Resa utomlands

Home Forums Allmänt om gymträning Resa utomlands

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #86627
    #912144

    Tänkte bara fråga hur ni sköter eran kost när ni åker utomlands…eftersom jag är en rätt så seriös gymmare så vill ja gärna veta hur ja ska äta…hade inte precis tänkt mej att ta me gram våg och protein drickor och sånt haha…har ni några tips för en jäkel som mej?

    #912145

    Vill du inte ta med dig våg och proteindrinkar? Är du nu seriös så varför inte ta med dig just vågen och proteindrinkar? Annars så har de ju bra mat i andra länder också, in på matvaruaffärerna och kolla runt. Har du pentry där du skall bo? Isåfall är det ju väldigt lätt att laga sin egen mat. Att äta på resturang är heller inga problem, går alltid att lägga till/ta bort det man inte gillar ur den befintliga menyn (det gör jag)

    Glöm inte att det bara är du själv som bestämmer hur ”seriös” du verkligen vill vara under din semester. Glöm dock inte att semester är semester! Passa på att njut då du är iväg…

    #912146

    Hur kan det vara så svårt att ha hyffsad koll på vad man får i sig på semestern?

    #912147

    Ät och drick gott; kallas semester av en anledning…

    Är du ute efter att gå upp i vikt ät gott i mängder.

    Är du ute efter att gå ner i vikt/hålla formen ät gott i lagoma mängder.

    Vill du undvika nått så drick inte B-vodka eller förvärmda buffeer.

    #912148

    haha jag var i tyskland över tygnet för någon vecka sedan och veckan därefter till frankrike över dagen. Jag fick riktig panik!! eftersom jag går på diet nu och man får inte ha vätska med sig på planet så var min enda utväg att ta med proteinpulver:p. Det givk ju bra men när man väl var i landet och skulle försöka få tag på så nyttig mjölk det bara gick så var det mer problem (jag kan inte dricka med vatten och i tyskland hade de bara 1,5% mjölk:) tyvärr fick det gå bra endå men maten gick inte alls bra då det inte fanns så mycket nyttigt där. I frankrike var det samma sak fast då hittade jag faktiskt en fettfri mjölk.

    Det blev att tänka på mat under båda mina resor då jag var väldigt rädd att jag skulle missa något mellanmål eller liknande. Så jag är glad att jag är hemma nu;).

    N4S wrote:
    Tänkte bara fråga hur ni sköter eran kost när ni åker utomlands…eftersom jag är en rätt så seriös gymmare så vill ja gärna veta hur ja ska äta…hade inte precis tänkt mej att ta me gram våg och protein drickor och sånt haha…har ni några tips för en jäkel som mej?
    #912149
    MickeGBG wrote:
    Ät och drick gott; kallas semester av en anledning…

    +1

    #912150

    en burk proteinpulver åker ju alltid med på semester, man vill ju få i sig tillräckligt med protein iaf =)

    #912151
    elinorLilja wrote:
    Det blev att tänka på mat under båda mina resor då jag var väldigt rädd att jag skulle missa något mellanmål eller liknande. Så jag är glad att jag är hemma nu;).

    Haha ja förstår dej precis :) ja va oxå på diet en gång och åkte till USA, Orlando. Gissa om dem inte hade onyttig mat? De va typ bara onyttigt!! Hade jag bulkat ade de inte vart nåra problem..då hade ja bara gamat i mej…men under deffen e ja alltid extra noga :p

    #912152

    ha ha jo precis så mitt tips är att inte åka utomlands under deff. Så länge man kanske inte åker till tex hollywod för där lär det ju finnas ett och annat nyttigt haha

    N4S wrote:
    Haha ja förstår dej precis :) ja va oxå på diet en gång och åkte till USA, Orlando. Gissa om dem inte hade onyttig mat? De va typ bara onyttigt!! Hade jag bulkat ade de inte vart nåra problem..då hade ja bara gamat i mej…men under deffen e ja alltid extra noga :p
    #912153

    Jag tar alltid med både vatten och frukter på planet och det blir några resor per år så det brukar inte vara några problem. Man behöver ju inte precis gå på planet med allt i handen :) och om det mot all förmodan skulle bli nåt tjat får man väl spela dum. Annars är ett tips att i så fall ha med en tom, stor vattenflaska, brukar alltid få fylla på min och det har aldrig varit någon som nekat det. Dom verkar bara vara glada att kunna hjälpa till.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.