DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson

Home Forums Artiklar DoggCrapp, tolkat och översatt av Biffsson

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 136 total)
  • Author
    Posts
  • #58786
    #340433

    La den här under artiklar då jag tror många kommer ha glädje av den, snyggt jobbat:up:

    #340434

    Har lite frågor angående dc.

    1. Säg att man tar 100kg en gång, då ska jag välja en vikt som jag klara 20 gånger med i sträck? typ 80kg? Jag pumpar 12 reps kanske och klarar inte den 13:e då lägger jag tillbaka vikterna och vilar 30 sekunder och fortsätter?Är det inte lättare att bara dela upp det i 3 delar typ 6×3?

    2. Eftersom man lägger biceps och ben samma dag blir det att man tränar biceps varje pass?

    3. Skiver inget om magträning?

    4. Är Dc mer ett program som bygger styrka eller massa?

    Har kört lite efter metoden men har ingen passare så jag kan inte utföra vissa moment i träningen vilket är synd. När jag kör är det jobbigt att hålla reda på räkningen samtidigt som man fokuserar på vikterna och utförandet.

    #340435
    Julius wrote:
    Första frågan jag ställer mig. Vad är denna träning bra för? Verkar rätt lustigt att bara lägga upp ett program på 100 sidor där det inte ens står vad syftet med programmet är (kanske jag missat det för jag orkade inte läsa igenom all skit). Andra frågan jag ställer mig är! Är inte detta jämförbart med bantning, ständigt uppkommer det nya metoder som skall va den bästa på aftonbladet och skitskvallertidningar överallt. Jag börjar känna igen detta inom gymkulturen också. Ständigt nya träningsmetoder som skall överträffa varandra, man ska bli större starkare uthålligare för varje nytt program som kommer upp på tapeten. Jag tycker det börjar bli löjligt. Alla idrotts grupper har sina gamla beprövade metoder som faktisk funkar bra.

    Som sagt i en annan tråd jag skrev. Framgång handlar mer om vilja, grundläggande kunnskap och sunt förnuft inom sin idrott än att okritiskt hoppa på varenda ny fluga inom styrkesporten som nån hittat på.

    Human is a weak race be an animal!

    Sorry bro..are you blind or just stupid?
    Det är ett program för att bygga muskler!
    Bara för att ”vanlig” träning är det som de flesta kör så måste den ju ej vara optimal! Ya know the blind lead the blind lead the blind…
    För alvarligt talat hur många kör inte år ut & år in utan resultat..ändå kör de på som vanligt för att alla andra gör det!
    Jag har själv läst om DC hela dagen efter att typ ALLA på de amerikanska forumena fullkomligt skriker åt mig att prova! Hell yeah jag poppade till & med iväg ett mail till Dante & frågade vad han ska ha för att hjälpa mig med ett special program!!

    Peace!
    ZONE

    #340436

    Har precis en dialog med Mr Dogcrap himself faktiskt! Han är dock väääldigt busy just nu efter blandannat en intervju i Flex magazine etc..
    Han visste dock precis vem jag var..kände mig lite hedrad..lol.
    Vi får se vad som händer…

    Peace!
    ZONE

    #340437
    zonecapone wrote:
    Har precis en dialog med Mr Dogcrap himself faktiskt! Han är dock väääldigt busy just nu efter blandannat en intervju i Flex magazine etc..
    Han visste dock precis vem jag var..kände mig lite hedrad..lol.
    Vi får se vad som händer…

    Peace!
    ZONE

    Ta kontakt med Ted (In-Human). Inte riktigt lika busy :)

    Lycka till med satsningen

    #340438
    hemligt wrote:
    Ta kontakt med Ted (In-Human). Inte riktigt lika busy :)

    Lycka till med satsningen

    Mailar som sagt just nu med Dante så får se vad som händer där…Finns Ted på Intensemuscle? Kommer att få en massa mailat av en annan snubbe från Intense i kväll…

    Peace!
    ZONE

    #340439
    zonecapone wrote:
    Mailar som sagt just nu med Dante så får se vad som händer där…Finns Ted på Intensemuscle? Kommer att få en massa mailat av en annan snubbe från Intense i kväll…

    Peace!
    ZONE

    Japp Ted (In-Human på intense) är den andra som ”lär ut” DC och är mod där

    #340440
    zonecapone wrote:
    Sorry bro..are you blind or just stupid?
    Det är ett program för att bygga muskler!
    Bara för att ”vanlig” träning är det som de flesta kör så måste den ju ej vara optimal! Ya know the blind lead the blind lead the blind…
    För alvarligt talat hur många kör inte år ut & år in utan resultat..ändå kör de på som vanligt för att alla andra gör det!
    Jag har själv läst om DC hela dagen efter att typ ALLA på de amerikanska forumena fullkomligt skriker åt mig att prova! Hell yeah jag poppade till & med iväg ett mail till Dante & frågade vad han ska ha för att hjälpa mig med ett special program!!

    Peace!
    ZONE

    kanske är det inte helt fel att prova något nytt när man tränat länge och upplever att man fastnat i utvecklingen. Det jag själv har upptäckt genom åren är att kroppen snabbt vänjer sig vid ett visst arbete. Ska utveckling ske måste man hela tiden försöka lura kroppen att tro att den måste bygga mer muskler för att klara arbetsuppgiften. Där är vi nog många som är överäns, sen hur det ska gå till väga finns det en uppsjö av åsikter om. Enda sättet att få veta om ett speciellt träningsprogram fungerar är ju att prova det. Problemet är nog att många hattar från program till program utan att så att säga ge det en ärlig chans.

    Jag tycker gott du kan prova att köra ett sådant här program Zone. Du har tränat länge och det skulle inte förvåna mig om någonting positivt skulle hända med din utveckling.

    Tycker det är stort av dig som tränat i 20år och är lite av en kändis i byggarvärlden frågar om råd på ett sådant här forum. Något för alla självutnämnda experter att ta efter.:up:

    #340441
    Fortress wrote:
    kanske är det inte helt fel att prova något nytt när man tränat länge och upplever att man fastnat i utvecklingen. Det jag själv har upptäckt genom åren är att kroppen snabbt vänjer sig vid ett visst arbete. Ska utveckling ske måste man hela tiden försöka lura kroppen att tro att den måste bygga mer muskler för att klara arbetsuppgiften. Där är vi nog många som är överäns, sen hur det ska gå till väga finns det en uppsjö av åsikter om. Enda sättet att få veta om ett speciellt träningsprogram fungerar är ju att prova det. Problemet är nog att många hattar från program till program utan att så att säga ge det en ärlig chans.

    Jag tycker gott du kan prova att köra ett sådant här program Zone. Du har tränat länge och det skulle inte förvåna mig om någonting positivt skulle hända med din utveckling.

    Tycker det är stort av dig som tränat i 20år och är lite av en kändis i byggarvärlden frågar om råd på ett sådant här forum. Något för alla självutnämnda experter att ta efter.:up:

    Ååh man är dum om man tror man kan allt bara för man är på sitt 20e tränings år & typ dubblat sin kroppsvikt sedan man var 20 år! (Yep vägde modiga 56kg när jag var 20) Men kunde jag allt skulle jag ju vara grövre & ha vunnit några tävlingar vid det här laget & inte bara haft en hel bunt bucklor hemma med 2or & 3or på!!..Lol!
    Tänker ge Dogcrap en ärlig chans! Har ju som sagt tränat ”vanligt” nu i 20 år & det vart man ju inte grov av! Lol!
    Dax att göra något åt saken aight?!

    Peace!
    ZONE

    #340442
    zonecapone wrote:
    Ååh man är dum om man tror man kan allt bara för man är på sitt 20e tränings år & typ dubblat sin kroppsvikt sedan man var 20 år! (Yep vägde modiga 56kg när jag var 20) Men kunde jag allt skulle jag ju vara grövre & ha vunnit några tävlingar vid det här laget & inte bara haft en hel bunt bucklor hemma med 2or & 3or på!!..Lol!
    Tänker ge Dogcrap en ärlig chans! Har ju som sagt tränat ”vanligt” nu i 20 år & det vart man ju inte grov av! Lol!
    Dax att göra något åt saken aight?!

    Peace!
    ZONE

    Du är rolig du, inte blivit grov lol!. Jag har självklart besökt din hemsida och man kan ju minst sagt säga att du gjort enorma framsteg med tanke på utgångsläget.Ska bli intressant att se hur det går för dig. Du får väl hålla oss nyfikna uppdaterade när du provat på ett tag.:up:

    #340443

    dc verkar vara onödigt komplicerat.

    #340444
    Budak wrote:
    dc verkar vara onödigt komplicerat.

    NEJ! [/b]
    Tro mig det är ett MYCKET genomtänkt program! Inget är där utan en anledning!
    Yep körde mitt första pass igår & höjde mitt protein till ca 400-450g/dag!

    :emo-thumb

    ZONE

    #340445
    zonecapone wrote:
    NEJ! [/b]
    Tro mig det är ett MYCKET genomtänkt program! Inget är där utan en anledning!
    Yep körde mitt första pass igår & höjde mitt protein till ca 400-450g/dag!

    :emo-thumb

    ZONE

    hmm ok…men av vilken anledning borde man köra efter det programmet?
    Det finns ju hur mycket folk som helst därute som lyckats bli riktigt grymma på att köra gammal hederliga metoder..

    #340446
    zonecapone wrote:
    Ååh man är dum om man tror man kan allt bara för man är på sitt 20e tränings år & typ dubblat sin kroppsvikt sedan man var 20 år! (Yep vägde modiga 56kg när jag var 20) Men kunde jag allt skulle jag ju vara grövre & ha vunnit några tävlingar vid det här laget & inte bara haft en hel bunt bucklor hemma med 2or & 3or på!!..Lol!
    Tänker ge Dogcrap en ärlig chans! Har ju som sagt tränat ”vanligt” nu i 20 år & det vart man ju inte grov av! Lol!
    Dax att göra något åt saken aight?!

    Peace!
    ZONE

    Måste nu bara fråga; vilken ”bunt bucklor med 2;a o 3;a placeringar Du
    refererar till o skriver om här…? Är kanske ute o cyklar här…? Men det har HELT undgått iaf mig att Du skulle placerat Dig så pass högt i några tävlingar som 2;a o 3;e plats…??? Du har väl för det mesta hamnat betydligt längre ner i prislistorna än så dom gånger Du försökt Dig på o tävla. Rätta mig om jag har fel…

    Muddy

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 136 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.