Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2015-03-18
Inlägg 1

Hej,

Jag är en kille på 20 år som tränar badminton/boxning ett antal gånger i veckan och vill hinna styrketräna....

Just nu tränar jag såhär:

Måndag: Badminton 18-20
Tisdag: Boxning 18-20
Onsdag: Badminton 18-20
Torsdag: Vila
Fredag: Badminton 18-20

Jag vill även gymma styrketräning men vet inte hur många gånger som är lagom och hur många gånger som är för mycket med tanke på min vecka. Jag kan utan problem få in 2 gympass i veckan men är det för lite för att kunna få resultat i styrka och volym?

Min tanke var då att gymma onsdag innan mitt badmintonpass och ett pass på helgen. Då får jag även in 2 vilodagar i veckan.
Eller borde jag gymma på en vilodag istället/också? :)

redfik
Titel
Registrerad 2011-03-20
Inlägg 108

Om du bara kan köra två gånger i veckan skulle jag rekommendera att du köra helkroppspass. Fokusera på basövningar, ett pass kan se ut såhär:

Dag 1
Marklyft
Knäböj
Bänkpress
Stående militärpress

Dag 2
Chins
Utfall
Hantelpress (bänkpress med hantlar, eventuellt flyes)
Dips
Hantelcurls (eller någon random bicepsövning)
Mage

Tanken är att du dag 1 fokuserar på de tunga basövningarna och dag 2 kör de något lättare övningarna. För jag tror att 2 dagar i veckan är för lite för att ge ett "bra" resultat om du skulle köra ett mer klassiskt upplägg, men sen får man ju själv definiera vad som är ett "bra" resultat.

Mvh

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 5 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016