på mig. Intresset för sådant har svalnat liksom utomhustemperaturen. Jag skulle vilja gymträna för att bli något större, snyggare och få en bättre balans mellan mina muskelgrupper. Just nu har jag stora ben men liten överkropp (främst armar och bröst är litet). Jag har letat som en galning på nätet efter gymscheman och hittat många bra men eftersom min axel är skadad (hoppat ur led) sedan någon månad tillbaka är jag begränsad till vad jag kan göra. Jag äger ett gymkort på member24 så de har de mesta man behöver och kan gå dit när som helst vilket är bra. Just nu kan jag träna 3 ggr per vecka max. Jag har testat bänkpress och förutom att axeln inte känns bra gör det ont i senorna i armbågarna så håller mig borta från den övningen. De mesta övningarna som omfattar armbågen rakt ut åt något håll är inte möjliga och jag föredrar om jag kan använda axeln så lite som möjligt. Statiska övningar gör inte ont så vid mina senaste tillfällen på gymmet har jag kört 45 min cykel och 15 min plankan, suck :(

    Tror ni förstår mitt problem. Behöver vägledning så jag vet vad jag ska göra på gymmet, behöver även någon simpel uppvärmning :)

    Tack för all hjälp!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.