Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2008-03-24
Inlägg 23

Ja, efter att ha suttit å läst på detta forum i månader utan att hitta någon med samma problem som jag så tänkte jag att det var dags att registrera sig och be om hjälp själv.

Det är såhär;
Jag har tränat i något mer än 6 månader nu, tränar 4 ggr i veckan + 2 löp-pass i veckan på kvällarna.
Det mesta känns OK - Förutom Bröst-träningen. Jag har inte lyckats få någon 'pump' i bröstet sedan min första vecka av träningen (då jag prövat Cable Cross-overs för första gången i mitt liv:)) för 6 månader sen.

Det känns som jag har prövat allt; Bänkpress, Hantelpress, cable cross-overs. men det ända jag får ut är att det tar på Biceps/triceps/underarmar. Har både prövat att öka på vikten samt att minska, men fortfarande utan resultat.

Om någon har erfarat samma sak eller har några finurliga tips på hur man får igång denna muskel är jag ypperligt tacksam :)

tack på förhand.

(dom flesta övningarna har jag plockat upp på http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=150 )

bocken
Titel
Registrerad 2007-04-09
Inlägg 292

kan ju vara att du gör övningarna tekniskt fel, men det är ju svårt att säga utan att se utförandet, testa att vinkla armbågarna lite olika och försök pressa med handflatan, armarna ska bara hålla vikten i ett visst läge all rörelse ska komma från bröstet (svårt att förklara via text osv.)

en övning som ger mig dunderpump i bröstet är Skullcrushers och flyes iaf

HG-MAX
Titel
Registrerad 2008-02-11
Inlägg 59

Om jag skulle ge dig råd så skulle de vara att fortsätta listan ner och testa alla bröst övningar, så ser du vilka som passar bäst ( viktigt att utföra dem rätt också men de utgår jag ifrån):emo-thumb

Jag kör dem övningarna du gör + dem här som du kan testa

Flyes med kablar när du ligger på en bänk i 30G lutning.

sne bänk när du har en lutning på bänken när du kör bänkpress.

Breda dipps frammåtlutad.

sen är de nog bara köra på kör lite armhävningar med så lär du få pump i brösten, testa alla övriga maskiner för bröst som du har på ditt gym.
testa också att köra med tunga vikter iband och lätta ibland för de kan vara gött att variera.

Lycka till :up:emo-thumb:emo-thumb

Titel
Registrerad 2007-08-23
Inlägg 125
Titel
Registrerad 2008-03-24
Inlägg 23

Jo, jag har också tänkt att det är möjligt att jag gör fel när jag utför övningarna men jag försöker att följa instruktioner så gott jag kan, funtar på att sätta upp en kamera eller något för att se om jag kan se något större fel.

En annan sak som slog mig var att det kanske kan bero på brist i Biceps/triceps/underarmar? att dom är för svaga för att hålla uppe vikten.
Dock tycker jag det vore konstigt eftersom dom 2 första nämnda musklerna är något av mina favoriter, och det är sällan men är värdelös på något man tycker är roligt :)

Och tack för övningstipsen HG-MAX.
Ska definitivt ge mig på lite Armhävningar, känns som man inte gjort sånna på år och dar.

Förresten, kan det vara rekomenderat att lägga in ett extra pass med bröst på te.x en måndag, då Bröst-pass nr2 är på fredagen?
Bara för att pressa lite extra för att få lite pli på de?

Och tack för filmen, ska plugga in den så jag kan den utantill! x)

Albin
Titel
Registrerad 2006-11-20
Inlägg 4 180

Första tanken för mig är att du lyfter för tungt och låter tekniken bli lidande, sänk vikterna och kör 12reppare ett tag.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 11 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 364, november 2014

  • BODY 363, oktober 2014

  • BODY 362, september 2014

  • BODY 361, augusti 2014

  • BODY 360, juli 2014

  • BODY 359, juni 2014

  • BODY 358, maj 2014