Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

Allan skrev:
Vad kommer den handla om? Träningslära i allmänhet eller något mer djuplodande? Kul att ni satsar:)

Vi vill inte gå ut för mycket med detaljer men gillar man bloggen så lär man få ut mycket av boken i alla fall. :)

yra
yra
Titel
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 156

Lite nyfiken.. Ser att det är några som skrivit att Maximal muskelttillväxt är en dålig bok. Har inte läst den själv men har den hemma.. Vad är det som är dåligt med den?

Titel
Registrerad 2009-08-31
Inlägg 30

Jag skulle behöva en bra bok om kost och en bra bok om träning på svenska eftersom min engelska brister ibland :(

Joe Hardgainer
Titel
Registrerad 2010-01-02
Inlägg 149

"Den skuplterade kroppen" av Thomas Johansson
En studie av gymet och gymkulturen där läsaren tas med på en analys av könsidentiternas och den samtida estetikens konstruktion i 1990-talets Sverige.

Titel
Registrerad 2006-05-22
Inlägg 1 985

Verkar riktigt intressant! Tack för tipset!

Sedan kan jag rekommendera boken Idrottsnutrition av Gleeson& Jeukendrup. "Allt du behöver veta om idrottsnutrition".

Titel
Registrerad 2008-10-08
Inlägg 114

Big Beyond Belief. En bok som fått mycket skit, men som fungerar bra om man bara ger den chansen.

StronglGnome
Titel
Registrerad 2010-07-30
Inlägg 479

just inne i beyond brawn, läst 1/3 och sålänge gillar jag den, vet att den redan blivit tipsad men ja, here it comes again; Beyond Brawn

Titel
Registrerad 2006-05-22
Inlägg 1 985

Kan aldrig bli tipsad om för mycket! Riktigt bra bok som dom flesta tränande bör läsa!

Jon Larsson
Titel
Registrerad 2006-02-17
Inlägg 6 797

allan skrev:
kan aldrig bli tipsad om för mycket! Riktigt bra bok som dom flesta tränande bör läsa!

+1.

Titel
Registrerad 2010-12-28
Inlägg 1

Alltså det är bara att leta.... Här har du massor http://www.bokia.se/categories/BE/Medicin-och-halsa/

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Har nu snart läst 300sidor av Beyond Brawn, och jag får väll också tipsa om den. Kommer lägga om min träning och ta väldigt mycket inspiration från boken :)

Jon Larsson
Titel
Registrerad 2006-02-17
Inlägg 6 797

Gober skrev:
Har nu snart läst 300sidor av Beyond Brawn, och jag får väll också tipsa om den. Kommer lägga om min träning och ta väldigt mycket inspiration från boken :)

Good for you, Gober. :)

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Jon Larsson skrev:
Good for you, Gober. :)

Lite OT att diskutera här men jag är väldigt nyfiken på att höra av er som kör efter det system som rekommenderas i boken. Allt känns väldigt logiskt, det svåra för mig kommer vara det mentala, att gå ner till 3 dagars träning :yikes:

Behöver lite input från folk som fått bra resultat ;)

Tror dock att det kommer funka fint för mig som ständigt hamnat på platåer när det gäller att öka vikter och fortsätta lägga på mig muskler.

Jon Larsson
Titel
Registrerad 2006-02-17
Inlägg 6 797

Gober skrev:
Lite OT att diskutera här men jag är väldigt nyfiken på att höra av er som kör efter det system som rekommenderas i boken. Allt känns väldigt logiskt, det svåra för mig kommer vara det mentala, att gå ner till 3 dagars träning :yikes:

Behöver lite input från folk som fått bra resultat ;)

Tror dock att det kommer funka fint för mig som ständigt hamnat på platåer när det gäller att öka vikter och fortsätta lägga på mig muskler.

Själv kör jag två pass på tio dagar just nu, helkroppspass förvisso och primärt för att få ihop det med MMA-träningen.

Tar man bort MMA ur ekvationen så har jag alltid fått bäst resultat av att köra måndag och torsdag. Två gånger i veckan känns fullständigt tillräckligt för mig eftersom intensiteten är hög och träningsvärken monumental.

Det mesta centreras kring de stora basövningarna och kör man skiten ur sig i dessa så finns det inte så mycket mer att lägga krutet på, annat än någon random kompletteringsövning här och där.

Fokus ligger på progression och du blir därför tvungen att kriga på ett helt nytt sätt än tidigare. Hög intensitet>volymen sjunker och återhämtningen blir oerhört viktig.

Törs garantera fantastiska resultat om du plockar fram vinnarskallen och ger dig fan på att krossa dina PB:n. :up:

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Jon Larsson skrev:
Själv kör jag två pass på tio dagar just nu, helkroppspass förvisso och primärt för att få ihop det med MMA-träningen.

Tar man bort MMA ur ekvationen så har jag alltid fått bäst resultat av att köra måndag och torsdag. Två gånger i veckan känns fullständigt tillräckligt för mig eftersom intensiteten är hög och träningsvärken monumental.

Det mesta centreras kring de stora basövningarna och kör man skiten ur sig i dessa så finns det inte så mycket mer att lägga krutet på, annat än någon random kompletteringsövning här och där.

Fokus ligger på progression och du blir därför tvungen att kriga på ett helt nytt sätt än tidigare. Hög intensitet>volymen sjunker och återhämtningen blir oerhört viktig.

Törs garantera fantastiska resultat om du plockar fram vinnarskallen och ger dig fan på att krossa dina PB:n. :up:

Har tänkt testa 3 dagars programmet med två basdagar, delat på push and pull, och mellan de två passen klämma in ett lättare pass med kompleteringsövningar som sidlyft, curl, vader osv. Ökar jag inte på det får jag väll gå ner ännu lite till. Ska bli riktigt kul att se om det kommer funka.

Gettodachoppa
Titel
Registrerad 2009-01-22
Inlägg 4 899

Berätta lite mer om Beyond Brawn, Gober. Fungerar den som inspirationskälla, även om man kanske inte kommer anamma träningsfilosofin?

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Gettodachoppa skrev:
Berätta lite mer om Beyond Brawn, Gober. Fungerar den som inspirationskälla, även om man kanske inte kommer anamma träningsfilosofin?

Jag skulle nästa kalla den hjärntvätt ;) skämt o sido så tycker jag den är grymt motiverande, den radar upp korta stycken av massa inspiration.
Jag tror att även en högvolymare som dig kan ha nytta av att läsa om det som skrivs om progression, ökad styrka, återhämtning, skador osv osv. första sidorna tyckte jag nästan det var lite tramsigt och fanatiskt, men ju längre man kommer ju bättre och mer självklar/logisk är den.

Jag tror det går att "bläddra" lite i den på Amazon.com.

Titel
Registrerad 2006-05-22
Inlägg 1 985

Någon som läst Muscle Gaining Secrets av Jason feruggia?

http://www.leangains.com/2010/04/book-review-muscle-gaining-secrets.html

nördfarbrorn
Titel
Registrerad 2010-12-30
Inlägg 393

Har någon något att säga om Träning för män 40+ av Ove Rytter?
Bra, dålig, prisvärd eller så

Titel
Registrerad 2011-01-11
Inlägg 5

Jag kan verkligen hålla med om att de flesta boktipsen är riktigt riktigt bra. Själv skulle jag även rekommendera Idrottens träningslära som ger en grymt bra grund om allt som berör träning.

http://adlerfitness.blogspot.com/

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 675

Fick nyss hem Build Muscle, Lose Fat, Look Great av Stuart McRobert som skrev Beyond Brawn. Bara läst ett par sidor, verkar dock vara riktigt bra beskrivningar på hur övningar ska utföras korrekt. Något jag känner jag behöver nu när jag ska försöka få till "perfect form" på alla övningar.

Carrera65
Titel
Registrerad 2010-03-09
Inlägg 1 055

Läste denna tråd och så ett pling i mailboxen senare har jag beställt Beyond Brawn på Bokia...

Tack för tips!

Titel
Registrerad 2006-05-22
Inlägg 1 985

Gober skrev:
Fick nyss hem Build Muscle, Lose Fat, Look Great av Stuart McRobert som skrev Beyond Brawn. Bara läst ett par sidor, verkar dock vara riktigt bra beskrivningar på hur övningar ska utföras korrekt. Något jag känner jag behöver nu när jag ska försöka få till "perfect form" på alla övningar.

Är det en av hans senaste böcker eller?

åhlan
Titel
Registrerad 2011-02-01
Inlägg 9

STARK!

Magnus samuelssons tycker jag är jävligt bra :P

Titel
Registrerad 2006-05-22
Inlägg 1 985

Ja det var intressant att läsa hans syn på träningen och hur han mer specifikt lagt upp den.

Eddie Vedder
Titel
Registrerad 2006-12-22
Inlägg 11 995

Snart kan ni köpa vår bok!

http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110414/bokslappet-alla-traningsintresserade-har-vantat-pa

Titel
Registrerad 2006-05-22
Inlägg 1 985

Bra att det ges handfasta tips och inte enbart forskningsorienterat "å ena sidan, å andra sidan..".

Titel
Registrerad 2009-02-14
Inlägg 435

Eddie Vedder skrev:

http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110414/bokslappet-alla-traningsintresserade-har-vantat-pa

:up:
Det låter som att det är mycket bra innehåll i boken och den ska jag lägga vantarna på så snabbt jag kan, går den att förhandsboka?

Jon Larsson
Titel
Registrerad 2006-02-17
Inlägg 6 797

Eddie Vedder skrev:

Yeah! Skall köpas, sanna mina ord. :up:

nible
Titel
Registrerad 2008-03-13
Inlägg 4 267

Funderar på att köpa någon av Lycle McDonalds böcker, antingen "The Stubborn Fat" eller "The Rapid Fatloss Handbook". Någon som har läst dem och kan rekommendera någon?

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY Mat, Nummer 1

• BODY 400, november 2017

• BODY 399, oktober 2017