Dannej92 skrev:
StyrkeTräning?
Sha, jag började träna på Gym för Ca 3 månader sen och hitils är jag nöjd men jag är ingen expert på hur man ska träna ännu

Jag kör 5 dagar i veckan, Måndag-Fredag och vilar Lördag Söndag.
Iallafall jag ska skriva ner ungefär hur jag tränar och så får ni jättegärna säga om jag borde ändå på något eller så för att det ska bli bättre. Jag gör säkert fel på vissa grejjer det vet jag inte, ni får rätta mig!
Måndag: Den här dagen kallar jag Biceps. Springer 30 minuter som uppvärmning. Efter det går jag direkt till bänkpressen, kör med 40kg 10x3. Vet inte riktigt vilka muskler bänkpress egentligen tränar men det är väl delvis Beceps vad jag har förstått? Sen iallafall så kör jag hantelpress i ungeför _/ sån sluttning på stolen, lite längre bak kanske. Där kör jag med 15kg´s hantlar och även där omkring 10x3. Sen drar jag upp stolen så den står _| sådär nästan och kör med 18kg´s hantlar tror jag det är, en i varje hand och upp och ner, vet inte vad övningen heter men liksom från rak arm neråt och sen upp med vikten till axeln nästan. Ni förstår nog vad jag menar? 10x3 kör jag iallafall här också.
Sen blir det Pullups, brukar bli 10 dom 2 första gångerna sen kasnke bara 8. Efter det fäster jag som ett snöre vid golvet kan man säga sen håller man en sida i varje hand och drar snöret upp mot axlarna sen ner med snöret så att armarna ser ut så här |_ om ni förstår. Efter det så är mitt Biceps pass så gott som klart, då går jag över och kör en maskin som man tränar bröst med, "Wings" tror jag det heter. |_ _| Så sitter man och håller armarna och presser inmot bröstet och så ut igen, om inte annat så ni vet vad jag menar om ni ser maskinen. Till sista övningen på måndagen så kör jag situps, ligger med fötterna i högre höjd eftersom att det tydligen tränar själva magmusklerna medans vanliga situps tränar "bålen" vad jag har hört iallafall. Kanske är fel, situps gör jag iallafall varje dag. Och även en maskin som tränar mage där man presser sig framåt och ner måt låren och så upp igen. När jag kör situps gör ja 30x3 ungefär. Klart för Måndag.
Tisdag: Den här dagen kallar jag Triceps. Här springer jag också i 30 minuter såsom alla andra dagar i veckan. Efter det använder jag en skivstång, 30 kilo. Ligger ner och drar skivstången bakom huvudet och upp igen, 10x3. Nu kör jag med en rak stång kan man säga som man drar neråt sen släpper sakta uppåt igen. 3x10. Sen någon annan typ av Pullups, vet inte vad det heter men den ändå skillnaden är att man vänder på händerna för att istället träna triceps musklerna. Sen till sist så använder jag först en lång rak stång och drar den ner till bröstet när jag sitter, med ungeför 55 kilos vikt. Efter den långa stången så tar jag en kortare, sen en grej som man håller händerna nästan ihop och gör samma övning hela tiden fast med olika redskap. Sen ibland så tar jag den långa stången och drar bakom huvudet istället för ner till bröstet, vet inte riktigt när jag ska köra det och vad det tränar men jag antar att det är axlar och det är skönt. Har bara testat det ett par gånger så..? Sen är jag klar med Triceps och går och kör mage som varje dag, situps och magmaskinen.
Onsdag: Segaste dagen, tränar ben. 30 Minuter springning och sen kör jag alla benmaskiner på hela gymmet, tror inte jag behöver nån direkt hjälp här men om någon har nåt bra tips så gärna
Tosdag: Exakt samma som Måndag. Jag kanske inte borde köra så men jag har iallafall gjort det sen jag började.
Fredag: Exakt samma som Tisdag.
Ja så här har min vecka sett ut i runt 3 månader, skulle verkligen vara till stor hjälp om någon kunnig hjälpte mig och gav tips.
Gymmet är det roligaste stället att vara på nästan tycker jag och det är verkligen nåt jag kommer fortsätta med så jag vill verkligen lära mig hur jag ska göra för att träna min kropp på rätt sätt.
Mitt mål är såklart att få skitfina former och helst bli ganska stor

Jag kör inte med några som helst kosttilskott och jag tror inte att jag kommer börja med det heller.
Äter stadig frukost och skolmaten, efter skolan gymmet direkt sne efter gymmet en banan eller 2 och sen kvällsmat äter jag mig full på vanlig mat som serveras hemma
Sjukt tack till er som orkade läsa och jag är som sagt väldigt intresserad av all information och tips ni kan komma med. Tack så mycket för all hjälp jag kan få

Det känns ganska bra att kombinera på det sättet dock så kände jag att jag tränade axlar med vissa övningar från rygg idag. Men det kanske inte gör så mycket eftersom dom inte tränas lika hårt?
Mitt Schema kommer nog bli så här tror jag.
Måndag: Motion, Biceps, Rygg
Tisdag: Motion, Triceps, Axlar, Bröst (Inte för mycket hoppas jag?)
Onsdag: Blir min vilodag.
Torsdag: Motion, Ben, Mage
Fredag: Motion, Biceps, Rygg
Lördag: Motion, Triceps, Axlar, Bröst
Jag kommer som sagt använda övningar från
https://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=152 för att träna dom olika muskelgrupperna.
Vad tycker ni om det här nu? Jag är fortfarande lite osäker, på om man kan köra samma muskler 2 gånger i veckan?