Mia Finnegan: Bädda för bräda

Home Forums Artiklar Mia Finnegan: Bädda för bräda

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #64538
    #449726

    Mia Finnegan: B

    #449727

    Magnus!

    Eftersom jag

    #449728

    Kan du k

    #449729

    F

    #449730

    Jag skulle rekommendera att du kör de olika crunchvarianterna tilll en början. Säg 3×10-15 på varje övning. När du jobbat upp en viss grundstyrka och är tvungen att belasta med vikter kan du börja köra de andra. Sidolyften brukar jag strunta i, men en del gillar dem. Kör hårt nu!

    #449731
    zaragon wrote:
    Har du tips p
    #449732

    Tack Olle och Magnus f

    #449733
    Quote:
    Jag tränar mage 4-5 gånger i veckan. Eftersom jag hela tiden varierar magövningarna riskerar jag inte överträning.

    Detta stämmer inte, det fungerar inte så. Magen är precis som alla andra muskler, den kan övertränas.

    Om hon menar på att detta stämmer så skulle man kunna tuckta biceps 3-4ggr veckan också bara man kör olika övningar. Nejnejnej.

    Mage kan precis som alla andra muskler övertränas, punkt.

    ps. såg att artikeln hade några år på nacken, hon kanske tycker annorlunda idag. (?) ;)

    #449734

    Hon kör ju magen så det blir typ aerobisk träning, löptränar gör ju topplöparna 14 ggr i veckan……..???

    #449735

    ser skit bra ut:D själv kör ja med sån rull sak på golvet ni vet sån där blå grej känner att den tar jävligt bra sen då vanliga situps. sen andra övningar som ja inte kan namnet på men hjulet på marken kan ja starkt rekomendera. folk klagar dock på att man får ont i ryggen av den men det är inget ja lagt märketill så..

    #449736

    Jag kör 2 övningar för obligues, d.v.s. sidomagmuskulaturen.
    Den ena är twistar, där jag skuggboxas mycket långsamt, samtidigt som jag spänner bukmuskulaturen och vrider med överkroppen i slagena. Den andra är sidoböjningar, där jag håller händena på bakhuvudet och spänner bukmuskulaturen, samtidigt som jag böjer överkroppen ömsom höger ömsom vänster.

    Så här kör jag:

    Crunches med 10 till 15 kg på bröstet 3 set, supersettat med:
    3 set twistar 10 slag varje sida.
    3 set sidoböjar 10 böjningar var sida.

    Detta kan man göra 3 ggr per vecka.
    OBS i twistarna och sidoböjningarna krävs det en hel del träning innan man får kontakt med obligues.

    #449737

    TACK för alla tips, jättebra, är nämligen också relativt grön och ska sätta igång nu efter sommaren!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.