Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
ses
Titel
Registrerad 2011-11-11
Inlägg 20

rinse skrev:
Då vill du med andra ord säga att du är en jävligt störrig person eller?

Kan jag vara för vissa men fan sitter inte jag och klagar på vad jag stör mig på för typer på gymmet för jag sköter mitt.

Madball
Titel
Registrerad 2011-07-27
Inlägg 644

Folk som aldrig kommer någon vart i sin träning och som uppenbarligen inte tränar endast för att underhålla sin fysik.

De kör hårt 1-2 veckor, försvinner sedan lika lång tid och kommer sedan tillbaka med en ny t-shirt med gymgrossistens logga och ett nytt BCAA-tillskott i förhoppningen om att det ska rädda deras beklämmande självdisciplin.

Jag stör mig inte på dem som människor, utan på vilket slöseri med tid det är vad många håller på med på gymmet.

Titel
Registrerad 2011-12-23
Inlägg 113

Störde mig rejält på gymmet idag när en kille skrattade åt mig när jag körde mina cablecrunches, killen hade givetvis en oknäppt hoodie med vad jag antar var hans morsas uringade t-shirt, medans curlade han 12kg.. hade stor lust att sätta mig brevid och börja curla.

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Icelane skrev:
Störde mig rejält på gymmet idag när en kille skrattade åt mig när jag körde mina cablecrunches, killen hade givetvis en oknäppt hoodie med vad jag antar var hans morsas uringade t-shirt, medans curlade han 12kg.. hade stor lust att sätta mig brevid och börja curla.

Varför skrattade han åt dig? såg du rolig ut?

Galten
Titel
Registrerad 2007-03-21
Inlägg 1 670

Har en del problem med denna typ av individer,dom finns bland många nybörjare och mestadels bland dunderhonungs grabbar,dom kommer in på gymmet tränar hårt och får självfallet resultat snabbt i början när dom sedan efter kanske 1-2års träning börjar med dunderhonungen för att dom helt enkelt inte öka lika snabbt längre istället för att periodisera träning,se över kost och sådant,men nej nej i med extra tillskottet ala bamse och fortsätter dunka på med nya ökningar.....nå kanske detta inte är det största irrritationsmomentet nej det är att dom efter sina lyckade träningsperiod på. högst 3år skall undervisa alla om hur jäkla självklart lätt detta med muskler är och att platåer är bara för människor med ogrundligt lågt protein intag!grrrrr måttligt less på dessa lata fanstyg

Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 1 274

ses skrev:
Kan jag vara för vissa men fan sitter inte jag och klagar på vad jag stör mig på för typer på gymmet för jag sköter mitt.

Hahaha! Ja jag håller med dig.

Sleipner
Titel
Registrerad 2011-01-31
Inlägg 111

ses skrev:

Vad gör du då i en tråd vars enda syfte är prata om detta :|?

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 2 677

50 nya medlemmar på gymmet nu i veckan. Få som verkar förmögna att hälsa. Underligt fenomen det där.

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Sammy skrev:
50 nya medlemmar på gymmet nu i veckan. Få som verkar förmögna att hälsa. Underligt fenomen det där.

Hälsa? hehe, det har jag inte upplevt på många ställen, men du kanske tränar på ett litet gym på liten ort?

Finns ett fåtal som jag nickar till och får ett nickande tillbaka. Vore trevligt om folk hälsade dock, men det händer som sagt inte ofta.

Celox
Titel
Registrerad 2006-11-17
Inlägg 908

ses skrev:
Varför är det så jävla störigt med folk som kommer med Tapout shorts? tränar själv ibland i rashguard för jag tycker det är skönt och håller svett lukten borta då det luftas mer. Det är i så fall lika störigt med folk som kommer med gasp kläder på, ska man gå in med termobyxor på eller?

Sen han andra som klagade på att folk står och luftboxas och sparkas, Jag själv brukar göra det innan jag stretchar för att öva upp min teknik i slagen och sparkarna och mitt fotarbete.

Jag tränar också kampsport men när jag är på gymmet kör jag styrketräning. Jag syftade mest på folk som sparkar och boxas mitt på gymmet för att visa att dem är tuffa.
Det finns andra sätt att värma upp eller stretcha.

Gettodachoppa
Titel
Registrerad 2009-01-22
Inlägg 4 899

På mitt gym fanns det en boxningssäck som hängde alldeles intill benpressen. Ibland när man
låg där och pressade började någon helt plötsligt köra fullkrafts-karate-sparkar en halvmeter från huvudet på en.

När vi nämnde detta för de ansvariga, tog de ner säcken. Och karate-killarna försvann de också.

holma82
Titel
Registrerad 2006-12-08
Inlägg 959

Gober skrev:
Hälsa? hehe, det har jag inte upplevt på många ställen, men du kanske tränar på ett litet gym på liten ort?

Finns ett fåtal som jag nickar till och får ett nickande tillbaka. Vore trevligt om folk hälsade dock, men det händer som sagt inte ofta.

Där jag tränar nu hälsar alla, när man kommer in på gymet så kommer alltid ägaren fram och hälsar eller dunkar en i ryggen typ. De som inte hälsar ger jag arga blickar.

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

holma82 skrev:
De som inte hälsar ger jag arga blickar.

Oj oj!

Men visst det vore trevligt med lite hälsningar och skitsnack, så var det på ett gym jag tränade i som yngling.

Gettodachoppa
Titel
Registrerad 2009-01-22
Inlägg 4 899

Äh, det gör väl inget om man inte hälsar. Vi råkar bara träna på samma gym, vi är inte livskamrater.
Visst är det hövligt att uppmärksamma varandra, men jag överlever utan det.

Milla85
Titel
Registrerad 2012-01-14
Inlägg 30

Detta rör ju inte gymfolk så, men fick det här mailet och jag låter det tala för sig själv....

"aha så du vill vara stor och musklel berg? jag vill vara smal men med muskler som ger höjd men inte bredd.
jag anser tjejer ska träna lätt och slimma sig. varför träna för vara stor bred och tung? muskler väger som fan och man blir också lätt stel. desutom krävs det en jävla kondis för kunna orka länge syresätta stora muskler. lung kapasitet.
jag ska tränaq för slimma mig. men musklewrna nacken ochg bröst övre och lite axlar vill jag fylla igen. annars smal och lätt. det gillar jag vara.
morgonpromenaden är bara för förbränna fett. för bort fett ja. men muskler väger mer en fett. så gå ned i vikt kommer du inte göra. där i mot gå upp.

enligt lag arbete ska du inte få lyfta tyngre en 25kg. så vad ska man vasra jä'ttre stor stark för?
jag klara för 18 månader sedan 23kg hantel per arm. både bikeps och köra sned bänk bröst. klara en mer så visserligen. men vikt som var lagom träning med.
nu tappat massa. men ändå stark nog för vanligt liv. hahah skriva tangetbordet. och orkar runka länge. fan behöver inte mer hahah"

Vi kan ju bara tacka högre makter att ja aldrig träffat på honom på gymmet, gud vet va jag hade gjort :)

Gober
Titel
Registrerad 2010-01-14
Inlägg 6 674

Gettodachoppa skrev:
Äh, det gör väl inget om man inte hälsar. Vi råkar bara träna på samma gym, vi är inte livskamrater.
Visst är det hövligt att uppmärksamma varandra, men jag överlever utan det.

Men då får man ju arga blickar av Holma82.

waco3000
Titel
Registrerad 2010-01-24
Inlägg 1 411

Citat:
Vi kan ju bara tacka högre makter att ja aldrig träffat på honom på gymmet, gud vet va jag hade gjort

Milla85: Ha ha, jag tror jag vet vad du hade gjort, knycklat ihop honom till en liten boll och kastat honom i soptunnan på ett riktigt surt "Plus-Sverker-vis".

Milla85
Titel
Registrerad 2012-01-14
Inlägg 30

Det är bara förnamnet.... men de är klart får ju inte ta i, tjejer ska ju träna lätt så frågan är om jag hade haft min kvinnlighet i behåll då......

Heja Sverker!!!!

Titel
Registrerad 2011-01-08
Inlägg 84

Egentligen är det väl inte det så konstigt att många stör sig på varandra överallt, tycker det är ett typiskt SvenskSyndrom:D vi är fördomsfulla och dömer oftast andra genom bara blicken utan att lära att känna personen isig. Svenskar är inbitna bittra och saknar värme och humor, Är väl bara pensionärerna som lyckats att komma underfund hur man ska bete sig mot folk i sin omgivning:D Som sagt man känner sig själv genom andra:up:

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 2 677

Gober skrev:

Hälsar någon på mig så hälsar jag minsann tillbaka iaf. Men man är kanske lite omodern.

Det är ett gym med 220 medlemmar ungefär.

Madball
Titel
Registrerad 2011-07-27
Inlägg 644

Fast å andra sidan är vi nog många som gillar att träna fokuserat när vi tränar och småsnacka helst före/efter. Heja gör man såklart, men man börjar inte gärna snacka med någon när man förbereder sig för PB på tunga chins eller något.

holma82
Titel
Registrerad 2006-12-08
Inlägg 959

Gober skrev:
Oj oj!

Men visst det vore trevligt med lite hälsningar och skitsnack, så var det på ett gym jag tränade i som yngling.

Jag hälsar alltid på alla för jag tkr de är viktigt ..o när folk då inte hälsat tillbaka blir jag sur. Sen om man tränar på ett stort gym där det kanske tränar 1000 personer om dagen kan jag förstå om inte alla hälsar.

Titel
Registrerad 2012-02-18
Inlägg 23

1.Färskingar som använder alldeles för tunga vikter (oftast till biceps) och slänger vikten upp och ner

2.Personer som stänger av gym musiken för att lyssna på radion, för mig är musik viktigt när jag tränar så jag gör det lilla extra och hälst hög volym med.

3. Personer som inte håller ordning på sitt gym kort så dom bankar skiten ur antre dörren ist.

Det var mina topp tre.

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 2 677

Madball skrev:
Fast å andra sidan är vi nog många som gillar att träna fokuserat när vi tränar och småsnacka helst före/efter. Heja gör man såklart, men man börjar inte gärna snacka med någon när man förbereder sig för PB på tunga chins eller något.

Jag går ju inte fram å avbryter någon för att ta i hand såklart. Men som du säger så menar jag när man möts på väg in/ut ur gymmet, i korridoren, när man nästan går på varandra el liknande. Hade jag varit helt ny på ett gym som tar in medlemmar vid ett tillfälle var år (om någon säger upp sin plats) så hade jag iaf skämts om jag inte hälsade tillbaka.

Men jag vet att jag kanske inte hänger med i alla "trender" så det kan förstås va jag som beter mig konstigt.

Titel
Registrerad 2011-12-23
Inlägg 113

Gober skrev:
Varför skrattade han åt dig? såg du rolig ut?

det såg väl ut som jag gjorde cablecrunches?

Gran
Titel
Registrerad 2012-03-23
Inlägg 151

Stör mig nog mest på de som helt plötsligt öser vikter i backen o ställer sig upp o går runt lite som om de vill att folk ska notera hur tungt de lyfter. Man rycker ju fan till när det skakar o skramlar så jävligt! :P

Titel
Registrerad 2012-01-10
Inlägg 62

Folk som tar 4 olika (eller mer) hantlklasser, eller andra redskap med och håller kvar dom i 30 minuter så alla får stå och vänta på att han blir färdig. Egoister :)

DanielNordin
Titel
Registrerad 2010-12-08
Inlägg 83

Jag stör mig på folk som ser asarga ut. Oftast små människor.

Titel
Registrerad 2012-08-08
Inlägg 23

Folk som kör "modeshow" på gymmet, med kläder av senaste stuket, oftast tunnisar som tror sig vara tuffa.
men visst, snackemostrar finns det gott om.

Likaså "discooffer" som leker stora grabbar.

Själv duger ett par gamla cykelbyxor och en billig tanktop köpt på torget alldeles lysande för mig, fördelen är att man kan köpa ett helt batteri med dem och kunna byta utan att det kostar skjortan.
Och nej, jag pressar inte mer vikter än vad jag klarar av med full säkerhet, och respekterar att återställa efter mig.
På den här lilla orten finns knappt icke-europeer, i den omfattning så det stör, men jag har inget emot dem så länge alla sköter sig som folk.

Titel
Registrerad 2012-08-08
Inlägg 23

Lägger till personer som inte tänker på säker träning utan kör övningar fel, och inte tänker på sin säkerhet, och som senast idag gav en skadad person som fick en skivstångsvikt i skallen. = Blodvite.
Personer som borde fundera en gång extra, och fråga andra om råd om hur olika moment skall göras säkert och mest produktivt.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 13 medlemmar online. 5 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden