Dolph Lundgren om träningen & dieten inför Rocky IV

Home Forums Artiklar Dolph Lundgren om träningen & dieten inför Rocky IV

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 63 total)
  • Author
    Posts
  • #449738

    Vem skulle inte vilja ge Sylvester Stallone riktigt på käften om betalning vore tillräckligt bra?
    En som fått chansen, och hyfsat med pengar dessutom, är svensken Dolph Lundgren.
    Men han har fått slita hårt! Sly krävde minst 10 kilo mer muskler på några månader!
    Ivan Dragos träningsscener skedde för övrigt i NASAs högkvarter, i samma maskiner som astronauterna tränade i.

    Läs artikeln (ursprungligen införd i B&K 4/1986) på BODYs webbplats genom att klicka på bilden nedan:

    [https://www.body.se/content/artikel.asp?CID=1183 [img=http://body.se/img/sidan_6.jpg]]

    Quote:
    Det är idag fyra år sedan Dolph fick ett ‘Fulbright-stipendium’ som tillät honom att slutföra studierna i Sydney, Australien. Meningen var att han skulle studera vidare vid Massachusetts Institute of Technology. Men sanningen är att han bara blev kvar där i fyra dagar! I stället började han jobba som modell och livvakt i New York.

    Hans ”Dolph” Lundgren från Spånga blev stjärna över en natt. Idag är han omåttligt populär i USA. Film- och reklamanbuden haglar över honom. Nyligen spelade han in en reklamfilm för ”Coca-cola light” där han i Dragos skepnad står i ringhörnan och halsar nämnda dryck.

    Här hemma i Sverige har pressen inte varit speciellt justa mot Dolph. Man har retat sig på accent och muskler. Men Hans Lundgren är en vanlig idrottskille som lyckats. Han har kvar respekten för idrotten, sina kamrater och sitt trevliga sätt. Om man nu ger sig tid att känna honom. Tyvärr ser de flesta journalister rött så fort överarmen ej har standardmått. Man talar genast om att personen fråga spänner sig, är självupptagen och är mindre intelligent.

    Men i Dolphs fall har det varit en dubbelsits för journalisterna. Det enda lilla felet man kunde hitta är att han bröt på amerikanska. Uj, uj, uj vad hemskt. Och att han tittade sig i en spegel då en journalist intervjuade honom; ”egotrippat”, menade man då. Men att han var dum kunde man inte peka på då han klarat av en utbildning på KTH, vilket tyder på viss intelligens.

    Ja, ja. Det är inte lätt att bli känd i lilla Sverige. För att inte tala om hur svårt det är att bli profet i sitt eget land. B&K tycker att det saknats positiva tongångar för en framgångsrik svensk idrottsman. Därför önskar vi Dolph lycka till!

    #64539
    #449739
    Jazky wrote:
    snygg brud va han me:)

    Wolfen wrote:
    Mkt gener.

    hehe hur skriver ni egentligen grabbar?? :D ;)

    Dolph är grym!!! God jul!

    #449740

    han är en stekare den gode dolph! ska byta namn till dolph!

    #449741

    Dolphe är Dolphe hahaha jag var bosat i kanada i 16 månader gissa vad de kallade mig för???????+

    #449742

    En sak jag tänkte på när jag läste artikeln: Är det verkligen klokt att begränsa vätskeintaget till lite iste?

    #449743

    En annan artikel om hur han träna inför Rocky IV

    [http://www.stallonestories.com/mf/mf8604/BigRed.htm http://www.stallonestories.com/mf/mf8604/BigRed.htm%5D

    #449744

    Coolt att man kunde bygga (10kg) muskler samtidigt som man deffade på den tiden. Endast med hjälp av strikt diet. :|

    #449745
    Longshot wrote:
    Coolt att man kunde bygga (10kg) muskler samtidigt som man deffade på den tiden. Endast med hjälp av strikt diet. :|

    :D (vi säger väl inget om kanyler i röven va?)

    #449746

    People, om ni inte kan bry er om att läsa artikeln kanske ni kan låta bli att kommentera innehållet. 10 kilo mer i kroppsvikt på fem månader, totalt 110 kg på en 195 cms elitidrottare som medvetet hållit nere vikten för att kunna göra modelljobb, är inget speciellt.

    Quote:
    När du träffade Stallone första gången vägde du knappt 100 kg. Hur kunde du öka hela 10 kg fram till inspelningens start?

    – Jag har alltid medvetet hållit min vikt nere. Har sprungit 2-3 gånger per vecka och tränat med låga vikter. Tillsammans med en diet som alltid är ganska strikt ökade min kropp inte i vikt. Men då jag plötsligt lassade på tunga vikter och åt mer mat var det som att trycka på en knapp. Jag ökade i vikt varje dag! Tack vare en mycket bra förbränning blev det dessbättre inte bara fett.

    #449747
    Magnus Branzén wrote:
    People, om ni inte kan bry er om att läsa artikeln kanske ni kan låta bli att kommentera innehållet. 10 kilo mer i kroppsvikt på fem månader, totalt 110 kg på en 195 cms elitidrottare som medvetet hållit nere vikten för att kunna göra modelljobb, är inget speciellt.

    Sant. Jag ber om ursäkt.

    #449748
    Wolfen wrote:
    Så du menar att om man medvetet håller vikten nere så ska det inte vara något problem att pracka på sig en 10kg muskler?
    Du får gärna förklara mer utförligt, för jag kan inte connecta dotsen.

    Olika typer av fysik servar olika ändamål.

    Att hålla en medvetet mindre muskulös fysik än vad man skulle kunna ha om man styrketränade för maximal muskelmassa fungerar bättre då man eftersöker modelljobb. Mindre bra om man ska föreställa en fysiskt överlägsen boxare på filmduken. Alltså ställer man om träningen till det som efterfrågas.

    Det finns personer som tävlar i Classic Bodybuilding som går över gränsen för vad som fungerar i modellbranschen om de inte medvetet håller igen. Typ avstår från marklyft och shrugs för att inte nackmåttet ska hindra att använda standardstorlek på kläder.

    #449749
    Jazky wrote:
    Dopph e bäst. kommer ihåg när grabben träna hos brian fitkin på karate åsögaatan..han kom hem från usa efter rocky 4 o va sååå stolt. snygg brud va han me:) helvete va reportrarna fota han på swings …massiv..han e grym..

    Denna tjejen?

    [img=http://www.theonion.com/content/files/images/onion_news2928.jpg]

    #449750

    Fan vilket härligt inlägg..
    Dolph rules.. =)

    #449751

    Dolph har en extremt snygg fysik! Intressant artikel, gjorde inte B&K också en intervju med Sylvester Stallone då också?:O

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.