Jag är nöjd!

Home Forums Allmänt om gymträning Jag är nöjd!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #107959
    #1084182

    42 år, 178cm, 69kg och tränar 2-3 gånger i veckan. Jeans 31 i midjan och tröjor i storlek ”M”. Har kroppstypen mittemellan ”ottermode” och”athletic” (Se länk till kroppstyperna nedan). BMI 21,8, fettprocent 10,5%, muskler 43,7%. Jag är helnöjd med min kropp, men kan tänka mig ta steget helt till ”athletic”.

    ”Problemet” är diverse kommentarer som slinker ur en del ”chubbyfat” människor när man kommer in på ämnet mat i allmänhet. Det som är bra här att jag trivs med min kropp så att jag inte tar illa vid mig när de undrar om jag äter tillräckligt o.s.v. Äta kan jag verkligen och då bra mat med kolhydrater och proteiner. Visst är jag smal kring midjan, men man kan ju inte träna midjan som det vore en biceps t.ex. Min PT tror bara att folk är avundsjuka.

    Vad är det med dessa människor? Är de avundsjuka? Jag tror inte det. Jag tycker iallafall det är toppen att ha en sådan kropp jag har. Men jag tror de är nöjda med sin ”chubbyfat” och tycker att det är normalt. Och ja, det kanske är ”normalt”; men knappast ”idealt”. Många tjejer verkar ju gilla ”cubbyfat”. Nu är jag iofs lyckligt gift, så jag behöver inte bli ”chubbyfat” för att anpassa mig. Som sagt, egentligen är det ett ”icke-problem” för mig, men det skulle vara intressant att höra era åsikter.

    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/da/27/1b/da271b32b07c9424453bc06894bf0c9f.jpg

    #1084274

    Jag förstår inte problemet om du är ”helnöjd”, där har du ju svaret?

    #1084330

    Du kanske ”brer på” din kropp och fysik lite? Kan du känna igen dig att du själv slänger ur dig kommentarer som ”han är överviktig” eller att du allmänt pratar om andras mat-beteenden eller träningsbeteenden så kan det lätt bli så att andra har åsikter som är riktade till ditt ego mer än din fysik.

    För inte är det något fel med en tränad figur så länge man inte är mager/undernärd utan har en målsättning med fysiken. Marathon/muskulös eller atletisk kanske.

    När det kommer till kroppen så är ju ortorexi också en diagnos, dvs att man är övernoga med kost och hälsa. Prackar på andra en överdrivet hälsosam livsstil utan att de själva vill etc.

    Det är ju så att man sällan får något kastat mot sig om man inte i början gjort sig upptäckt av den som kastar, om du förstår hur jag menar.

    Misstro mig inte nu, var stolt över din kropp och din tränade livsstil – men känner du med dig att du kanske prackar på din livsstil på andra så kan det mycket väl vara detta som sätter igång den här väderkvarnen.

    Lycka till och hoppas du och andra kan mötas på en gemensam plan där ni får vara nöjda allihopa över era livsval.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.