Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20

Testade lite styrketräning när man var 13-14 år men snöade sedan in på tävlingscykel , men efter en otäck krasch i sommras på en lvg tävling så bestämde jag mig för att börja gymma istället , har alltid velat ha muskler men en tung överkropp har aldrig varit något en cyklist är hjälpt av !

Men med heltidsjobb , 3 barn , boende på hästgård långt ut i skogen , egen firma på sidan om vanliga jobbet vart det krångligt att få tid att ta sig i väg till Gymmet !

Tanken på att bygga ett eget gym hemma i ladugården föddes och tänkte dela med mig av bygget och förhoppningsvis kan jag bidra till att flera blir sugna på att göra sig ett Hemma GYM :up:

Det är här inne det skall byggas !

Sä här såg det ut i Oktober 2011

Finns en del att göra :D

En av många vagnar med virke som gått åt

Börjat lägga lite golv

Hittade detta i taket , Sveriges älsta skogsgymlokal ?

Fortsättning Följer !

93568.attach 93567.attach 93566.attach 93565.attach 93564.attach 93562.attach

Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20
Titel
Registrerad 2012-01-31
Inlägg 140

Riktigt fränt projekt:up: kommer följas!!

Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20
Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20
Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20
Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20

Tog mig ca 4 månader att bygga detta , träningen under denna tiden blev riktigt lidande , men nu har jag möjligthet att gymma så mycket jag vill här hemma !
Trots min ålder på 29 år har jag en förhoppning om att hinna lägga på mig en hel del muskler dom kommande åren frammöver !

Här under har ni ett klipp där jag filmar lite i gymmet , ni får använda er av länken ! där syns det färdiga resultatet bättre , även fast det är en dålig mobilkamera !
Ursäkta allt babbel och dessa extremt många byggbilder - men är fan stolt på något sätt för vad jag lyckats få till !!

/ / Henke HCH GYM

http://www.youtube.com/watch?v=_X4sCOA-oJc&feature=youtu.be

93595.attach 93594.attach 93593.attach

Titel
Registrerad 2011-11-13
Inlägg 77

FRÄNT!!! Inte alls avundsjuk...

Titel
Registrerad 2012-01-31
Inlägg 140

Grymt! :devil:

Titel
Registrerad 2012-01-31
Inlägg 140

Grymt! :devil:

Edit: Sorry för dubbel...vet inte vad som hände:/

Nickster
Titel
Registrerad 2010-06-09
Inlägg 169

FY FAN VA NICE!!! Detta är något jag vill ha i framtiden. Måste vara riktigt skönt att kunna spela sin egen musik, slippa alla jobbiga typer, att vänta etc. Hur mycket kostade det om man får fråga?

HcBB
Titel
Registrerad 2011-08-27
Inlägg 120

Riktigt häftigt ! Måste ha kostat ett par lappar dock ? :)

Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20

Nanderöd skrev:
FRÄNT!!! Inte alls avundsjuk...

Hahha , ja det är nästan lite häftigt att ha det hemma !

Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20

Nickster skrev:
FY FAN VA NICE!!! Detta är något jag vill ha i framtiden. Måste vara riktigt skönt att kunna spela sin egen musik, slippa alla jobbiga typer, att vänta etc. Hur mycket kostade det om man får fråga?

Jag trodde nästan att det skulle kännas lite ensamt att bara jag och sambon skulle träna , men tvärtom så är det precis som du skriver så jävla skönt att kunna göra som man vill , spela vad och hur högt man vill , skrika som man vill när man tar i , kunna gapa fan osv när man inte lyckas med det man tänkt sig , släpppa en skit och tamefan till och med träna naken om man vill , nej skämt åt sido men ni fattar !

Jag har haft turen att komma över en hel del maskiner begagnat och har kunnat såga mycket virke till bygget själv , men jag tror det landar på mellan 100 och 150 tusen kankse , har inte hållt helt koll på det .

Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20

HcBB skrev:
Riktigt häftigt ! Måste ha kostat ett par lappar dock ? :)

Jo mellan 100-150 skulle jag tro men å andra sidan så är det bara en fråga om prioriteringar , vill man ha något så sliter man för det , jag byter dock inte modell på bil varje år och har inte dom nyaste jeansen , lägger häller inte flera hundra tusen på ett kök i huset , åker inte utomlands och solar mig 1 vecka för 15 tusen , jag plöjde ner pengar och energi i gymmet istället :-)
Allt går bara man vill och kan jag lägga samma energi på kroppsbyggning nu som jag gjort på gymmet kan det bli bra !

Skitroligt att ni gillar bygget iall fall !!!:up:

Quinn
Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 107

Wow! Vilket jobb, bra gjort. En dröm jag själv har att en dag ha ett riktigt hemmagym där jag kan trna tiill mötley crue på högsta volym..:-)

räven
Titel
Registrerad 2005-11-03
Inlägg 928

Du kan ju tjäna igen lite av insatsen genom försäljning av gymkort till grannskapet! Riktigt fint gym med bra utrustning, fattas bara dusch och bastu:)

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

Sjukt avis :) Blev riktigt bra resultat. Jag har lite utrustning så ska börja samla på mig mer, däremot måste jag vänta tills man köper hus eller nått. Bor i lägenhet nu.

Titel
Registrerad 2012-02-09
Inlägg 60

Jäääkla va grymt! säger som naderbörd sa.. Inte alls avundsjuk! ;)

Då jag själv går och funderar på exakt samma sak, så undrar jag vad kalaset gick på ungefär? Utrustning och renoveringen :)

Edit: sorry som f*n, vet inte hur jag kunde missa att det fanns en andra sida som besvarad min fråga.

MrCrowley78
Titel
Registrerad 2007-09-30
Inlägg 16

Grymt som f*n! :up:
Är inte heller avundsjuk :whistle:

Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20

Tack för alla positiva ord om bygget !

I går var det första gången jag klarade 100 kg i bänk :-)

Och med första gången menar jag första gången någonsin , känns skönt att det blev i egna gymmet ! :up:

Så nu är det bara att bygga vidare på den här tunna cyklistkroppen och hoppas att det inte var någon engågsföretelse att 100 kg klarades !

/ Henke HCH GYM

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Ja det där kan du vara stolt över, riktigt fint bygge. Grattis : )

Titel
Registrerad 2012-02-13
Inlägg 5

Haha, gud vad avundsjuk jag blev nu.. "/

iSawa
Titel
Registrerad 2012-02-12
Inlägg 5

Riktigt grymt :)

Sleipner
Titel
Registrerad 2011-01-31
Inlägg 111

Jösses!

Det är knappt lönt att säga många andra så ord så jag avslutar på samma sätt som jag började. Jösses :up:!

Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20

En dag som denna då man började jobba med firman 03:00 i natt ( Handskottning ) för att sedan jobba mellan 7-16 på ordinarie jobbet så känns det riktigt gott att ha ett "hemma" gym .

Hade det vart som vanligt hade man aldrig åkt flera mil i bilen för att träna i dag , men nu när man bara har 20 sek till gymmet så får man till pass även dessa dagar när man jobbat länge och då känner man att det verkligen var värt att bygga det här !!!

Så jädra skönt att bara kunna släcka och lämna allt direkt när man är klar , skorna på golvet och vikterna på stången men inte någon som stör sig på det - SKÖNT :D

Återigen - härligt att ni gillar bygget :emo-thumb

NKK
Titel
Registrerad 2011-07-30
Inlägg 733

Fi fan vad grymt mannen! sådär ska det bli om jag köper mig en gård ute i buschen nån gång i livet.
Kommer då kontakta dig för tips och råd, skulle med vilja ha ett gym hemma skulle vara så jädrans super att kunna träna när man vill hur mycket man vill osv...

Tummen upp grymt bra jobbat mannen.

Titel
Registrerad 2012-02-08
Inlägg 20

NKK skrev:
Fi fan vad grymt mannen! sådär ska det bli om jag köper mig en gård ute i buschen nån gång i livet.
Kommer då kontakta dig för tips och råd, skulle med vilja ha ett gym hemma skulle vara så jädrans super att kunna träna när man vill hur mycket man vill osv...

Tummen upp grymt bra jobbat mannen.

Bara du hör av dig när du handlat GÅRD så kan vi diskutera ideer :up:

Titel
Registrerad 2011-01-08
Inlägg 84

När öppnar gymmet för allmänheten då?;)

Titel
Registrerad 2011-08-18
Inlägg 53

Jag är riktigt imponerad över att du har tagit drömmen om ett hemmagym till en så pass hög nivå! Mina planer på att göra detta började smidas för ett tag sedan, men nu fick den nytt liv igen. Lycka till!

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 5 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden