Stor och provocerande platå i min bröstträning!

Home Forums Allmänt om gymträning Stor och provocerande platå i min bröstträning!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106112
    #1082505

    Hej allesammans! Jag har som rubriken säger stött på en platå, fast detta gäller bara bröstträningen. Jag ökar knappt något i mina bröstövningar, speciellt inte bänkpressen! Har försökt chocka kroppen nu och ökat och kört tunga pressar 3-5 reps men jag kommer inte någonstans efter det, och om jag ökar vikterna kommer jag behöva en passare som inte alltid finns tillänglig. DOCK! Så har jag kunnat öka jätte bra i militärpress, knäböj och marklyft flytande under den senaste månaden och blivit mycket starkare där. Frågan är varför min bröststyrka och utveckling inte ökar…! Är svag i bänkpress, kör 85 kilo 4 reps efter att ha ökat från 80 kilo denna månaden. Men har alltid stått stilla här.
    Mina bröstövningar: Bänkpress (första övningen) snedhantelpress, hantelflyes och för att ta ut det lilla sista avslutar jag med cableflyes med press neråt.
    Några tips på vad jag kan göra för att bryta platån? Byta bänkpress till hantelpress? Sänka vikterna? Byta övningar? Tack för eran hjälp!

    #1082506

    Hejsan, bänkpress är otroligt mycket triceps, samt teknik. Om du satsar på att bygga upp dina triceps mer kanske du kan se en ökning, bra övningar är tex dips.

    Mvh

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.