Hjälp! Jag svettas inte!

Home Forums Allmänt om konditionsträning Hjälp! Jag svettas inte!

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #99819
    #1071628

    Jag tränar en hel del kondition, spinning och dyl, men jag har noterat att jag inte svettas. Jag blir knappt fuktig! Däremot blir jag flammigt paprikaröd! Det kulminerar ca 10 min efter träningen och ger inte med sig på minst 45 minuter. Jag förstår att det är en reaktion på just det faktum att jag inte svettas. Dock känns det lite jobbigt att bli utstirrad, och det hindrar mig från att träna i den utsträckning jag önskar. Vad kan jag göra för att kicka igång svettningen?

    #1072049

    på med en till tröja

    #1072090

    Ta en tröja, eller tar du ett kosttillskott (PWO) vilket leder till att du får högre pump oså, + av vissa pwo’s så svettas du som en gris. ;) så det kanske är något du borde sikta på? ;)

    #1073026

    Min erfarenhet att det är väldigt individuellt hur mycket man svettas och det behöver varken vara positivt eller negativt.
    Det kan ju snarare vara skönt att inte svettas så mycket i lokalen.

    Om du vill rensa ut lite kan du ju ta en bastu efteråt, eller svettas du inte där heller?

    #1073027

    Visst är det bra att få ut en del slaggprodukter men det behöver inte vara just när man tränar.

    #1073584

    Om du inte svettas efter använt en extra tröja eller om du börjar springa snabbare, så kan det vara för att du har en låg vätske nivå i din kropp och kroppen vill inte svettas ut resterande vätska du har i kroppen.

    #1076319
    Scampi wrote:
    Dock känns det lite jobbigt att bli utstirrad,

    Va? Blir du utstirrad för att det inte finns synligt svett på dig? Tror du inbillar dig om du inte kör på något riktigt bra gym? De senaste gymmen jag kört på är det långt ifrån alla som är svettiga. Det är nog en minoritet som ser svettiga ut. Folk vilar ju alldeles för mycket.

    Kör du intensivt? Du kan ju inte förvänta dig bli svettig om du inte kör på ordentligt. När man tränar tycker jag man inte ska hålla på tänka för mycket utan bara bränna på, och köra det som känns bra.

    Sedan är det ju viktigt att man ätit och druckit ordentligt innan. Ju mer energi jag har att bränna desto lättare börjar jag svettas, men det är också då passen blir bättre tycker jag. Det är många gånger man dragit till gymmet för att man är lite träningskåt men egentligen hade man tjänat på att stanna hemma och ätit upp sig och druckit mer.

    #1078702

    its seems a nice forum
    great discussion

    thanks for sharing

    #1078839

    Kör du intensivt? Du kan ju inte förvänta dig bli svettig om du inte kör på ordentligt. När man tränar tycker jag man inte ska hålla på tänka för mycket utan bara bränna på, och köra det som känns bra.

    Sedan är det ju viktigt att man ätit och druckit ordentligt innan. Ju mer energi jag har att bränna desto lättare börjar jag svettas, men det är också då passen blir bättre tycker jag. Det är många gånger man dragit till gymmet för att man är lite träningskåt men egentligen hade man tjäna

    #1078840

    3-09-06 08:57
    Kör du intensivt? Du kan ju inte förvänta dig bli svettig om du inte kör på ordentligt. När man tränar tycker jag man inte ska hålla på tänka för mycket utan bara bränna på, och köra det som känns bra.

    Sedan är det ju vik

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.