Träningsschema! Volym+Styrka?

Home Forums Allmänt om gymträning Träningsschema! Volym+Styrka?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #98286
    #1067286

    Hej!
    Skulle vara schysst om ni kunde ge era synpunkter på det här träningsschemat?

    Måndag, Styrka: Knäböj 5×5, Marklyft 5×5 + Traps
    Tisdag, Styrka: Bänkpress 5×5, Millitärpress 5×5 + Mage
    Onsdag, Volym: Ben och Triceps
    Torsdag, Volym: Rygg och biceps
    Fredag, Volym: Bröst och axlar
    Lördag: Vila
    Söndag: Vila

    Väljer att lägga vilodagarna på helgen för att jag bor långt ifrån gymmet och vill inte åka in på helgen.
    Ska också lägga till att jag har fotbollsträning 2 gånger i veckan och en match.

    Synpunkter, tack? :)

    #1067425

    Vad är det är det för skillnad på styrkepass och volympass?

    #1067454

    5×5 är bra för styrkan om du verkligen kör tungt på riktigt. När du kör volym hur många set och rep tänkte du köra då?
    Du bulkar hoppas jag?

    #1067679

    Är helt säker på att det är passet med stort P. Gillar. Nästan som mina egna pass i kombination med all god mat8)

    #1067680

    Är helt säker på att det är passet med stort P. Gillar. Nästan som mina egna pass i kombination med all god mat8)

    #1068297

    Ser rätt intressant ut, faktiskt.

    Skippa ben och triceps på Onsdagen och ha en vilodag där istället. Du klarar dig på 5×5 knäböj i veckan för benen.

    #1068361
    DanielNordin wrote:
    5×5 är bra för styrkan om du verkligen kör tungt på riktigt. När du kör volym hur många set och rep tänkte du köra då?
    Du bulkar hoppas jag?

    Bulk för full rulle! Volymdagen är 8-12 reps, 3 set på 4-5 övningar om det är en stor muskelgrupp. Mindre muskelgrupper tänkte jag köra 3 övningar, 3 set på. Kortare vila än styrkedagarna.

    Madball wrote:
    Ser rätt intressant ut, faktiskt.

    Skippa ben och triceps på Onsdagen och ha en vilodag där istället. Du klarar dig på 5×5 knäböj i veckan för benen

    Ben och triceps ligger lite efter så vill helst ha kvar den dagen. Jag undrar dock om det är dåligt att köra bänkpress 5×5 och sen triceps nästa dag? Bänkpress tar ju inte på triceps primärt men undrar ändå :)

    #1068390

    för mig låter 5pass i rad och 2 fotbollträningar pluss en match väldigt mycket…

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.