Hjälp ang. Bröst träning.

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp ang. Bröst träning.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #74415
    #588959

    Ja, efter att ha suttit å läst på detta forum i månader utan att hitta någon med samma problem som jag så tänkte jag att det var dags att registrera sig och be om hjälp själv.

    Det är såhär;
    Jag har tränat i något mer än 6 månader nu, tränar 4 ggr i veckan + 2 löp-pass i veckan på kvällarna.
    Det mesta känns OK – Förutom Bröst-träningen. Jag har inte lyckats få någon ’pump’ i bröstet sedan min första vecka av träningen (då jag prövat Cable Cross-overs för första gången i mitt liv:)) för 6 månader sen.

    Det känns som jag har prövat allt; Bänkpress, Hantelpress, cable cross-overs. men det ända jag får ut är att det tar på Biceps/triceps/underarmar. Har både prövat att öka på vikten samt att minska, men fortfarande utan resultat.

    Om någon har erfarat samma sak eller har några finurliga tips på hur man får igång denna muskel är jag ypperligt tacksam :)

    tack på förhand.

    (dom flesta övningarna har jag plockat upp på [http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=150] )

    #588960

    kan ju vara att du gör övningarna tekniskt fel, men det är ju svårt att säga utan att se utförandet, testa att vinkla armbågarna lite olika och försök pressa med handflatan, armarna ska bara hålla vikten i ett visst läge all rörelse ska komma från bröstet (svårt att förklara via text osv.)

    en övning som ger mig dunderpump i bröstet är Skullcrushers och flyes iaf

    #588961

    Om jag skulle ge dig råd så skulle de vara att fortsätta listan ner och testa alla bröst övningar, så ser du vilka som passar bäst ( viktigt att utföra dem rätt också men de utgår jag ifrån):emo-thumb

    Jag kör dem övningarna du gör + dem här som du kan testa

    Flyes med kablar när du ligger på en bänk i 30G lutning.

    sne bänk när du har en lutning på bänken när du kör bänkpress.

    Breda dipps frammåtlutad.

    sen är de nog bara köra på kör lite armhävningar med så lär du få pump i brösten, testa alla övriga maskiner för bröst som du har på ditt gym.
    testa också att köra med tunga vikter iband och lätta ibland för de kan vara gött att variera.

    Lycka till :up:emo-thumb:emo-thumb

    #588962

    [http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm]

    #588963

    Jo, jag har också tänkt att det är möjligt att jag gör fel när jag utför övningarna men jag försöker att följa instruktioner så gott jag kan, funtar på att sätta upp en kamera eller något för att se om jag kan se något större fel.

    En annan sak som slog mig var att det kanske kan bero på brist i Biceps/triceps/underarmar? att dom är för svaga för att hålla uppe vikten.
    Dock tycker jag det vore konstigt eftersom dom 2 första nämnda musklerna är något av mina favoriter, och det är sällan men är värdelös på något man tycker är roligt :)

    Och tack för övningstipsen HG-MAX.
    Ska definitivt ge mig på lite Armhävningar, känns som man inte gjort sånna på år och dar.

    Förresten, kan det vara rekomenderat att lägga in ett extra pass med bröst på te.x en måndag, då Bröst-pass nr2 är på fredagen?
    Bara för att pressa lite extra för att få lite pli på de?

    Och tack för filmen, ska plugga in den så jag kan den utantill! x)

    #588964

    Första tanken för mig är att du lyfter för tungt och låter tekniken bli lidande, sänk vikterna och kör 12reppare ett tag.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.