Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2016-06-12
Inlägg 1

Hej!

Jag har precis börjat träna för första gången i mitt liv och följer Styrkelabbets träningschema för nybörjare http://www.styrkelabbet.se/traningsprogram-for-nyborjare/

En av övningarna som ska göra är Chins, alternativt latsdrag. Jag är dock för svag för att göra Chins, och gymmet jag har tillgång till har bara fria vikter. Har ni något förslag till vad jag skulle kunna sätta in istället för Chins/latsdrag?

Titel
Registrerad 2014-06-07
Inlägg 16

Latsdrag eller chins är en extraordinär övning för bredd och utveckling av ryggens muskulatur. Att avstå vore inte så bra.

Alternativ 1.
Köp dig ett gummiband och kör chins med gummibandet som hjälp. Det hjälper dig och du kommer snabbt att lära dig övningen såpass att du klarar en etta/tvåa med egen kroppsvikt efter ett tag om du inte har en kraftig övervikt.

Alternativ 2.
Stångrodd och sittande drag i cablecross-maskinen. Om ert gym har en cablecross så skulle jag rekommendera att du tar och kör latsdrag där istället. Sätt dig på golvet i mitten och dra sedan armarna nedåt så att armbågarna hamnar mot midjan likt latsdrag eller chins.

Alternativ 3.
Kör excentrisk träning. Dvs. gör chins fast baklänges. Hoppa upp så att du hamnar i det övre läget i chins och så håller du emot allt vad du kan så att du jobbar negativt när du sjunker ner. Många har åsikter om att detta är den absolut bästa metoden att träna en muskel.


Lycka till, hoppas du blir stark, stolt och vältränad :)

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016