Färger på forumet

Home Forums BODY Foruminformation Färger på forumet

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #50561
    #121255

    Halloj, går det inte att ändra färg på texten i inläggen här? Tycker det är väldigt användbart när man skriver ner sina pass och vill markera viss text, t.ex. kommentarer till sina set och övningar, så att det inte blir en enda stor svart rörig massa med text :)

    #121256

    Nej, vi tog bort den funktionen för folk missbrukade den och skrev skitjobbiga inlägg med 75 olika färger, hemliga meddelanden i vitt så att de inte syntes är man ögnade igenom större texter och allt blev bara djävligt hippt.

    Så det gör det tyvärr inte. En sak som kan vara för dig isf är väl att göra quote-rutor istället med pass. Som följande;

    Quote:
    Hacklift;
    1 miljard kilo, asmånga reps
    2 miljarder kilo, mindre reps
    3 miljarder kilo, klarade nästan!!!1

    …om du vill ha det lite separerat. :)

    #121257
    Marcus Syvertsen wrote:
    Nej, vi tog bort den funktionen för folk missbrukade den och skrev skitjobbiga inlägg med 75 olika färger, hemliga meddelanden i vitt så att de inte syntes är man ögnade igenom större texter och allt blev bara djävligt hippt.

    Så det gör det tyvärr inte. En sak som kan vara för dig isf är väl att göra quote-rutor istället med pass. Som följande;

    …om du vill ha det lite separerat. :)

    Okej, det var ju synd. Att quota passen tror jag bara gör det ännu mer rörigt, vill ju ha kommentarerna efter specifika set osv. Men men, man kan inte få allt :)

    #121258

    Varför vi inte kan ändra bilder eller färger på texten, har varje forum rätt att visa sina budskap sina egna val.

    #121259
    Pascal143 wrote:
    Varför vi inte kan ändra bilder eller färger på texten, har varje forum rätt att visa sina budskap sina egna val.

    Jag förstår inte riktigt? Vilka bilder pratar du om, typ våra avatar-bilder? Som den under varje medlems namn?

    #121260
    Marcus Syvertsen wrote:
    Nej, vi tog bort den funktionen för folk missbrukade den och skrev skitjobbiga inlägg med 75 olika färger, hemliga meddelanden i vitt så att de inte syntes är man ögnade igenom större texter och allt blev bara djävligt hippt.

    Går det kanske att sätta en begränsning i funktionen till kanske 2-3 färger, där vitt inte går att använda?

    Bra att det här kom upp, har själv försökt få färg på texten.

    #121261

    Det var inte bara när folk var fiffiga och skrev dolda budskap i vitt som var bekymret. Det var bara irriterande att läsa inlägg med varannan bokstav i olika färger och dylikt.

    Det, och att de flesta inte begriper riktigt hur forumets kod fungerar när de formaterar inlägg – så i citat och liknande blev det ofta rätt rörigt. Folk klippte av taggar hit och dit, och en quote slutade såhär;

    Quote:
    E[/I]xempeltext

    …vilket inte blev direkt bättre med färgkoder och taggar. Så nej, färg kommer inte på fråga. Om det inkluderas på ett bättre sätt framöver om forumet byter klient eller verktyg – det vet jag inte. Det kan bara Magnus svara på.

    Tills vidare får vi missbruka alla andra verktyg, smileys, youtube-taggar, quotes och listor. Finns gott om grejer för att göra dagboksinlägg så rabiata och groteska som möjligt. Knock yourselves out med dem om ni vill göra karneval-inlägg! :)

    #121262
    Marcus Syvertsen wrote:
    Jag förstår inte riktigt? Vilka bilder pratar du om, typ våra avatar-bilder? Som den under varje medlems namn?

    Killen är väl någon form av bot? ;)

    #121263
    Aron wrote:
    Killen är väl någon form av bot? ;)

    Var det där ett skämt?

    På resten av hans inlägg och dess frekvens så ser det ut som att det bara är en ny medlem som har språket emot sig. Inget mer.

    #121264
    Marcus Syvertsen wrote:
    Var det där ett skämt?

    På resten av hans inlägg och dess frekvens så ser det ut som att det bara är en ny medlem som har språket emot sig. Inget mer.

    Kanske inte renodlade bot men någon som kör google translate på hela forum.body.se är känslan jag fått.

    #121265
    Aron wrote:
    Kanske inte renodlade bot men någon som kör google translate på hela forum.body.se är känslan jag fått.

    Han har det säkert bara lite tufft med svenskan. :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.