Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2009-09-18
Inlägg 17

Tjena,

Har sedan 4 år tillbaka tränat styrketräning och det är något jag brinner för. Tränar 4-5 ggr/vecka, ibland mer då rastlösheten tar över.:P Kör i princip bara med fria vikter och försöker se till att basövningarna genomförs varje vecka.

Ålder: 22år
Längd: 182cm
Vikt: 80-81kg med kanske 2-3kg från "beachdeffad".
Kroppsbyggnad: är smal i grunden och har får kämpa för att gå upp i vikt.
Stats:
-Bänk: 5-8reps 100kg
-Marklyft: 8reps 170kg (maxat 1 gång - 200kg)
-Böj: 5x150kg

Till mitt problem: jag har äkta ectomorphben, högst muskelfäst, 0 fett% så man känner skenbenet klart o tydligt.
visserligen växer ben/rumpa i lagom takt men vaderna står och stampar med samma klena massa. Har tränat dem senaste året med +20reps, 4-5set, 1-2 dagar/vecka med långsamma rörelser. Har konstant träningsvärk i dem kan jag tillägga. Övningar jag kör är sittande vadpress(med utsträckta ben) och stående.

Frågeställning:
(1): är de någon som faktiskt lyckats bygga upp genetiskt smala vader och hur har ni tränat? Bara svar från ickebrukare av ass är relevant i detta inlägg.

(2): enligt min massör är mina benmuskler väldigt korta, har varit stel av mig sedan barnsben. Kan detta vara en påverkande faktor att stelheten gör att tvadmuskelaturen inte används korrekt?

-

Jorgen
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 793

oghalleberry skrev:
Har tränat dem senaste året med +20reps, 4-5set, 1-2 dagar/vecka med långsamma rörelser. Har konstant träningsvärk i dem kan jag tillägga. Övningar jag kör är sittande vadpress(med utsträckta ben) och stående.

Frågeställning:
(1): är de någon som faktiskt lyckats bygga upp genetiskt smala vader och hur har ni tränat? Bara svar från ickebrukare av ass är relevant i detta inlägg.


Att vaderna inte växer med 4-5 set vader i veckan är inte så konstigt.
Det är en muskelgrupp som får utstå mycket belastning i vardagen och måste (enligt min erfarenhet och teori) överbelastas mycket mer än övriga muskelgrupper.

Mina vader har växt bra av styrketräning, jag har kört 15-20 tunga set per pass och alltid övningar med rakt ben.
Sittande vadpress är nämligen en onödig övning. Man kopplar ur gastrocnemius när man bockar benet pga aktiv insufficiens.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017