Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2010-09-25
Inlägg 4

Jag har problem med att jag skakar väldigt mycket när jag gör mina gymövningar. Det gör att jag inte riktigt kan utföra övningarna korrekt. Hur ska jag lösa detta problemet och få bort skakningarna? Jag har tränat i ett halvår nu.

Titel
Registrerad 2010-08-31
Inlägg 96

prova att sänka vikten... eller vila lite längre mellan setten...

Titel
Registrerad 2010-09-25
Inlägg 4

Nemesy skrev:
prova att sänka vikten... eller vila lite längre mellan setten...

Men jag tycker inte att det är för tungt eller så, jag bara skakar helt enkelt. Kan lägga till att skakningarna inte bara sker vid gymträning utan att jag ständigt skakar en del, t ex om jag håller ett mjölkpaket osv...

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Ekologisk skrev:
Men jag tycker inte att det är för tungt eller så, jag bara skakar helt enkelt. Kan lägga till att skakningarna inte bara sker vid gymträning utan att jag ständigt skakar en del, t ex om jag håller ett mjölkpaket osv...

Då tror jag inte att du ska ställa frågan här utan gå till en läkare. VI kan omöjligt veta varför du skakar när du håller i en mjölkpaket, det kan bero på allt från totalt ofarliga saker till tidiga tecken på sjukdom av olika slag.

Titel
Registrerad 2010-08-31
Inlägg 96

Ekologisk skrev:

Håller med Gober. Om du skakar av att hålla ett mjölkpaket som väger max 1,5 kg(ungefär?) så låter det som att allt inte står helt rätt till (missförstå mig inte;))

Titel
Registrerad 2010-07-22
Inlägg 1 744

Du kanske äter för dåligt? Ligger du på underskott? Då kan man ju bli skakig.

Dementis
Titel
Registrerad 2007-03-12
Inlägg 871

I vilka övningar är det? Jag skakar lätt i pressövningar när jag kommer till gymmet och inte ätit/druckit något på en lång tid innan passet.

Titel
Registrerad 2010-09-25
Inlägg 4

Ja, mina gympolare klagar ju en del på att jag inte äter tillräckligt för att bygga muskler. Jag har en väldigt bra ämnesomsättning tror jag och känner mig ibland trött när jag gymmar, känns som typ energibrist och näringsbrist. Men jag äter faktiskt, men frågan är om det är tillräckligt i förhållande till vad min kropp gör sig av med. Jag är ju väldigt smal.

Jag dricker väldigt lite, kan bli lite illamående när jag dricker mycket. Blir typ översvämning i magsäckan.

Skakigheten varierar från övning till övning. Den övningen som ger de absolut mest extrema skakningarna är pushdowns, en övning jag absolut inte kan genomföra, i så fall får det vara tomt på gymmet. Övningar som latsdrag, marklyft ger minst skakningar.

Min teori är ju att jag lever med spända muskler som en följd av den konstanta skolstress jag upplever. Kanske bör jag testa avslappningsövningar, för avslappnad känner jag mig aldrig. Jag kan inte minnas hur det känns att vara avslappnad eftersom jag ständigt har bollar i luften.

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Du äter för lite, du dricker för lite och stressar för mycket....tror du har hittat svaret själv och vad du behöver ta tag i.

Titel
Registrerad 2010-08-31
Inlägg 96

Drick inte för mycket för snabbt bara, kan ju bli vattenförgiftad (ja, det finns något som heter "vattenförgiftad")

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Nemesy skrev:
Drick inte för mycket för snabbt bara, kan ju bli vattenförgiftad (ja, det finns något som heter "vattenförgiftad")

Då pratar vi om typ 5liter på under 30min. Siffrorna är lite tagna ur luften men det handlar om extrema mängder på kort tid.

mattsson90
Titel
Registrerad 2007-06-28
Inlägg 36

Har du provat hur din kropp blir om du lassar i dig mat 45-60min innan ett pass som du annars brukar skaka i?

Jag upplever att armarna speciellt blir lite skakiga och framförallt bra mycket klenare och kan inte få ut 100% av mitt pass ifall jag inte hinner äta innan gymmet när det är mycket på jobbet!

Så testa med mat innan och lämna ett svar sedan! :)

Titel
Registrerad 2010-08-31
Inlägg 96

Gober skrev:
Då pratar vi om typ 5liter på under 30min. Siffrorna är lite tagna ur luften men det handlar om extrema mängder på kort tid.

jag vet, men det är bättre att varna innan det sker än efter;). Såg någon dokumentär(kommer inte ihåg om vad) men några personer fick dricka 1dl vatten varje minut. Efter 24 minuter så stoppade läkaren testet då risken var för stor för vatten förgiftning. 2,4L på 24 min är inte illa druckit;).

Titel
Registrerad 2010-12-21
Inlägg 75
Titel
Registrerad 2010-08-31
Inlägg 96

Marvi skrev:
Här är en bra artikel om vattenförgiftning:

http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/1/11357/LKT0907s448_449.pdf

Nice, den ska sparas till framtida skolarbete:D

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 8 medlemmar online. 1 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden