Någon som faktiskt lyckats bygga upp skinny calves?

Home Forums Allmänt om gymträning Någon som faktiskt lyckats bygga upp skinny calves?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107338
    #1083462

    Tjena,

    Har sedan 4 år tillbaka tränat styrketräning och det är något jag brinner för. Tränar 4-5 ggr/vecka, ibland mer då rastlösheten tar över.:P Kör i princip bara med fria vikter och försöker se till att basövningarna genomförs varje vecka.

    Ålder: 22år
    Längd: 182cm
    Vikt: 80-81kg med kanske 2-3kg från ”beachdeffad”.
    Kroppsbyggnad: är smal i grunden och har får kämpa för att gå upp i vikt.
    Stats:
    -Bänk: 5-8reps 100kg
    -Marklyft: 8reps 170kg (maxat 1 gång – 200kg)
    -Böj: 5x150kg

    Till mitt problem: jag har äkta ectomorphben, högst muskelfäst, 0 fett% så man känner skenbenet klart o tydligt.
    visserligen växer ben/rumpa i lagom takt men vaderna står och stampar med samma klena massa. Har tränat dem senaste året med +20reps, 4-5set, 1-2 dagar/vecka med långsamma rörelser. Har konstant träningsvärk i dem kan jag tillägga. Övningar jag kör är sittande vadpress(med utsträckta ben) och stående.

    Frågeställning:
    (1): är de någon som faktiskt lyckats bygga upp genetiskt smala vader och hur har ni tränat? Bara svar från ickebrukare av ass är relevant i detta inlägg.

    (2): enligt min massör är mina benmuskler väldigt korta, har varit stel av mig sedan barnsben. Kan detta vara en påverkande faktor att stelheten gör att tvadmuskelaturen inte används korrekt?

    #1083470
    oghalleberry wrote:
    Har tränat dem senaste året med +20reps, 4-5set, 1-2 dagar/vecka med långsamma rörelser. Har konstant träningsvärk i dem kan jag tillägga. Övningar jag kör är sittande vadpress(med utsträckta ben) och stående.

    Frågeställning:
    (1): är de någon som faktiskt lyckats bygga upp genetiskt smala vader och hur har ni tränat? Bara svar från ickebrukare av ass är relevant i detta inlägg.

    Att vaderna inte växer med 4-5 set vader i veckan är inte så konstigt.
    Det är en muskelgrupp som får utstå mycket belastning i vardagen och måste (enligt min erfarenhet och teori) överbelastas mycket mer än övriga muskelgrupper.

    Mina vader har växt bra av styrketräning, jag har kört 15-20 tunga set per pass och alltid övningar med rakt ben.
    Sittande vadpress är nämligen en onödig övning. Man kopplar ur gastrocnemius när man bockar benet pga aktiv insufficiens.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.