Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
evelon8805
Titel
Registrerad 2015-09-02
Inlägg 1

Jag brukar köra två olika träningsupplägg som varieras varje månad. Månad 1 är linjär periodisering där jag kör 2 dagar intervallöpning, den andra är tunga lyft 1-3x5 reps på så hög vikt som möjligt. Då jobbar jag 2 dagar i veckan,.

Mitt problem rör månad 1. Jag vill givetvis inte minska muskeltillväxten men vill maximera kondition och fettförbränningen. Därför kör jag 2 dagar intervallöpning på 20/10 sek under 20 min. Frågan är om detta är optimalt eller om jag borde köra något annat för att inte minska fettförbränning eller kondition.

Alex-Jonsson
Titel
Registrerad 2015-09-01
Inlägg 5

För att slippa förlora muskler se till bara att äta rätt mängd protein samt som du lägger dig på ett kalori underskott ca -500kcal (iallafall vad jag skulle gjort)

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 3 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016