Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 10

StyrkeTräning?
Sha, jag började träna på Gym för Ca 3 månader sen och hitils är jag nöjd men jag är ingen expert på hur man ska träna ännu ;)
Jag kör 5 dagar i veckan, Måndag-Fredag och vilar Lördag Söndag.
Iallafall jag ska skriva ner ungefär hur jag tränar och så får ni jättegärna säga om jag borde ändå på något eller så för att det ska bli bättre. Jag gör säkert fel på vissa grejjer det vet jag inte, ni får rätta mig!

Måndag: Den här dagen kallar jag Biceps. Springer 30 minuter som uppvärmning. Efter det går jag direkt till bänkpressen, kör med 40kg 10x3. Vet inte riktigt vilka muskler bänkpress egentligen tränar men det är väl delvis Beceps vad jag har förstått? Sen iallafall så kör jag hantelpress i ungeför _/ sån sluttning på stolen, lite längre bak kanske. Där kör jag med 15kg´s hantlar och även där omkring 10x3. Sen drar jag upp stolen så den står _| sådär nästan och kör med 18kg´s hantlar tror jag det är, en i varje hand och upp och ner, vet inte vad övningen heter men liksom från rak arm neråt och sen upp med vikten till axeln nästan. Ni förstår nog vad jag menar? 10x3 kör jag iallafall här också.
Sen blir det Pullups, brukar bli 10 dom 2 första gångerna sen kasnke bara 8. Efter det fäster jag som ett snöre vid golvet kan man säga sen håller man en sida i varje hand och drar snöret upp mot axlarna sen ner med snöret så att armarna ser ut så här |_ om ni förstår. Efter det så är mitt Biceps pass så gott som klart, då går jag över och kör en maskin som man tränar bröst med, "Wings" tror jag det heter. |_ _| Så sitter man och håller armarna och presser inmot bröstet och så ut igen, om inte annat så ni vet vad jag menar om ni ser maskinen. Till sista övningen på måndagen så kör jag situps, ligger med fötterna i högre höjd eftersom att det tydligen tränar själva magmusklerna medans vanliga situps tränar "bålen" vad jag har hört iallafall. Kanske är fel, situps gör jag iallafall varje dag. Och även en maskin som tränar mage där man presser sig framåt och ner måt låren och så upp igen. När jag kör situps gör ja 30x3 ungefär. Klart för Måndag.

Tisdag: Den här dagen kallar jag Triceps. Här springer jag också i 30 minuter såsom alla andra dagar i veckan. Efter det använder jag en skivstång, 30 kilo. Ligger ner och drar skivstången bakom huvudet och upp igen, 10x3. Nu kör jag med en rak stång kan man säga som man drar neråt sen släpper sakta uppåt igen. 3x10. Sen någon annan typ av Pullups, vet inte vad det heter men den ändå skillnaden är att man vänder på händerna för att istället träna triceps musklerna. Sen till sist så använder jag först en lång rak stång och drar den ner till bröstet när jag sitter, med ungeför 55 kilos vikt. Efter den långa stången så tar jag en kortare, sen en grej som man håller händerna nästan ihop och gör samma övning hela tiden fast med olika redskap. Sen ibland så tar jag den långa stången och drar bakom huvudet istället för ner till bröstet, vet inte riktigt när jag ska köra det och vad det tränar men jag antar att det är axlar och det är skönt. Har bara testat det ett par gånger så..? Sen är jag klar med Triceps och går och kör mage som varje dag, situps och magmaskinen.

Onsdag: Segaste dagen, tränar ben. 30 Minuter springning och sen kör jag alla benmaskiner på hela gymmet, tror inte jag behöver nån direkt hjälp här men om någon har nåt bra tips så gärna ;)

Tosdag: Exakt samma som Måndag. Jag kanske inte borde köra så men jag har iallafall gjort det sen jag började.

Fredag: Exakt samma som Tisdag.

Ja så här har min vecka sett ut i runt 3 månader, skulle verkligen vara till stor hjälp om någon kunnig hjälpte mig och gav tips.
Gymmet är det roligaste stället att vara på nästan tycker jag och det är verkligen nåt jag kommer fortsätta med så jag vill verkligen lära mig hur jag ska göra för att träna min kropp på rätt sätt.
Mitt mål är såklart att få skitfina former och helst bli ganska stor;)
Jag kör inte med några som helst kosttilskott och jag tror inte att jag kommer börja med det heller.
Äter stadig frukost och skolmaten, efter skolan gymmet direkt sne efter gymmet en banan eller 2 och sen kvällsmat äter jag mig full på vanlig mat som serveras hemma ;)

Sjukt tack till er som orkade läsa och jag är som sagt väldigt intresserad av all information och tips ni kan komma med. Tack så mycket för all hjälp jag kan få :)

Titel
Registrerad 2007-06-09
Inlägg 76

Hej, kul att du fastnat för träning och gym! Dina övningar som du beskriver på dag 1, tränar inte biceps alls.
Kika in på denna sida https://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152

Där hittar du bra övningar för varje muskel, klicka på muskelgruppen till vänster och sedan på någon övning för att se hur den utförs.

Btw, får man länka?

Titel
Registrerad 2008-05-08
Inlägg 160

Kul att du börjat träna. Sen måste jag väl punktera hål på hela ditt upplägg...
Måndag: du tränar inte biceps direkt i någon utav dem övningarna. Snarare axlar, bröst och delvis rygg. Bänkpress tränar lite olika beronde på hur du håller stången, men det är primärt en bröst övning och garanterat inte en biceps övning.

Du får kolla i länken jag ger till dig och ge namn på övningarna du gör, för jag fattar faktiskt inte vad du gör på tisdagen förutom din första övning.

Onsdag: att du går runt och tränar ben i alla maskiner är ju inte det smartaste. Ganska olönt att köra exakt samma muskler flera gånger om i olika maskiner. Om du nu vill använda maskiner så titta på bilderna och se vilka benmuskler dom tränar och sen se till så du tar olika muskler på olika maskiner.

Först o främst bör du ha minst en vilo dag mellan passen och inte 2 på slutet. så träna typ mån, tis, ons, vila tors, träna fre, lör, vila söndag. Eller något sådant.

Sen är det nog bättre om du styrketränar 3 ggr i veckan och springer 2 helt andra dagar så du kan prestera bättre i gymmet.
Mage är som vilken annan muskel som helst i kroppen och bör därför INTE tränas var dag! Detta kommer inte ge dig ett 6 pack snabbare. Träna den 1-2 ggr i veckan.

Skulle nog mest rekommendera att du kollar runt här på forumet, framförallt de klistrade trådarna som ger exempel program du kan köra. Vill du inte det så finns det en övningsbank här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071 där du väljer vilken del av kroppen du vill träna och sen bestämmer vilka övningar du vill göra.

Detta är högst personligt men skulle föreslå ett liknande upplägg:
Mån: ben + rygg
Tis: springa
ons: bröst + triceps + mage
tors: vila
Fre: Axlar + biceps
Lör: springa
sön: vila

Skulle inte rekommendera att du fortsätter som du gör, så läs runt och försök samla så mkt information som möjligt innan du försöker slänga ihop något själv!

Lycka till

Titel
Registrerad 2007-11-07
Inlägg 54

Nu är jag absolut ingen träningsexpert men jag tycker du ska lägga upp träningen runt basövningar, sen kan du lägga till några fler övningar per dag. Basövningar tränar hela kroppen på ett bra sätt där många stabilariserande muskler aktiveras.

Dag1 (rygg. biceps tränas sekundärt) Marklyft och chinups/chins http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/BBDeadlift.html http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/AsChinup.html http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/AsUnderhandChinup.html

Dag2 (bröst, axlar. Triceps tränas sekundärt) Bänkpress, hantelpress, militärpress http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBBenchPress.html http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBBenchPress.html http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBMilitaryPress.html

Dag3 (ben) knäböj, stela marklyft eller lårcurl, vadpress. http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/CBLyingLegCurl.html http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/BBStandingCalfRaise.html

Titel
Registrerad 2008-05-08
Inlägg 160

Askels förslag är mycket vettigt, dock kan du kanske lägga in t.ex en rodd övning också på dag 1. Tycker personligen att 2 övningar på ett pass är lite väl försiktigt.

Titel
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 10

FaXtioN skrev:
Hej, kul att du fastnat för träning och gym! Dina övningar som du beskriver på dag 1, tränar inte biceps alls.
Kika in på denna sida https://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152

Där hittar du bra övningar för varje muskel, klicka på muskelgruppen till vänster och sedan på någon övning för att se hur den utförs.

Btw, får man länka?

Sjukt Tack för länken ;)

Titel
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 10

Tack så mycket, Dag 1 rygg. biceps - Dag 2 bröst, axlar. Triceps - Dag 3 Ben
verkar som ett bra schema tycker jag. Är det dom bästa musklerna att kombinera tillsammans eller ska jag ändra på något?

Titel
Registrerad 2007-11-07
Inlägg 54

kalkborste skrev:
Askels förslag är mycket vettigt, dock kan du kanske lägga in t.ex en rodd övning också på dag 1. Tycker personligen att 2 övningar på ett pass är lite väl försiktigt.

Jag tänkte egentligen inte att han skulle köra bara två övningar per dag, men att passen skulle byggas upp runt dom övningarna, och sen kan han lägga till övningar själv som han gillar.

Titel
Registrerad 2007-06-09
Inlägg 76

Dannej92 skrev:
Sjukt Tack för länken ;)

Np! styr upp ett schema och kör hårt nu:emo-thumb

Titel
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 10

Idag Tisdag, körde jag hårt med ungeför 4 övningar med Biceps och rygg från den här länken. https://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152
Imorgon Onsdag så blir det Triceps, Axlar och rygg.
Det känns ganska bra att kombinera på det sättet dock så kände jag att jag tränade axlar med vissa övningar från rygg idag. Men det kanske inte gör så mycket eftersom dom inte tränas lika hårt?

Mitt Schema kommer nog bli så här tror jag.

Måndag: Motion, Biceps, Rygg
Tisdag: Motion, Triceps, Axlar, Bröst (Inte för mycket hoppas jag?)
Onsdag: Blir min vilodag.
Torsdag: Motion, Ben, Mage
Fredag: Motion, Biceps, Rygg
Lördag: Motion, Triceps, Axlar, Bröst

Jag kommer som sagt använda övningar från https://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152 för att träna dom olika muskelgrupperna.

Vad tycker ni om det här nu? Jag är fortfarande lite osäker, på om man kan köra samma muskler 2 gånger i veckan?

Titel
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 10

Dannej92 skrev:
StyrkeTräning?
Sha, jag började träna på Gym för Ca 3 månader sen och hitils är jag nöjd men jag är ingen expert på hur man ska träna ännu ;)
Jag kör 5 dagar i veckan, Måndag-Fredag och vilar Lördag Söndag.
Iallafall jag ska skriva ner ungefär hur jag tränar och så får ni jättegärna säga om jag borde ändå på något eller så för att det ska bli bättre. Jag gör säkert fel på vissa grejjer det vet jag inte, ni får rätta mig!

Måndag: Den här dagen kallar jag Biceps. Springer 30 minuter som uppvärmning. Efter det går jag direkt till bänkpressen, kör med 40kg 10x3. Vet inte riktigt vilka muskler bänkpress egentligen tränar men det är väl delvis Beceps vad jag har förstått? Sen iallafall så kör jag hantelpress i ungeför _/ sån sluttning på stolen, lite längre bak kanske. Där kör jag med 15kg´s hantlar och även där omkring 10x3. Sen drar jag upp stolen så den står _| sådär nästan och kör med 18kg´s hantlar tror jag det är, en i varje hand och upp och ner, vet inte vad övningen heter men liksom från rak arm neråt och sen upp med vikten till axeln nästan. Ni förstår nog vad jag menar? 10x3 kör jag iallafall här också.
Sen blir det Pullups, brukar bli 10 dom 2 första gångerna sen kasnke bara 8. Efter det fäster jag som ett snöre vid golvet kan man säga sen håller man en sida i varje hand och drar snöret upp mot axlarna sen ner med snöret så att armarna ser ut så här |_ om ni förstår. Efter det så är mitt Biceps pass så gott som klart, då går jag över och kör en maskin som man tränar bröst med, "Wings" tror jag det heter. |_ _| Så sitter man och håller armarna och presser inmot bröstet och så ut igen, om inte annat så ni vet vad jag menar om ni ser maskinen. Till sista övningen på måndagen så kör jag situps, ligger med fötterna i högre höjd eftersom att det tydligen tränar själva magmusklerna medans vanliga situps tränar "bålen" vad jag har hört iallafall. Kanske är fel, situps gör jag iallafall varje dag. Och även en maskin som tränar mage där man presser sig framåt och ner måt låren och så upp igen. När jag kör situps gör ja 30x3 ungefär. Klart för Måndag.

Tisdag: Den här dagen kallar jag Triceps. Här springer jag också i 30 minuter såsom alla andra dagar i veckan. Efter det använder jag en skivstång, 30 kilo. Ligger ner och drar skivstången bakom huvudet och upp igen, 10x3. Nu kör jag med en rak stång kan man säga som man drar neråt sen släpper sakta uppåt igen. 3x10. Sen någon annan typ av Pullups, vet inte vad det heter men den ändå skillnaden är att man vänder på händerna för att istället träna triceps musklerna. Sen till sist så använder jag först en lång rak stång och drar den ner till bröstet när jag sitter, med ungeför 55 kilos vikt. Efter den långa stången så tar jag en kortare, sen en grej som man håller händerna nästan ihop och gör samma övning hela tiden fast med olika redskap. Sen ibland så tar jag den långa stången och drar bakom huvudet istället för ner till bröstet, vet inte riktigt när jag ska köra det och vad det tränar men jag antar att det är axlar och det är skönt. Har bara testat det ett par gånger så..? Sen är jag klar med Triceps och går och kör mage som varje dag, situps och magmaskinen.

Onsdag: Segaste dagen, tränar ben. 30 Minuter springning och sen kör jag alla benmaskiner på hela gymmet, tror inte jag behöver nån direkt hjälp här men om någon har nåt bra tips så gärna ;)

Tosdag: Exakt samma som Måndag. Jag kanske inte borde köra så men jag har iallafall gjort det sen jag började.

Fredag: Exakt samma som Tisdag.

Ja så här har min vecka sett ut i runt 3 månader, skulle verkligen vara till stor hjälp om någon kunnig hjälpte mig och gav tips.
Gymmet är det roligaste stället att vara på nästan tycker jag och det är verkligen nåt jag kommer fortsätta med så jag vill verkligen lära mig hur jag ska göra för att träna min kropp på rätt sätt.
Mitt mål är såklart att få skitfina former och helst bli ganska stor;)
Jag kör inte med några som helst kosttilskott och jag tror inte att jag kommer börja med det heller.
Äter stadig frukost och skolmaten, efter skolan gymmet direkt sne efter gymmet en banan eller 2 och sen kvällsmat äter jag mig full på vanlig mat som serveras hemma ;)

Sjukt tack till er som orkade läsa och jag är som sagt väldigt intresserad av all information och tips ni kan komma med. Tack så mycket för all hjälp jag kan få :)

Idag Tisdag, körde jag hårt med ungeför 4 övningar med Biceps och rygg från den här länken. https://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152
Imorgon Onsdag så blir det Triceps, Axlar och rygg.
Det känns ganska bra att kombinera på det sättet dock så kände jag att jag tränade axlar med vissa övningar från rygg idag. Men det kanske inte gör så mycket eftersom dom inte tränas lika hårt?

Mitt Schema kommer nog bli så här tror jag.

Måndag: Motion, Biceps, Rygg
Tisdag: Motion, Triceps, Axlar, Bröst (Inte för mycket hoppas jag?)
Onsdag: Blir min vilodag.
Torsdag: Motion, Ben, Mage
Fredag: Motion, Biceps, Rygg
Lördag: Motion, Triceps, Axlar, Bröst

Jag kommer som sagt använda övningar från https://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152 för att träna dom olika muskelgrupperna.

Vad tycker ni om det här nu? Jag är fortfarande lite osäker, på om man kan köra samma muskler 2 gånger i veckan?

Bashful_Bob
Titel
Registrerad 2006-11-27
Inlägg 898

Jag tror att du kommer att få ut mycket mer av din träning om du tränar 2-3 styrkepass i veckan i stället för fem. Likaså verkar det obra att värma upp med 30 minuters löpning: 5-10 minuter kanske är bättre, spar på krutet...

Titel
Registrerad 2008-05-08
Inlägg 160

Jag antar att söndag är en vilodag också? Skippa motionen innan. Om du vill kan du avsluta med 10-15 min HIIT efter passet ifall du verkligen vill krypa ut ur gymmet. Jag gör det dagarna jag känner mig riktigt taggad, jävligt gött! :D

Annars håller jag med Bashful_Bob, 3 pass räcker gott och väl, du bygger inte mer bara för att du tränar dem 2 ggr i veckan.

Titel
Registrerad 2007-06-09
Inlägg 76

Börja med bröst sedan axlar och sisst triceps, börja med rygg innan biceps också..
Och som några innan här har skrivit så tycker jag att du ska skippa 30 minuters motion innan passen.. Försök lägga in motionen på en egen dag i stället

Det är bara mina tips :emo-thumb

Titel
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 10

Vad är HIIT?

Titel
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 10

Okej, så jag ska alltså bara träna varje muskelgrupp 1 gång i veckan istället för 2 som jag har kört med tidigare? Så jag kan inte tillexempel träna Biceps Måndag OCH Torsdag (t.ex).? Om det verkligen inte ger bättre effekt så kör jag ju såklart bara 1 gång..
Men det känns lite lite för då kommer jag bara köra 3 styrkepass i veckan varav 2 är armar, Måndag Rygg, Biceps. Tisdag Bröst, Axlar Triceps. Onsdag Vila. Torsdag Ben och mage? Sen då? Ledig Fredag, Lördag, Söndag eller? ;o ;S

Titel
Registrerad 2008-05-08
Inlägg 160

kör din motion på 2 utav dina 4 lediga dagar! På så sätt ger du kroppen en chans att vila musklerna mellan varje pass.
Det är inte för lite, de flesta kör med 3 pass i veckan, det räcker gott och väl!

HIIT betyder High Intensity Interval Training. grund principen är: kör så hårt du kan i 40 sek- 1 minut. vila i 1 minut, kör igen fullt, sen vila. håll på så så länge du orkar. det finns trådar om det på forumet!

Nu verkar du ha fått in ett vettigare upplägg! Kör på nu bara :D

Titel
Registrerad 2007-06-09
Inlägg 76

Måndag: Bröst, axlar
Tisdag: Ben, mage
Onsdag: Vila / Motion
Torsdag: Rygg
Fredag: Armar
Lördag: Vila!
Söndag: Vila / Motion

Där har du ett ganska bra schema som du kan köra :D

Titel
Registrerad 2007-06-09
Inlägg 76

Flessa skrev:
Att köra rygg dagen innan armar är ju inget hit precis, biceps lär ju vara helt slut redan innan armpasset. Bättre att lägga armpassetpå söndagen, eller byta plats med ben/mage tycker jag.

Kanske, men att köra triceps dagen innan bröst / axlar är ingen "hit" det heller? jag tror det är sämre till och med :O

Bashful_Bob
Titel
Registrerad 2006-11-27
Inlägg 898

Dannej92 skrev:
Okej, så jag ska alltså bara träna varje muskelgrupp 1 gång i veckan istället för 2 som jag har kört med tidigare? Så jag kan inte tillexempel träna Biceps Måndag OCH Torsdag (t.ex).? Om det verkligen inte ger bättre effekt så kör jag ju såklart bara 1 gång..
Men det känns lite lite för då kommer jag bara köra 3 styrkepass i veckan varav 2 är armar, Måndag Rygg, Biceps. Tisdag Bröst, Axlar Triceps. Onsdag Vila. Torsdag Ben och mage? Sen då? Ledig Fredag, Lördag, Söndag eller? ;o ;S

Det mest grundläggande för dig som nybörjare borde vara att bygga upp en solid grundstyrka: det får du av övningar som tränar flera muskelgrupper samtidigt. Att hålla på och mixtra med avancerade splitprogram tror jag inte är det bästa.

Titel
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 10

Kommer nog bli att köra som Flessa och Bob skrev.

Måndag: Biceps, Rygg
Tisdag: Underarmar, Ben och Mage.
Onsdag: VilA
Torsdag: Bröst, Axlar och Triceps
Fredag: Hmm? Får väl bli bara Motion och Mage. (Kör bara Situps med extravikt då jag tränar mage)
Sen blir det väl att ta en ledig helg? Kanske ut och springa men inget mer iguess.
Nu tror jag inte att jag kommer trixa mer med schemat, kör igång så här nästa vecka och hoppas på att jag gör rätt ;P

Titel
Registrerad 2007-03-02
Inlägg 489

Ett tips i början kan vara att gå ner på passen till halvkropps pass dvs:
dag1 överkropp
dag2 underkropp
dag3 vila
dag 4 börja om på 1 osv

sen läs lite mer om olika övningar Faxsions länk är utmärkt. ät bra med mat och se till att kroppen får vila kör inte för tungt i början försök få fram tekniken. Kör fria vikter så mycket som möjligt och utgå från basövningar som knäböj, marklyft, bänkpress och kör absolut inte för tungt i dessa då tekniken och viktvana är otroligt viktig för att förhindra skador!

Titel
Registrerad 2008-11-25
Inlägg 116

Jag läste lite ang förslag på scheman du redan fått och såg att mitt schema inte fanns med :D Du skrev att du tränade 5 dagar i veckan innan så enligt mig så för att slippa krångla till det kan du köra såhär:

Mån: Bröst
Tis: Rygg
Ons: Ben
Tors: Axlar/mage
Fre: Armar (Triceps/Biceps ev underamar)
Lör/Sön: Vila

Marklyft enligt mig ska du spara tills du kommit in i styrketräningen ordentligt. Knöböj och bänkpress kan du börja lätt med på smith maskiner (Där stången sitter fast på en ställning) för att sedan övergå till de riktiga med lös stång.

Blir mycket enklare och mycket roligare enligt mig att köra en MAX två muskelgrupper åt gången. Testa schemat om du känner att det kanske är något för dig, de skadar aldrig :)

EDIT: Testa dig fram, känn på och gå efter det som känns bäst helt enkelt! Hoppas inlägget hjälpte lite grann :D Vill du veta mer om hur jag tränar enligt det schemat så fråga på.

Titel
Registrerad 2008-05-08
Inlägg 160

jag skulle hellre rekommendera att du iallfall kör knäböj med vanlig skivstång och inte smith. Det är väl iofs personligt, men Smith tvingar iallafall mig till en ganska onaturlig bana och jag gillar det inte alls. Förr eller senare bör du köra med vanlig skivstång, så varför inte börja med det direkt? Det är bara att öva teknik med bara stången i början tills tekniken sitter.

Titel
Registrerad 2008-12-01
Inlägg 10

Går skitbra med nya schemat! ;)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden