Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2015-06-09
Inlägg 10

Tjolahoppsansa!

Jag har börjat träna igen, var ju några år sedan man överhuvudtaget rörde på sig.
Nu när man är singel m.m. så är ju inte matlagningen på topp utan det blir ju en lunch någonstans på vardagarna och på helgen blir det kanske någon maträtt.

Kvällen blir kanske någon fruktsallad eller några mackor med pålägg.
Ja, jag vet att det inte på något sätt är optimalt men.... va f%&

Problemet är det att jag känner mig rätt trött i benen, jag cyklar rätt mycket på gymmet, 2 dagar i veckan, 1h, mycket för mig, och känner att jag inte riktigt hinner återhämta mig mellan passen.

Samtidigt som jag tycker att det är skönt att träna så skulle det på nått sätt kännas lite skönare om man var lite piggare i benen.

Kosttillskott av något slag för att få ordning på sig själv?
Några andra rekommendationer?

Mvh
Pickels

redfik
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 108

Hej, jag tror det tråkiga svaret är att du måste ta tag i matbiten, träning kräver energi och energi kommer från maten. Äter du dåligt och näringsfattigt så kommer din energi ta slut. Då blir du trött, lätt som en plätt.

Mvh

Jorgen
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 793

redfik skrev:
Hej, jag tror det tråkiga svaret är att du måste ta tag i matbiten, träning kräver energi och energi kommer från maten. Äter du dåligt och näringsfattigt så kommer din energi ta slut. Då blir du trött, lätt som en plätt.

Mvh


Det tråkiga men sanna svaret. :)

Titel
Registrerad 2015-06-09
Inlägg 10

Ok.
Tack för era svar, det är ju bara det att det är så fruktansvärt tråkigt att laga mat till sig själv men man får väl försöka ta sig i kragen.

Mvh

Titel
Registrerad 2015-01-01
Inlägg 46

Laga mat kan vara riktigt tråkigt, speciellt om man bara lagar till sig själv.

Köp en bra mixer så kan du göra drinkar där du kan slänga i allt möjligt för att täcka upp behover av protein, kolhydrater och fett. Snabbt och smidigt om man är trött på att laga.

Titel
Registrerad 2015-06-09
Inlägg 10

Anton92 skrev:
Laga mat kan vara riktigt tråkigt, speciellt om man bara lagar till sig själv.

Köp en bra mixer så kan du göra drinkar där du kan slänga i allt möjligt för att täcka upp behover av protein, kolhydrater och fett. Snabbt och smidigt om man är trött på att laga.


Dt var ett riktigt bra tips ☺

Titel
Registrerad 2015-01-01
Inlägg 46

Gör själv det varje morgon då jag har svårt att äta "fast föda" så tidigt.
Jag kör på sojamjölk, banan, havregryn, kvarg, proteinpulver, bär, kanel, ingefära.

Går sedan att få ner på 1 minut, 700 kalorier direkt och man håller sig mätt ett bra tag.

Titel
Registrerad 2015-06-09
Inlägg 10

Anton92 skrev:
Gör själv det varje morgon då jag har svårt att äta "fast föda" så tidigt.
Jag kör på sojamjölk, banan, havregryn, kvarg, proteinpulver, bär, kanel, ingefära.

Går sedan att få ner på 1 minut, 700 kalorier direkt och man håller sig mätt ett bra tag.


*tummenupp*

redfik
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 108

Bild

Här är min frukostsmoothie :D

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016