Skulle behöva svar ang min träning

Home Forums Allmänt om gymträning Skulle behöva svar ang min träning

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #85202
    #865984

    Hejsan.. Tänkte bara höra några saker med er..

    Det är så att jag känner/tycker att jag ökar i styrka väldigt lite medans det finns andra som ökar väldigt bra här på body forumet om man kollar lite träningsjurnaler.. Jag har tränat i ca 7-8 månader nu var lite slarvig i början med mat och sånt också, Jag vet att det inte är så lång tid men tänkt bara kolla vad ni tycker om mina ökningar på ca 8 månader. Vill alltså veta om ni tycker att jag har ökat ganska normal eller inte..

    Stats om mig när jag började:

    Ålder:17 år
    Vikt: 54 kg
    Längd: 172 cm
    Bänk: 40kg*8
    Knäböj:50kg*8
    Marklyft: Vet inte helt hundra men tror det var 60*8 typ
    Enarms: triceps körde med 3-4kg hantel*8
    Biceps curl med stång: 26kg*8

    Dagsläget:

    Ålder:18 år
    Vikt: 72 kg
    Längd: 172 cm
    Bänk: 55-60kg*8
    Knäböj:70kg*8
    Marklyft: Sist jag körde så körde jag med 85-90kg*8
    Enarms triceps: kör nu 9-10kg*8
    Biceps curl med stång: 38.5kg*8

    Jag tycker själv att jag ökat ganska bra på biceps men är just med bänkpressen jag är lite missnöjd med.. Kan visa mitt schema om någon skulle vilja se det/ge tips

    Skriv gärna vad ni tycker

    Med Vänliga Hälsningar

    Steffe

    #865985

    Du har ökat bra viktmässigt!

    Alla ökar olika snabbt, och du har i alla fall ökat ett par kg i övningarna och det är ju alltid bra. Tänk inte på hur mycket andra kan öka i styrka utan tänk på hur mycket du kan öka istället!

    #865986

    Okej.. Joo det är sant har ju iallafall blivit bättre än vad det var innan.. Men sen så har jag bara gått på gymmet i ca 1 månad också innan så var det hemma träning som gjälde så det kanske börja öka lite mera snart om man har tur.. Får kämpa vidare och ge det mera tid :)..

    Tänkte höra tror ni att det är dåligt att variera med repsen för varje vecka.. Jag kör nu oftast 8*3 alltså 8 reps och 3 set på varje övning men tänkte om man kanske ska testa köra ena veckan som jag gör nu med 8reps och sen nästa veckan med kankse 4-6reps och lite tungra vad tror ni om det tacksam för svar ang det..

    Mvh Steffe

    #865987

    Lycka till!

    #865988

    Hej. Tack för ett mkt bra svar anders :).. Jag ska kämpa vidare och testa att variera repsen/övningarna lite så får man se om några månader om det blir någon förbättring. Jag kör för det mesta bas övningar och så mkt som möjligt med friavikter..

    Ska även tänka på det du skrev angående tekniken i bänk just nu känns det som att man försöker köra så tungt som möjligt bara för att försöka öka vikten lite i bänk men ska nu köra lite lättare och förbättra tekniken istället :emo-thumb

    Ha det bra

    Mvh Steffe

    #865989

    Lycka till :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.