Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2016-01-10
Inlägg 1

Nu ska trskiak börja styrketräna är det tänkt. Kan berätta en kort kuriosa och det är att jag är väl ingen direkt "nybörjare" för jag har spelat hockey i 12 år och då styrketränade jag en del, det var benen mest och sen överkroppen - bröst, armar, mage, rygg och axlar. På 10 år nu har jag inte lyft ett kilo i onödan så jag vägde jag mig

96,2 kilo som är fördelat på 175 cm. Jag har som ni kanske förstår en hel del underhudsfett plus en helt okej ölmage.

Eftersom jag i mina yngre dagar spelade hockey och tränade konstant, upp emot 4 pass i veckan exkl. match så känner jag att jag vill ha nått att göra på dagarna efter jobbet. Att jag inte bara kommer hem och sätter mig i soffan och spelar PS4 i 6 timmar till jag ska sova.

Jag skrev in mig på ett träninscenter här och ska imorgon träffa en personlig tränare för vägledning och träningsschema. Men jag har redan nu skissat på ett schema och tänkta få lite input på det från er som är mer erfarna.

Vecka 1.
(4 pass i veckan)
Bänkpress 3 set x 8 reps
Biceps 3 set x 8 reps

Vecka 2.
(4 pass i veckan)
Militärpress 3 set x 8 reps
Latsdrag 3 set x 8 reps

Vecka 3.
(4 pass i veckan)
Sit-up 3 set x 8 reps

Vecka 4.
(4 pass i veckan)
Ben 3 set x 8 reps

Målet med min träning är att "bygga muskler". Alltså få bort mina "kycklingtuttar" och min ölmage. Att sedan få muskler på kroppen. Jag älskar att träna och kan köra på ganska hårt om det behövs.

Vad säger ni andra?

Jorgen
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 791

Förstår inget av det schemat.
Skall du köra bänk och biceps fyra gånger i veckan vecka 1 och militäårpress och latsdrag fyra gånger i veckan vecka 2?

HGM
Titel
Registrerad 2013-03-23
Inlägg 6

Håller med Jörgen ovan... begriper inte upplägget.