Yr på träningen.

Home Forums Allmänt om gymträning Yr på träningen.

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #100183
    #1072545

    Hej.

    Tränar alltid på morgonen, men med eller utan frukost i maggen så blir jag alltid yr i huvudet. Varje gång jag reser mig från bänken så snurrar det till och jag måste böja mig ner för att få blod till hjärnan annars blir allt som en vit dimma och god chans att ramla in i nåt. Trodde konditionen skulle ordna upp läget men jag verkar stå still i utvecklingen där. Diverse drycker och olika piller spelar heller ingen roll.

    Så här ser passen ut: Inte direkt idealiskt för bodybuildare men jag gillar det och kroppen ska anpassa sig nån gång tycker jag:
    45 till 90 min varierat cykel, löpband eller trappmaskin beroende på var kramp eller mjölksyra dyker upp. 1,5-2 liter vatten och ev proteindryck. Byter kläder och kör 45 min styrketräning och sedan 20 min hård strech alá Chuck Norris.

    Nu har jag kört ett år och jag blir mer och mer förbannad. Handlar det om lågt blodtryck eller måste jag smäcka i mig en massa kolhydrater? Blodvärden och sänka ser bra ut. Jag har passerat 40, väger 103, 192cm, lätt lönnfet…

    Mål: Ganska fit, lättare, stark och smidig. 90 kg marchvikt.
    (Antimål: stor, tung, kort uthållighet och stel.)

    #1072604

    Vad äter du på kvällen innan du går och lägger dig?

    #1072606

    Låter som ortostatism, dina tryckreceptorer i halsartärerna hinner inte med. Kan förvärras av att du blivit lite uttorkad av träningen. Inte just så mycket att göra åt saken, bara ta det lugnt när du reser dig.

    #1072607

    Käkar en Valio Profeel med lite bär i eller nåt ägg.

    Nu har jag inflammerat en knoge och en axel så det blir bara konditionsträning ett tag. Tror jag lägger om schemat och styrketränar först, drar en drink och konditionstränar efter istället. Eller så tränar man 6 dar i veckan i stället, varannan dag styrka, varannan kondition?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.