Träning och kost för att tappa fett!

Home Forums Allmänt om gymträning Träning och kost för att tappa fett!

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #106306
    #1082739

    Hej! Är en tjej på 19 år som är 162 cm och väger 63 kilo. De senaste 3 åren har jag gått upp ungefär 10 kg, de första två utan förändring av kost eller träning och de sista året på grund av att jag mått väldigt dåligt och har i princip inte tränat någonting på ett helt år. De 10 kg jag har lagt på mig är fett. Det har lagt sig på låren, armar, mage o rygg. Jag är inte ute efter att bli pinnsmal, men jag vill ned till min idealvikt, eller snarare se ut som jag gjorde förr, vikten är inte så viktig. Jag vill få smalare armar och mer definierade muskler, jag vill få bort kärlekshandtagen, valkarna under bh-bandet, min uppblåsta mage och få en platt din mage där magrutorna nääästan syns, jag vill få bort fettet på benen så jag slipper köpa nya jeans varannan månad för att de spricker på insidan.. Men, jag vet inte hur jag ska trän och äta för att uppnå detta. Det behöver inte gå på 2 veckor, men jag vill gärna ha nått mitt mål fram till sommaren, åtminstone en stor bit på vägen så jag kan visa mig i bikini igen!
    Jag är öppen för all träning, utom att springa långa distanser. Tycker det är otroligt tråkigt och tappar motivationen direkt.. Har dessutom astma vilket gör det svårare och ännu mer omotiverande att springa långt.
    vad ska jag fokusera på när det gäller kost? Frukost, lunch middag osv…
    Oerhört tacksam för alla (seriösa) svar!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.