Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2015-04-24
Inlägg 2

Hej,

(oklart vart jag skulle posta detta men admnins får gärna flytta inlägget till rätt avdelning)

Är en kille på 24 år, 75kg, 179 cm.

Tränar flitigt 4-5 ggr i veckan, i snart 2 års tid.
Alltid varit aktiv med fotboll, löpning och andra rörliga aktiviteter.
Käkar normal kost samt dagliga vitaminer.

Min fråga nu är ska jag börja käka mer/mindre, börjar med något typ av kosttillskott så som kreatin, protein shakes eller viktöknings gainers.
För det känns som att min kropp inte utveckas mera än vad jag tycker att den borde. Vill få mera synliga muskler osv.

Skulle uppskatta all tips och tricks med mat, träning, kosttillskott och allt som träning innebär för att bygga mera synliga muskler.

24april.jpg

redfik
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 108

Menar du att du tränar 4-5 gånger i veckan på gymmet? Kan du mer ingående beskriva vad exakt din träning går ut på?
Ge en mer detaljerad beskrivning om hur ditt gympass ser ut, och hur många gånger i veckan du tränar där.

Vad exakt äter du? Att säga att du äter normalt säger inte mig något, du kanske tycker det är normalt att äta en macka till frukost, snabbmakaroner till lunch och en korv med bröd till middag.

Av dina bilder att döma så tycker jag inte du har haft någon bra utveckling om du verkligen gymmat 4-5 gånger veckan i 2 års tid.

mvh

Titel
Registrerad 2015-04-24
Inlägg 2

redfik skrev:
Menar du att du tränar 4-5 gånger i veckan på gymmet? Kan du mer ingående beskriva vad exakt din träning går ut på?
Ge en mer detaljerad beskrivning om hur ditt gympass ser ut, och hur många gånger i veckan du tränar där.

Vad exakt äter du? Att säga att du äter normalt säger inte mig något, du kanske tycker det är normalt att äta en macka till frukost, snabbmakaroner till lunch och en korv med bröd till middag.

Av dina bilder att döma så tycker jag inte du har haft någon bra utveckling om du verkligen gymmat 4-5 gånger veckan i 2 års tid.

mvh


måndag: bröst, mage
tisdag: biceps,triceps
onsdag: rygg,axlar,ben
torsdag:kondition
fredag:bröst

tränar alltid runt lunchtider. (11-14 i max 1 timma)

frukost äter jag allt från ägg och bacon till, fil med musli
lunch någon typ av kött/kyckling med kolhydrater
middag: lättare mål så som en soppa/sallad
äter omega3, vitaminer, samt ZMA innan läggdags!

uppehåll från gymmet har såklart sket under 2 års tid. men totalt kanske tillbringat 19 månader av 24.

redfik
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 108

När du tränar hur ser det ut då? Hur många reps kör du? Hur tungt kör du? Vilka övningar kör du?
Vet du vilket % av ditt RM du ligger på när du tränar? Alltså ditt repetitions maximum.

Kan du skriva en träningsbok kanske? Ta en vecka och skriv ner exakt hur mycket vikt och hur många reps/set du kör i varje övning.
Det är svårt att se vad problemet är när man inte har en aning om hur det ser ut när du tränar, det går att träna på gym i 10 år utan att få några muskler alls om man kör fel.

Sen till frukosten så skulle jag också vilja se en matdagbok om exakt vad du äter, men även för din egen skulle. Jag vet att det är många inklusive mig själv som tror eller har trott att man ätit som en häst, men när man väl ser svart på vitt vad man ätit så va det inte så mycket.

Sen lite spontat i ditt träningsupplägg, jag skulle inte lägga ben + axlar + rygg i samma pass, ben och rygg är våra största muskelgrupper, och det finns otroligt många fler muskler i bara benen än i tex bröst, som du väljer att köra ensamt.

Jag skulle föredra att sätta ben ensamt, och rygg/mage. Sen skulle inte jag lägga in kondition efter ett benpass, när du kör ben så kommer dina vadmuskler bli trötta, vaderna använder man för att dämpa belastningen för bland annat knäna när du springer, så är dina vader väldigt trötta så kommer de inte orka dämpa dina steg = problem med knäna.

Mvh

*edit: Nu tog jag för givet att motion = springa, vilket kanske inte stämmer, men om din motion består av något där dina ben används mycket så bör du iaf byta dag.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017