Gainer Pro värt eller inte?

Home Forums BODY Foruminformation Gainer Pro värt eller inte?

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #104742
    #1080875

    Jag är 22 år och tränar thaiboxning 3 gånger i veckan samt styrketränar 2 gånger i veckan.
    Jag är naturligt smal och har lätt för att bygga muskler men jag har däremot svårt för att gå upp i vikt.
    Undrar då om Gainer Pro hur det fungerar och om det är värt att ta?

    #1080900

    Varför försvann mitt svar ?

    #1081673

    Dyrt och innehåller lika mycket näring som ett glas mjölk och en banan…

    200g gainer motsvarar runt 170g chips. Vad förväntar du dig för resultat om du äter 170g chips istället? Blir ju samma resultat, men du kanske får ett bättre perspektiv på saken.

    #1081692

    Fast, innehållet i chips är sämre än i en gainer, så det blir inte samma resultat.

    Men du har rätt i att det finns bättre saker att lägga pengarna på än en gainer. :)

    #1081703

    Skriver direkt att mitt svar kommer ha en bias-faktor då jag själv tillverkar bland annat sportdryck. Men hur som helst, vi är officiella leverantörer till landslaget i MMA med Usama Aziz som landslagskapten. Och vitsen med sportdryck för en fighter är helt enkelt att du får energipåfyllnad snabbt i rondvilan, den extra energin du får där kan vara avgörande för att få upp prestationen något.

    På den nivån är det standard men som gemene man som kör lite lugnare så är det givetvis inte lika viktigt. Men faktum kvarstår, tränar du intensivt vill du inte att dina glykogendepåer ska sina för fort, därav påfyllnad där det är möjligt. Jag ska inte dra hela fysiologin bakom det men en djupare förklaring finns på hemsidan.

    Helenas svar stämmer i många fall men tar du 45s paus mellan ronderna så bör du inte trycka i dig en banan, det kommer kosta för mycket energi, där ska energin vara så lättabsorberad som möjligt.

    Jörgens svar stämmer hyfsat bra, men varken han eller jag vet din nivå på vare sig thaiboxning eller gym, så där är det upp till dig att värdera kostnad/effekt.

    #1083396

    För att gå upp i vikt föreslår jag att lägga till mer protein till din kost. Sojabönor, nötter, kyckling, fisk, keso etc är bra proteinkällor.
    :up:

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.