Hur skulle ni göra?

Home Forums Allmänt om konditionsträning Hur skulle ni göra?

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #104700
    #1080825

    Skulle behöva er hjälp med en sak, hur ni skulle tolka det, hur ni skulle göra?

    Är så att jag följer ett tränings program från boken ”Löparen nya handbok” från Bonniers/I form. Följer man det ska man träna i 12 veckor, sen ska man kunna springa 5 km eller 30 minuter. Programmet
    bygger på att man tränar 3 ggr i veckan.

    Jag har kommit så långt att man har inne på slutet av programmet, sista passet var vecka 12 pass 1. Sprang det senaste passet den 23/1. Har varit tvungen att ta ett uppehåll på mer än en vecka. I boken så står det ”för varje vecka som du inte träna går man tillbaka två veckor i programmet”.

    Tänkte att man ska springa idag så min fråga är nu hur när hur långt tillbaka man ska gå. Eftersom det är mer än 2 veckor sen man sprang sist

    Kanske finns någon som följt detta träningsprogram och har haft ett uppehåll längre än 1 vecka?
    Kan tycka är man är väldigt noggrann, är tyvärr en sådan person som vill att man följer saker till fullt och pricka (vet inte om det är så man brukar säga).

    Tror att man skulle klara av det men undrar om man ska backa en vecka pga risken för skador.
    Vad är det som man tänker på att man ska gå bakåt i schemat, vad kan påverka konditionen negativt?

    Hur skulle ni göra?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.