Forumet är uppgraderat – lite spackel och småputs kvarstår

Home Forums BODY Foruminformation Forumet är uppgraderat – lite spackel och småputs kvarstår

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 100 total)
  • Author
    Posts
  • #54744
    #138674

    Skulle ni stöta på några buggar, sakna instruktioner om hur man gör eller se ologiska kvarlevor från gamla forumet: put them there så betar vi av dem en efter en!

    Från infomailet:

    Quote:
    Vi har sedan länge planerat en flytt av forumet till en ny mjukvaruplattform. Nu är dagen för denna flytt äntligen inne! Forumet har nu flyttats in helt under BODYs sajt (tidigare låg den utanför). Du kommer såklart känna igen dig, men vi har också lagt till några nyheter:

    * BODY.se/forum har ett nytt och fräscht utseende, som mer påminner om BODY.se
    * Fullt integrerat med BODY.se – du loggar in endast en gång och du kan därefter kommentera nyheter, blogginlägg och annat på BODY.se med din ordinarie forum-användare
    * Lättare att ladda upp bilder till dina inlägg
    * Ingen mer trasig sida på grund av för stora bilder
    * Bättre möjlighet att själv ranka inlägg med kommande karmasystem
    * Inom kort får du också stöd för riktiga mobilversioner av både BODY.se och forumet

    Vår målsättning är att detta ska ge dig bättre och effektivare möjligheter att samverka, byta erfarenheter, dela med dig av händelser och åsikter samt på andra sätt sprida odelad glädje omkring dig! Kort och gott ett bättre, snabbare och mer levande forum…

    Överföringen av ditt konto har skett automatiskt, men om du stöter på patrull (såsom att du inte hade en aktuell e-postadress på din användare) står vi redo att hjälpa dig. Notera att äldre foruminlägg, PM och viss data saknas de första dagarna, men alla dessa kommer flyttas över allteftersom. Så var inte orolig om något saknas från start.

    Öppna denna länk för att få kontakt med vår webbsupport: http://www.body.se/kontakt

    #138903

    Att notera:

    Inlägg som skrevs i det gamla forumet efter måndags em finns inte med. Dock kommer vi att försöka lösa det så att man kan logga in på det gamla forumet på en ny adress och hämta de inläggen.

    Just nu importeras trådar i aktivitetsordning jämnt fördelat över dygnen för att minska belastningen på servrarna. Din postcount kommer att öka allteftersom äldre inlägg kommer in i nya databasen.

    Attachments, PM (privata meddelanden), omröstningar samt prenumerationer på trådar och forum importeras så fort trådarna – det det flesta av detta är kopplat till – är på plats.

    [https://www.body.se/hem/control.php Din användares kontrollpanel] kan kännas lite tunn just nu, men den kan utökas med önskemål vartefter.

    #139006

    Finns det ingen ”senaste inlägg” vy längre?

    #139115
    Gober wrote:
    Finns det ingen ”senaste inlägg” vy längre?

    Jag är lika fräsch på detta forum som alla andra, men jag har vidarebefordrat frågan till de som vet mer.

    Troligen åstadkoms det på sidan för avancerad sökning genom några alternativ (trådar i dag sorterat på senast gjorda, klicka på filtrera – typ): https://www.body.se/forum/list.php

    Vi ska se om det inte går att få åtkomst via en snabbknapp likt det tidigare forumet.

    #139227
    Gober wrote:
    Finns det ingen ”senaste inlägg” vy längre?

    Jag är lika fräsch på detta forum som alla andra, men jag har vidarebefordrat frågan till de som jobbat med det betydligt längre.

    Troligen åstadkoms det på sidan för avancerad sökning genom några alternativ (lästa/olästa trådar idag, klicka på filtrera – typ): https://www.body.se/forum/list.php

    Vi ska se om det inte går att få åtkomst via en snabbknapp likt det tidigare forumet. Just nu blir det lite mysko effekt eftersom import sker konstant.

    #139327
    Gober wrote:
    Finns det ingen ”senaste inlägg” vy längre?

    Jo, det finns en sådan, men den fungerar inte under importen. Hoppas vi kan fixa den i morgon.

    Här är den, när den väl kommer igång:
    https://www.body.se/forum/latest.php

    Kan också nås med fliken ”Trådad vy” som finns på alla forumsidor.

    – John, digital chef Egmont Tidskrifter

    #247715

    Jag tar det här som en allmän frågetråd och ställer två frågor:
    Hur får jag bort den lilla gula bannern
    ”Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.”
    Jag har läst dom nu, nu vill jag inte se skiten.
    Hur markerar jag hela forat som läst?
    Hur gör jag en snabbsökning bara i forumet?

    Vidare kan jag informera om att många signaturer blivit fel.

    Konstaterar även att countern för antalet inlägg per dag inte verkar uppdatera ordentligt.

    #247828

    Varannat inlägg man skriver kommer det ett felmeddelande på, nånting om att inlägget finns ej, men det sparas iaf…

    Imellanåt försvinner nya inlägg så att man måste logga ut och in igen för att se dom.

    redigeringarna verkar försvinna….. :(

    #281302
    Johnny Furu wrote:
    Varannat inlägg man skriver kommer det ett felmeddelande på, nånting om att inlägget finns ej, men det sparas iaf…

    Imellanåt försvinner nya inlägg så att man måste logga ut och in igen för att se dom.

    redigeringarna verkar försvinna….. :(

    Tjena!
    Vi arbetar för fullt med just det felet du beskriver och tror vi hittat en lösning för forumet. I skrivandets stund kan vi inte återskapa det. Säg till om felmeddelandet dyker upp igen!

    #281336
    Aron wrote:
    Jag tar det här som en allmän frågetråd och ställer två frågor:
    Hur får jag bort den lilla gula bannern
    ”Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.”
    Jag har läst dom nu, nu vill jag inte se skiten.
    Hur markerar jag hela forat som läst?
    Hur gör jag en snabbsökning bara i forumet?

    Vidare kan jag informera om att många signaturer blivit fel.

    Konstaterar även att countern för antalet inlägg per dag inte verkar uppdatera ordentligt.

    Den gula bannern måste vi tyvärr ha i forumet.
    Markera forumet som läst ska vi lägga till.
    En sökning i bara forumet kan du göra här: https://www.body.se/forum/list.php eller klicka på ”Avancerad sökning”.
    Signaturerna tar vi en titt på och likaså countern.

    #281483
    musse1 wrote:
    Den gula bannern måste vi tyvärr ha i forumet.
    Markera forumet som läst ska vi lägga till.
    En sökning i bara forumet kan du göra här: https://www.body.se/forum/list.php eller klicka på ”Avancerad sökning”.
    Signaturerna tar vi en titt på och likaså countern.

    Ok tråkigt.
    Bra.
    Det där är ett krångligt sätt att söka på, känns som användarvänligheten försvunnit.
    Bra.

    Vidare har jag noterat ytterligare problem.
    Forum stannar inte som olästa, den här tråden blir oläst för mig om vartannat.
    Just nu när man citerar så citerar man allt (dvs när jag citerade dig så tog den även med mitt citat) vilket kan bli drygt i längden.
    Hur går jag till Senaste olästa inlägg i en tråd?
    Rent estetiskt kan jag ju tycka att hanteln som är bredvid varje tråd är på tok för stor.
    För att fortsätta det estetiska så anser jag att det är knas när man håller över ett underfora och forat lyser upp men man kan inte klicka, man måste gå till forumnamnet.

    Gnälligt? Kanske? Men jag har inte lämnat än iaf.

    #281597

    Med all vänlighet måste jag säga att det gamla forumet äger det nya rakt av.

    En massa smådetaljer, t ex att man lätt råkar klicka på användarnamnet istället för trådnamnet eftersom de ligger för nära varandra etc. Och rent estetiskt….tja.

    #281679
    Aron wrote:
    musse1 wrote:
    Den gula bannern måste vi tyvärr ha i forumet.
    Markera forumet som läst ska vi lägga till.
    En sökning i bara forumet kan du göra här: https://www.body.se/forum/list.php eller klicka på ”Avancerad sökning”.
    Signaturerna tar vi en titt på och likaså countern.

    Ok tråkigt.
    Bra.
    Det där är ett krångligt sätt att söka på, känns som användarvänligheten försvunnit.
    Bra.

    Vidare har jag noterat ytterligare problem.
    Forum stannar inte som olästa, den här tråden blir oläst för mig om vartannat.
    Just nu när man citerar så citerar man allt (dvs när jag citerade dig så tog den även med mitt citat) vilket kan bli drygt i längden.
    Hur går jag till Senaste olästa inlägg i en tråd?
    Rent estetiskt kan jag ju tycka att hanteln som är bredvid varje tråd är på tok för stor.
    För att fortsätta det estetiska så anser jag att det är knas när man håller över ett underfora och forat lyser upp men man kan inte klicka, man måste gå till forumnamnet.

    Gnälligt? Kanske? Men jag har inte lämnat än iaf.

    Hej,

    Det är jättebra att du kommer in med synpunkter och ”gnäller”, vi jobbar för fullt med att att städa bort de buggar som återstår och arbetar konstant med att förbättra känslan för användaren.

    Buggen med att olästa/lästa trådar inte förbli olästa/lästa kollar vi på så fort som möjligt.

    MVH
    Julia Olderius
    Webbsupport, Egmont Tidskrifter

    #281680
    Madball wrote:
    Med all vänlighet måste jag säga att det gamla forumet äger det nya rakt av.

    En massa smådetaljer, t ex att man lätt råkar klicka på användarnamnet istället för trådnamnet eftersom de ligger för nära varandra etc. Och rent estetiskt….tja.

    Hej,

    Vi uppskattar alla synpunkter som kommer in och arbetar hela tiden med att förbättra forumet. Var är det du tycker att användarnamn och trådnamn ligger för nära varandra? Är det i trådvyn (ex: [https://www.body.se/forum/body-foruminformation])

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 100 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.