Minska skitsnacket på Bodys forum, TIPS!

Home Forums BODY Foruminformation Minska skitsnacket på Bodys forum, TIPS!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 48 total)
  • Author
    Posts
  • #318003

    Ett tips är att göra så som aftonbladet har gjort, alla som ska kunna skriva i olika trådar får registrera sig med För och Efternamn, antingen får de indentifiera sig via FB, admins (de som personligen känner de) eller på annat sätt.

    Man ska stå för sina åsikter, på detta sätter kan man minska skitsnack och allt annat som följer med det.

    MVH

    // Åsikt

    #57690
    #318004

    +1

    Håller faktiskt med, börjar för bli lite för mycket med dessa personer som går runt och leker som om de var någon ”allvetare” och bara skriver massa skit, men kanske sidan förlorar många aktiva användare ifall de inte kan vara anonyma när de uttalar sig om något. Kanske ett bakslag man får ta för det stora hela? :emo-thumb

    #318005

    Det är ingen mänsklig rättighet att veta vilka man diskuterar med på internetforum och det är ingen som är tvingad att hänga här heller. Den som vill måste få vara anonym, det är en absolut självklarhet. Den som vill vara öppen med sin identitet får vara det men kan inte kräva något annat av andra.

    Det skulle snabbt resultera i ett helt dött forum. Men visst vore mindre skitsnack att föredra, dock inte på bekostnad av ett nästan tomt forum.

    #318006
    Eddie Vedder wrote:
    Det är ingen mänsklig rättighet att veta vilka man diskuterar med på internetforum och det är ingen som är tvingad att hänga här heller. Den som vill måste få vara anonym, det är en absolut självklarhet. Den som vill vara öppen med sin identitet får vara det men kan inte kräva något annat av andra.

    Det skulle snabbt resultera i ett helt dött forum. Men visst vore mindre skitsnack att föredra, dock inte på bekostnad av ett nästan tomt forum.

    Jag förstår hur du tänker, helt klart, men detta är inget forum där man diskuterar allt för privata saker, eller politisktinkorrekt där man bara vågar stå för sina åsikter ifall man är anonym.

    Det är alldeles för mycket orättvist klagomål på t.ex. domare samt de tävlande ifrån folk som är allmänt missnöjda samt avundsjuka på de andras framgång.

    Vi kan göra en omröstning på forumet så kan vi ta reda på vad de som är reggade tycket.

    Mvh

    #318007

    Säga vad man vill om Flashback, men det finns ju en anledning att det är det största forumet.

    Med Benjamins ide skulle jag gissa på att det blir ungefär fem medlemmar kvar.

    #318008
    Gober wrote:
    Säga vad man vill om Flashback, men det finns ju en anledning att det är det största forumet.

    Med Benjamins ide skulle jag gissa på att det blir ungefär fem medlemmar kvar.

    Vi är väll redan en 50 tal som är antingen reggade med sitt eget namn eller som har postat helt öppna bilder på sig själva där man kan se vem individerna är, eller med andra ord nästan ALLA som har tävlat i byggning är reggade här och gått ut med vilka de är.
    Så att vi skulle bli 5 medlemmar kvar är ju nonsens.

    Sen tycker jag att folk ska veta vilka de lyssnar på när de får råd kring olika kosttillskott, tränings upplägg och liknande saker.

    Hur kan någon som inte har ett gram muskel på kroppen rekommendera vilka övningar som bygger mer massa och vilka tillskott bygger mest.

    Har sj fått en chock när jag fick reda på vem en person var irl som spelade kost/träningsguru här på forumet (syftar inte på någon admin alls) Jag tycker bara att folk ska veta vem de tar råd av, de ska inte slänga pengar i sjön, skada sin kropp eller kasta bort åratal av träning där de trodde att de gjorde rätt och där de trodde att de lyssnade på rätt person.

    Sen hur många företag dubbel reggar sig som personer och lyfter upp sin egen produkt? Det är så uppenbart.

    Off Topic: Varför skulle du försvinna ifall du var tvungen avslöja vem du är Gober? Vad är anledningen.

    #318009
    Benjamin wrote:
    Vi är väll redan en 50 tal som är antingen reggade med sitt eget namn eller som har postat helt öppna bilder på sig själva där man kan se vem individerna är, eller med andra ord nästan ALLA som har tävlat i byggning är reggade här och gått ut med vilka de är.
    Så att vi skulle bli 5 medlemmar kvar är ju nonsens.

    Sen tycker jag att folk ska veta vilka de lyssnar på när de får råd kring olika kosttillskott, tränings upplägg och liknande saker.

    Hur kan någon som inte har ett gram muskel på kroppen rekommendera vilka övningar som bygger mer massa och vilka tillskott bygger mest.

    Har sj fått en chock när jag fick reda på vem en person var irl som spelade kost/träningsguru här på forumet (syftar inte på någon admin alls) Jag tycker bara att folk ska veta vem de tar råd av, de ska inte slänga pengar i sjön, skada sin kropp eller kasta bort åratal av träning där de trodde att de gjorde rätt och där de trodde att de lyssnade på rätt person.

    Sen hur många företag dubbel reggar sig som personer och lyfter upp sin egen produkt? Det är så uppenbart.

    Off Topic: Varför skulle du försvinna ifall du var tvungen avslöja vem du är Gober? Vad är anledningen.

    Att du inte startar ett eget forum isf? Namn som Marin Löwgren eller vad han heter kan ju sprida osanningar om träning även om han är offentlig eller inte. Dr. Nick vill vara anonym och verkar ha god kunskap men vill vara anonym. Den som nu söker råd får ju gå till olika källor även utanför body om han eller hon nu är tveksam.

    Mvh Anders om det nu är så viktigt.

    #318010
    Benjamin wrote:
    Vi är väll redan en 50 tal som är antingen reggade med sitt eget namn eller som har postat helt öppna bilder på sig själva där man kan se vem individerna är, eller med andra ord nästan ALLA som har tävlat i byggning är reggade här och gått ut med vilka de är.
    Så att vi skulle bli 5 medlemmar kvar är ju nonsens.

    Sen tycker jag att folk ska veta vilka de lyssnar på när de får råd kring olika kosttillskott, tränings upplägg och liknande saker.

    Hur kan någon som inte har ett gram muskel på kroppen rekommendera vilka övningar som bygger mer massa och vilka tillskott bygger mest.

    Har sj fått en chock när jag fick reda på vem en person var irl som spelade kost/träningsguru här på forumet (syftar inte på någon admin alls) Jag tycker bara att folk ska veta vem de tar råd av, de ska inte slänga pengar i sjön, skada sin kropp eller kasta bort åratal av träning där de trodde att de gjorde rätt och där de trodde att de lyssnade på rätt person.

    Sen hur många företag dubbel reggar sig som personer och lyfter upp sin egen produkt? Det är så uppenbart.

    Off Topic: Varför skulle du försvinna ifall du var tvungen avslöja vem du är Gober? Vad är anledningen.

    Finns både bilder och filmer på mig och vill folk veta mitt namn får dom det, jag använder alltid mitt namn i PM då det är mer personligt än att posta öppet här på forumet så jag har inget behov av att vara anonym, men ser heller ingen anledning till att man måste använda sitt riktiga namn. Jag är ingen offentlig person, varför ska måste jag då skriva ut mitt namn osv? det gör väl dessutom inte att folk vet vem du är bara för att du skriver ut ditt namn? Jag vet inte vem du är bara för att du heter Banjamin och jobbar på GG.

    Sen skulle jag dessutom inte ha några problem att ta råd av någon som är mindre än mig (nu är väl iofs de flesta större än mig). Med ditt resonemang skulle många tränare inom elitidrotten försvinna för att de inte är vältränade och utövar idrotten själva. Vidare skulle inte en överviktig läkare kunna ge råd till en patient angående att tex viktnedgång för bättre hälsa pga att läkaren själv inte lever efter detta?

    Att någon har stora muskler är ingen garanti för att denne kan ge goda råd, tvärtom vet jag en del stora killar som gett råd som skadat nybörjare ;-)

    Om någon däremot tränat med mål att bli stor och stark och gjort detta i många år utan ett gram muskler, ja då kan jag hålla med om att denne inte ska komma med några råd. Nu vet jag dock inte det finns någon sådan på Body.

    #318011

    Kan bara hålla med Gober och Eddie V även om jag själv valt att använda mitt eget namn.

    #318012

    Är det inte att endast för de som har reggat sitt riktiga namn får ha länkar till sin / sin sponsors kosttillskottssida? Det är väl bra Benjamin/Anders?

    #318013

    Jag vill veta hans namn, efternamn så jag kan göra kaoz med han! ;)

    Skämt åsido! Bristande respekt och förståelse för andras åsikter och tankar är grundläggande för att få ett mer städat forum. Tyvärr är dessa stor bristvara i vårt samhälle där var och en tycker att hon eller han har rätt och alla andra som misstycker är dumma i huvudet. Har svårt att se hur man ska vända på trenden. Många vill vara något, sticka ut, synas på ett eller annat sätt.

    #318014
    Benjamin wrote:
    Hur kan någon som inte har ett gram muskel på kroppen rekommendera vilka övningar som bygger mer massa och vilka tillskott bygger mest.

    Därför att man läst på naturligtvis. Du vet mycket väl att det finns de som läser om hur andra gör och kombinerar det med sammantagna forskningsreultat för att lära sig det teoretiskt utan att för den delen vara intresserade av att lägga ner sitt liv i att se ut så. Vad är det som är så svårt för just byggare att acceptera att alla som är intresserade av teori inte vill spendera hela sitt liv på att också praktisera det? Den inställningen har jag aldrig stött på i någon annan idrott. Och även om du inte syftar direkt på mig så tillhör jag ju kategorin du syftar på. Och vore jag nybörjare lyssnar jag hellre på en hyfsat tränad person som pratar om just nybörjarförutsättningar än en tokdopad byggare som säger till mig att ta tillskott som han inte ens kan uttala och köra samma träningsupplägg som han gör på kurer så det nästan rinner ur öronen.

    Gober överdrev naturligtvis med antalet fem. Men faktum kvarstår att massor av folk inte kommer acceptera det och det kommer inte på fråga helt enkelt.

    #318015
    Benjamin wrote:

    Hur kan någon som inte har ett gram muskel på kroppen rekommendera vilka övningar som bygger mer massa och vilka tillskott bygger mest.

    Därför att det är skillnad på teoretisk kunskap och praktisk ”kunskap”. En som har mycket muskler kanske har det pga annat än teoretiska färdigheter?… :frust: Bara för att man är grov betyder inte att man KAN något och bara för att man är tanig kanske inte det betyder att man inte kan ett skit.

    Kolla bara, det finns ju massor med person här som faktiskt har en hel del muskler än som ändå tex. frågar hur mycket fett man ska äta om dagen, som om det fanns ett universellt svar på det. hahaha MEAT HEADS! :D

    Och sen VEM bestämmer vem som är ”grov nog” att få svara? Smågrabbarna på gymmet tycker att undertecknad är enorm och de vill absolut inte ha samma massa som jag, men vissa på detta forum tex. den mycket ödmjuke Johannes Eshak drar sig ju inte för att kalla mig öknamn så som ”lilleman” etc.

    Kolla på andra ”idrotter”, hur många av de bästa tränarna/coacherna har själva varit världsklass? Inte många direkt…

    #318016

    Sen om man inte förstår att det man läser på forum skall tas med en nypa salt då merparten av medlemmarna är, precis som en själv, endast en glad amatör, så har man inget på forum att göra.

    Man får ta det som det är, folk som hänger på nätet och snackar om träning och det som hör till det.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 48 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.