Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2015-09-14
Inlägg 2

Ja, hur lång tid tar det innan man börjar se resultat. :\
Har styrketränat i ungefär 3 veckor nu och går till gymmet varannan dag. Jag gör den så kallade "deff" metoden. Jag räknar inte mina kalorier, men jag äter mindre och nyttigare nu. Jag är ungefär 182cm lång och väger ca 92kg.
Är inte speciellt överviktig eller tjock utan mer "biffig" så att säga. Jag tar proteindrycker och äter som sagt bra mat varje dag, styrketränar hela kroppen när jag är på gymmet.
Vet att det kanske är lite tidigt att förvänta sig resultat, men jag undrar hur lång tid det kan ta. Vill få fram magrutor tillslut vilket jag vet kan ta ett tag, men just nu har jag inte sett något större resultat än att jag kan lyfta tyngre vikter bara.
Tack på förhand.

Jorgen
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 793

Hur långt är ett snöre?

Ligger du på kaloriminus så är det svårt att bygga muskler, vill du gå ner i vikt så är en lagom takt 0,5-1 kg i veckan.
Hur lång tid det tar att få fram magrutor handlar om ditt utgångsläge och hur bra du sköter din kost och träning.

Frågan går alltså inte att svara på.

Alex-Jonsson
Titel
Registrerad 2015-09-01
Inlägg 5

Kan bara säga att Jorgen inte säger sanningen, börja med intermittent fasting (googla och läs om det) det är perfekt om du vill gå ner i fettprocent och och bygga muskler, eftersom du skriver att du vill ha magrutor så är de det som behövs.
Sedan BÖRJA RÄKNA kalorier. Sen som Jorgen skrev att det är svårt att bygga muskler på kaloriminus, ja och nej, så länge du lyckas få in rätt mängd protein inom ditt kaloriminus-behov så kommer du bygga muskler. Sen krävs det att ha tålamod, det kan bli tufft.

Jorgen
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 793

Alex-Jonsson skrev:
Kan bara säga att Jorgen inte säger sanningen, börja med intermittent fasting (googla och läs om det) det är perfekt om du vill gå ner i fettprocent och och bygga muskler, eftersom du skriver att du vill ha magrutor så är de det som behövs.
Sedan BÖRJA RÄKNA kalorier. Sen som Jorgen skrev att det är svårt att bygga muskler på kaloriminus, ja och nej, så länge du lyckas få in rätt mängd protein inom ditt kaloriminus-behov så kommer du bygga muskler. Sen krävs det att ha tålamod, det kan bli tufft.


Du menar att det skulle funka att lägga på sig muskelmassa om man ligger på, säg -1000 kcal om dagen bara man får i sig rätt mängd protein?
Det skulle jag vilja ha bevis för, helt klart revolutionerande.

Titel
Registrerad 2015-01-01
Inlägg 46

Så kallat "lean bulking" ska ju gå enligt vissa, så länge proteinbalansen är positiv även om man ligger kaloriminus.
Bland annat hävdar senaste nummret av BODY detta.
Även om det låter ologiskt och motsäger "För att gå upp, ligg på kaloriplus. För att gå ner, ligg på kaloriplus".

Alex-Jonsson
Titel
Registrerad 2015-09-01
Inlägg 5

Jorgen skrev:
Alex-Jonsson skrev:
Kan bara säga att Jorgen inte säger sanningen, börja med intermittent fasting (googla och läs om det) det är perfekt om du vill gå ner i fettprocent och och bygga muskler, eftersom du skriver att du vill ha magrutor så är de det som behövs.
Sedan BÖRJA RÄKNA kalorier. Sen som Jorgen skrev att det är svårt att bygga muskler på kaloriminus, ja och nej, så länge du lyckas få in rätt mängd protein inom ditt kaloriminus-behov så kommer du bygga muskler. Sen krävs det att ha tålamod, det kan bli tufft.


Du menar att det skulle funka att lägga på sig muskelmassa om man ligger på, säg -1000 kcal om dagen bara man får i sig rätt mängd protein?
Det skulle jag vilja ha bevis för, helt klart revolutionerande.


-1000kcal nej (lek inte dum nu) -500kcal ja, testa själv, funkar för mig. Men är de det bästa sättet att bygga muskler, nej det är det inte, men du kommer bygga muskler.

Titel
Registrerad 2015-09-14
Inlägg 2

Har en del muskler, är som sagt ganska biffig och är stark. För väl börja räkna kalorier och kolla detta med intermittent fasting för att bränna fett. Tack för alla svar, uppskattar det! :)

Jorgen
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 793

Alex-Jonsson skrev:
-1000kcal nej (lek inte dum nu) -500kcal ja, testa själv, funkar för mig. Men är de det bästa sättet att bygga muskler, nej det är det inte, men du kommer bygga muskler.


Hur lägger du dig på -500 kcal då? Jag förutsätter att alla dina dagar inte ser exakt likadana ut så att du kan räkna ut ditt exakta kaloribehov dag för dag.

Citat:
Men trots detta så är inte så att en negativ fettbalans per automatik innebär en negativ proteinbalans. Det behöver alltså inte vara så att du tappar muskelmassa bara för att du deffar och tappar i fettmassa. Det är alltså fullt möjligt att tappa fett samtidigt som du lägger på dig muskler. Problemet är bara att det är svårt och för en vältränad person med lågt fettprocent är det mer eller mindre omöjligt.

http://traningslara.se/hur-man-deffar/

Varför krångla till det liksom? ;)

Titel
Registrerad 2016-01-31
Inlägg 2

intermittent fasting... dags att grotta ned sig i google! Får ta och låna pengar med ett sms lån och köpa tillskott! :D

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016