Proteinshake med frukosten.

Home Forums Allmänt om gymträning Proteinshake med frukosten.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #542024

    Dricker ni protein med frukosten och om ja, varför?
    Självklart är det för extra protein men varför görs det inte vid lunch och middag isnf?

    #70507
    #542025

    Jag dricker vassleprotein till frukost och därtill blir det 3-4 dl gröt och några ägg. Jag dricker det nog för att.. Vetifan, ganska gött tycker och sen har jag något att göra när jag kokar gröten och äggen.

    #542026

    Jag brukar antingen dricka det direkt när jag vaknar och gör den andra frukosten, eller blanda med mjölken över gröten.

    #542027

    Jag dricker en vassleprotein med en matsked linfröolja när jag vaknar. Dels för att hindra katabolismen efter natten samt att jag ej är så hungig på morgonen. Efter 1-1,5 tim. så äter jag frukost. Oftast kött av något slag med fullkornspasta och grönsaker, omega-3, c-vitamin, multisportstabl.

    #542028

    Då jag har extremt svårt för att äta en ordentlig frukost, jag äter som en häst i vanliga fall men blir bara illamående om jag äter mycket vid frukost, så brukar bli en portion gröt någon hårdbrömacka och sen en proteinshake dels för att det är hyffsat gott och sen för att jag behöver det extra proteinet jag kan få!

    #542029

    Jag brukar själv blanda i proteinpulver i min smoothie varje morgon, massor av frukt, lite honung, proteinpulver, en matsked linfröolja och mjölk! Knäckebröd till det också. Gott, gott, gott!
    God dietmat för min del :)

    #542030

    Nej verkligen inte.

    #542031
    Eddie Vedder wrote:
    Nej verkligen inte.

    Utveckla det bestämda svaret? ( inte kritik, bara nyfiken)

    #542032

    Tips!

    God frukost m Proteinshake!

    3 dl havregryn + stor banan + 5 dl vatten i stooor skål. I micron 3,5 min.
    Låt svalna något.
    På med 1 msk kanel och rör om så bananen fördelas.
    Blanda ca 2 portioner WheyTech vanilj i 4 dl vatten och skaka väl.

    På med proteindrinken på gröten och njut.

    Näringsinformation:

    Ingrediens Mängd Prot Fett Kolh Kcal
    1. WheyTech 2 port 68.4 2 12.2 340
    2. Havregryn 120 gr 16 8.4 67.2 411.6
    3. Banan 150 gr 1.5 0.8 2.7 145.5

    Totalt 86 11 112 897
    (39 E%) (11 E%) (50 E%)

    #542033
    Mr Green wrote:
    Tillskott är precis vad det heter. Jag äter 6-7 mål mat plus mitt protein fördelat på tre gånger mellan 05.00-11.00. Konstant blodcsocker konstant muskeltillväxt och konstant pigg.

    Och jag äter 3 måltider per dag med konstant blodsocker, pigghet och tillväxt.
    Så till skillnad från din är inte min dag inrutad på att peta in något i munnen var annan eller var tredje timme. Men vi har kanske olika prioriteringar.

    #542034
    RogBys wrote:
    Utveckla det bestämda svaret? ( inte kritik, bara nyfiken)
    Mr Green wrote:
    Får man fråga varför?

    Jag ser ingen som helst mening med det. Jag gillar den frukosten jag äter och den skulle inte bli det minsta bättre av en proteindrink.

    Bara en ganska omättande drink som jag sedan måste ta bort från något annat under dagen. Inget är så enkelt som att tillgodose proteinbehovet och mitt är riktigt överdrivet trots att jag inte ens försöker.

    Efter eller före ett pass kan det då och då bli en drink på två skopor. Men inte ens det gör jag jämt. Av sju pass per vecka kanske 2-3 stycken innebär en proteindrink eller så.

    #542035

    Aldrig proteindrink till frukost. På vardagar stoppar jag i mig max 1 macka innan jag drar till jobbet och käkar frukosten på jobbet 2,5h senare och då blir det gröt med mjölk/kvarg i de flesta fall.

    På helger vaknar jag senare och då jag älskar frukost sitter jag alltid och äter mycket och länge vilket gör att en proteindrink absolut inte behövs. Älskar mat och väljer gärna inte bort den mot en blaskig drink om jag absolut inte måste.

    #542036

    Det har väl hänt och med tanken på min usla kost i dagsläget så borde jag nog…
    Man kan väl göra det för att öka det dagliga proteinintaget (vid behov) men annars är det nog inte så viktigt? Äter du dåligt så kan du bättra på lite med tillskott men äter du bra är det nog ingen vits.

    #542037
    z@phod wrote:
    Det har väl hänt och med tanken på min usla kost i dagsläget så borde jag nog…
    Man kan väl göra det för att öka det dagliga proteinintaget (vid behov) men annars är det nog inte så viktigt? Äter du dåligt så kan du bättra på lite med tillskott men äter du bra är det nog ingen vits.

    Både enkelt och genialt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.