stämmer detta schemat?

Home Forums Allmänt om gymträning stämmer detta schemat?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #74851
    #591542

    Har önskemål om att öka i volym när ja tränar så bestämde mig för att gå till en personlig tränare på mitt gym och be honom sätta upp ett schema till mig.. så satte han

    Mån: bröst/triceps + mage
    tis: Framsida lår + mage
    ons: Baksida lår/vader + mage
    tors: rygg/biceps + mage
    fre: Axlar + mage
    lör: vilodag
    sön: vilodag
    Ska köra väldigt tungt 3-4 set med 8 reps. är detta ett bra schema eller ska jag göra ett annat? känns inte riktigt bra med ben 2 dagar i rad och sen mage varje dag.
    gärna tips och kommentarer.

    #591543
    flowex wrote:
    Har önskemål om att öka i volym när ja tränar så bestämde mig för att gå till en personlig tränare på mitt gym och be honom sätta upp ett schema till mig.. så satte han

    Mån: bröst/triceps + mage
    tis: Framsida lår + mage
    ons: Baksida lår/vader + mage
    tors: rygg/biceps + mage
    fre: Axlar + mage
    lör: vilodag
    sön: vilodag
    Ska köra väldigt tungt 3-4 set med 8 reps. är detta ett bra schema eller ska jag göra ett annat? känns inte riktigt bra med ben 2 dagar i rad och sen mage varje dag.
    gärna tips och kommentarer.

    Ska du ut och strandragga med ett sexpack? :p

    Kör mage EN dag max 2..

    Mån – Bröst, Triceps
    Tis – Vila
    Onsdag – Rygg, Biceps
    Torsdag – Axlar, Mage
    Fredag – vila
    Lördag – Ben
    Söndag – Vila

    #591544

    Sæmsta schemat jag någonsin sett, be din trænare att fara och flyga

    #591545
    Banana wrote:
    Ska du ut och strandragga med ett sexpack? :p

    Kör mage EN dag max 2..

    Mån – Bröst, Triceps
    Tis – Vila
    Onsdag – Rygg, Biceps
    Torsdag – Axlar, Mage
    Fredag – vila
    Lördag – Ben
    Söndag – Vila

    okej..tack så mycket. ja men fattar inte riktigt hur man kan vara tränare o lägga ett sånt schema? :nono:

    #591546
    Chibby wrote:
    Sæmsta schemat jag någonsin sett, be din trænare att fara och flyga

    haha. får väl göra de :]

    #591547

    Seriöst, jag drog en ”:O” IRL när jag läste ditt inlägg. Behöver väl knappast säga mer!

    #591548
    Gustav Henriksson wrote:
    Seriöst, jag drog en ”:O” IRL när jag läste ditt inlägg. Behöver väl knappast säga mer!

    haha seriös så drog jag en :D när jag läste ditt inlägg!! Bäst idag..

    #591549

    Väl advancerat split för en relativ nybörjare men ärligt talat så är det inte speciellt farligt att träna magen varje dag om man kör med kroppsvikten. Magen hämtar sig bra. Jag skulle ändra på dagarna lite också, för att undvika att köra lår och rygg så nära inpå varandra ifall man vill köra marklyft.

    Detta är bara en av ändlösa varianter av fem-splits, verkar ganska likt MAX-OT som fanns med i body för inte så länge sen, om än inte riktigt så tungt. Om folk anser att det är det värsta dom sett är dom fullkomligt inkompetenta.

    #591550
    flowex wrote:
    Har önskemål om att öka i volym när ja tränar så bestämde mig för att gå till en personlig tränare på mitt gym och be honom sätta upp ett schema till mig.. så satte han

    Mån: bröst/triceps + mage
    tis: Framsida lår + mage
    ons: Baksida lår/vader + mage
    tors: rygg/biceps + mage
    fre: Axlar + mage
    lör: vilodag
    sön: vilodag
    Ska köra väldigt tungt 3-4 set med 8 reps. är detta ett bra schema eller ska jag göra ett annat? känns inte riktigt bra med ben 2 dagar i rad och sen mage varje dag.
    gärna tips och kommentarer.

    Mån: bröst/triceps
    tis: Ben
    ons: vila
    tors: Axlar + mage
    fre: rygg/biceps
    lör: vilodag
    sön: vilodag

    Så hade jag lagt upp det!!

    #591551
    flowex wrote:
    Har önskemål om att öka i volym när ja tränar så bestämde mig för att gå till en personlig tränare på mitt gym och be honom sätta upp ett schema till mig..

    Vet du hur gammal den där personliga tränaren är?? En ung kille kring 25 år? Om så är fallet så kan jag förstå varför.

    #591552
    Sunnebris wrote:
    Vet du hur gammal den där personliga tränaren är?? En ung kille kring 25 år? Om så är fallet så kan jag förstå varför.

    nej han är nog 30-35.. har varit med och tävlat i sm och sånt. :/

    #591553
    Undertaker wrote:
    Mån: bröst/triceps
    tis: Ben
    ons: vila
    tors: Axlar + mage
    fre: rygg/biceps
    lör: vilodag
    sön: vilodag

    Så hade jag lagt upp det!!

    okej. :] tack så mycket.

    #591554
    flowex wrote:
    nej han är nog 30-35.. har varit med och tävlat i sm och sånt. :/

    Ok, men vissa kan se äldre ut än vad de är.

    Att ha t.ex tävlingsmeriter räcker inte långt för en personlig tränare med ett sådant illa ihopsnickrat schema.

    #591555

    haha. nej de har du rätt i. rätt sjukt att dom får lägga upp scheman när dom jobbar där om dom är okunniga. man kan ju fatta själv att ben inte är bra två dagar i rad. :/

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.