Tjej 37 år, önskar tips på hur man slimmar benen

Home Forums Allmänt om gymträning Tjej 37 år, önskar tips på hur man slimmar benen

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #106366
    #1082784

    Jag är ny på just detta forum men har gymtränat i 12 år, i motionssyfte och för att hålla mig allmänt i trim och vara lite vardags-fit.
    Tjej, 37 år, normalvikt och har haft samma vikt de senaste 15 åren, sen har väl fettprocenten varierat lite..
    Min kroppskonstitution har alltid varit ett litet problem för mig, då jag är relativt smal och inte har så mycket muskler på överkroppen, alltså ”smal byggnation” upptill, men vad gäller benen och rumpan så har jag proportionellt sett rätt korta kraftiga ben, vilket jag inte tycker är snyggt. Har betydligt mer fett på benen än vad jag har på överkroppen.
    Mitt problem är hur jag ska träna överhuvudtaget, för att bli mer proportionerlig.
    Jag gillar att jogga och gymma rent allmänt. Har dock fått sämre uthållighet och tålamod med åren tyvärr. Dessvärre bidrar väl joggningen och löpningen till att benen inte direkt blir smalare. Jag har rätt kraftiga lår av naturen, med betydligt mer fett än vad jag har på överkroppen, och inte ens i perioder av kraftig deff lyckas jag få benen att se slanka och slimmade ut.
    Skulle gärna få lite tips på vad man bör fokusera sig på i träningen, och vilka muskelgrupper jag ska undvika att träna för att få benen att slimma till sig. Alltså jag skulle vilja att de blev smalare, men ändå med form. De kommer nog aldrig att bli spagetti-ben oavsett hur stilla jag sitter.. Knäböj och sådana övningar känns ju helt fel för mig eftersom det bara gör låren ännu större, tänker jag.
    Hursomhelst, jag är tacksam för tips och ska försöka ladda upp en bild också inom kort!

    #1082785

    Här kommer en bild. Inte världens bästa bild men man får väl en ungefärlig uppfattning om läget.

    #1082842
    Gardin wrote:
    De kommer nog aldrig att bli spagetti-ben oavsett hur stilla jag sitter..

    Näe, sitter du bara stilla kommer få mer fett och större lår.. jag skulle nog springa mer. Jag har aldrig sett en maratonlöpare med en tillstymmelse till stora lår. Det tillsammans med en kost som ligger lite på underskott. Så kommer du garanterat få mindre lår med tiden.. tjejer släpper oftast fettet på lår och rumpa sist.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.