Push, pull och legs! Övningsval!

Home Forums Allmänt om gymträning Push, pull och legs! Övningsval!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106480
    #1082940

    För tillfället kör jag låg volym med push pull legs (rullande 3 split) 5-6 dagar i veckan. Jag har bra övningar på mina rygg och benpass där jag ökar otroligt bra i vikter speciellt i marklyft och knäböj. Dock släpar jag efter i min bröstträning där framförallt bänkpressen går långsamt som tusan jämfört med knä och mark. Kör bänk 2 gånger i veckan men ökningarna kommer nästan aldrig viktmässigt. Börjar misstänka att det möjligtvis är antalet övningar som gör att det blir för mycket och därför ökar jag inte som jag ska.

    Bröst/axlar/tricep, här kör jag 3 set för varje övning
    Bänkpress, nära failure
    Hantelflyes, nära failure
    Militärpress, failure 1 set
    Dips, teknisk failure
    Liggande tricepspress med hantlar, ej failure
    Hantellyft åt sidan, failure.

    Har jag för många övningar eller är det lagom? Jag känner att någon övning möjligtvis behövs tas bort men sedan vill jag inte ta bort någon övning alls då alla övningsvalen här är mina favoritövning så blir svårt att t.ex. plocka bort dips då jag älskar dips! Vad tycker ni? Färre övningar? Vad hade ni valt för övningar för att inte få för hög volym?

    #1082960

    Hej!

    För att veta hur du bör träna behöver man veta vad du har för mål?

    Hur många reps kör du per set? Låter som att du antingen kör för tungt eller för många reps.

    Hur gammal är du?

    Hur länge har du tränat?

    Läsa gärna igenom [http://www.getripped.se den här artikeln] för att få mer insikt i olika typer av träning och vad de gör för dig. Det jag förespråkar där är en träningsrutin som kallas för ”5×5” vilket betyder 5 reps x 5 sets som du gör 3 ggr i veckan med alltid minst 1 dags vilopaus för att din kropp ska hinna återhämta sig.

    Mvh,
    GetRipped.se

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.