Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2013-04-12
Inlägg 28

För tillfället kör jag låg volym med push pull legs (rullande 3 split) 5-6 dagar i veckan. Jag har bra övningar på mina rygg och benpass där jag ökar otroligt bra i vikter speciellt i marklyft och knäböj. Dock släpar jag efter i min bröstträning där framförallt bänkpressen går långsamt som tusan jämfört med knä och mark. Kör bänk 2 gånger i veckan men ökningarna kommer nästan aldrig viktmässigt. Börjar misstänka att det möjligtvis är antalet övningar som gör att det blir för mycket och därför ökar jag inte som jag ska.

Bröst/axlar/tricep, här kör jag 3 set för varje övning
Bänkpress, nära failure
Hantelflyes, nära failure
Militärpress, failure 1 set
Dips, teknisk failure
Liggande tricepspress med hantlar, ej failure
Hantellyft åt sidan, failure.

Har jag för många övningar eller är det lagom? Jag känner att någon övning möjligtvis behövs tas bort men sedan vill jag inte ta bort någon övning alls då alla övningsvalen här är mina favoritövning så blir svårt att t.ex. plocka bort dips då jag älskar dips! Vad tycker ni? Färre övningar? Vad hade ni valt för övningar för att inte få för hög volym?

GetRipped.SE
Titel
Registrerad 2015-01-12
Inlägg 13

Hej!

För att veta hur du bör träna behöver man veta vad du har för mål?

Hur många reps kör du per set? Låter som att du antingen kör för tungt eller för många reps.

Hur gammal är du?

Hur länge har du tränat?

Läsa gärna igenom den här artikeln för att få mer insikt i olika typer av träning och vad de gör för dig. Det jag förespråkar där är en träningsrutin som kallas för "5x5" vilket betyder 5 reps x 5 sets som du gör 3 ggr i veckan med alltid minst 1 dags vilopaus för att din kropp ska hinna återhämta sig.

Mvh,
GetRipped.se

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 2 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 401, december 2017

  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017

  • BODY 397, augusti 2017

  • BODY 396, juli 2017