Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 631

Avsnitt elva, 17 september 2010, 78 minuter: I vår längsta podcast någonsin tippar Alex och Andreas Mr Olympia 2010. Till slut bestämmer de sig även för att koppla in byggarnestorn Lars Berglund (tillika BODY-moderator) för att få veta vem som har rätt. Dessutom får vi reda på varför Alex måste anlita livvakt till SM i byggning.

[img=http://body.se/content/radio/body-radio-elva.jpg]

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

Rejält byggarnörderi den här veckan:nerd:

Kom gärna med åsikter:)

Jonas Lundberg
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 253

Har lyssnat 16 minuter...får fortsätta efter gymmet...

Fan ni har bara kommit till 10:an! :)

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

Jonas Lundberg skrev:
Har lyssnat 16 minuter...får fortsätta efter gymmet...

Fan ni har bara kommit till 10:an! :)

Vi är sega av oss:D

Du figurerar för övrigt i det här avsnittet, så det får du inte missa;)

Richard B
Titel
Registrerad 2005-10-29
Inlägg 1 646

Trevligt att lyssna på som alltid. Lite för lite snack med Lars i mitt tycke då han är intressant som profil på forumet och i "byggarsverige".

Hoppas mammas mat smakade Andreas :)

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

Richard B skrev:
Trevligt att lyssna på som alltid. Lite för lite snack med Lars i mitt tycke då han är intressant som profil på forumet och i "byggarsverige".

Hoppas mammas mat smakade Andreas :)

Ja, naturligtvis måste vi ha mer av Lars:) Men min tanke var att vi ska ha honom i ett eget program senare istället så det inte försvinner i allt Mr Olympia-snack. Räkna dock med att vi kommer att tvinga tillbaka honom vid ett senare tillfälle för att snacka mer om SM-satsningen med mera:emo-thumb

Och jafan – det gör den alltid:P

Jonas Lundberg
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 253

Andreas Guiance skrev:
Vi är sega av oss:D

Du figurerar för övrigt i det här avsnittet, så det får du inte missa;)

Nu vågar jag inte lyssna!

PS. Måste kommentera Alex placering av Dexter igen, 8:a...NEVER!

Tror personligen att Dexter kommer att vara bra i år, 3 - 5:e plats är min tro.
Har lite feeling att han kan peta någon av favorittrion...men anser även att Roelly är freakigare.
Form kommer att avgöra mellan dom.
Kai, Phil och Dexter kommer att vara i form...Jay, Branch o Victor känns lite osäkrare.
Roelly tror jag även kommer att vara hård, men har lagt på sig mycket vikt så lite frågetecken...sitter formen där så är han högt!

Alex säger även; Phil 5:a...inte efter vad han visade på AC...då får han missa som förra året!

Jonas Lundberg
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 253

Skrattar som fan åt er analys av Kai Greene!
Att se att konst är bra gör inte alla.

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

jonas lundberg skrev:
skrattar som fan åt er analys av kai greene!
Att se att konst är bra gör inte alla.

Haha sant förvisso;)

Jonas Lundberg
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 253

Måste även kommentera att ni säger att Kai kommer att vara större. Tror inte han kommer att vara större än i våras rent viktmässigt, däremot hårdare och bättre.

Sen är jag alldeles för ödmjuk och snäll i verkligheten för att bry mig om vad andra tycker, men bakom skärmen kan man alltid spela lite kaxig. ;)

Roligt att höra era tankar och teorier!
Jag älskar ju själv att analysera och tippa tävlingar och tävlande, tyvärr tar folk det för personligt och sakligt...det är ju endast mina tankar och jag är ju så jäkla insnöad så man har ju analyserat Olympia sedan förra året.
Och man ser ju alltid tillbaka hur dom tävlande har sett ut under alla år.

Fan det är ett hårt jobb att analysera fysiker!
Skadad är man, men intresse för något är alltid givande...vad tusan det än är!

PS. Jag ska förövrigt inte på SM!

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

Jonas Lundberg skrev:
Måste även kommentera att ni säger att Kai kommer att vara större. Tror inte han kommer att vara större än i våras rent viktmässigt, däremot hårdare och bättre.

Sen är jag alldeles för ödmjuk och snäll i verkligheten för att bry mig om vad andra tycker, men bakom skärmen kan man alltid spela lite kaxig. ;)

Roligt att höra era tankar och teorier!
Jag älskar ju själv att analysera och tippa tävlingar och tävlande, tyvärr tar folk det för personligt och sakligt...det är ju endast mina tankar och jag är ju så jäkla insnöad så man har ju analyserat Olympia sedan förra året.
Och man ser ju alltid tillbaka hur dom tävlande har sett ut under alla år.

Fan det är ett hårt jobb att analysera fysiker!
Skadad är man, men intresse för något är alltid givande...vad tusan det än är!

Hehe vi vet att du är en snäll kille Jonas;)

Kan tillägga att jag för övrigt tycker att det är precis lika roligt att läsa dina analyser inför tävlingarna:)

Jonas Lundberg
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 253

Låste precis att Kai skrev att han vägde 277 4 dagar kvar och kände sig redo att ställa sig på scenen.
Har själv spekulerat i att vikten kommer att vara drygt 260, ca som den varit på AC alla år.
Men 6-7 kg bör han ju inte ta på den vikten om det stämmer, men han brukar dra ner sig ganska ordentligt det sista.

Jag skriver ju analyser för att jag tycker det är roligt själv, men tyvärr tar folk det personligt när det handlar om våra tävlande. Har fått mycket skit för det.
Är det 4 bra i en klass så måste någon bli 4:a och någon 1:a och jag ger ju endast min tanke och tar inte hänsyn till vän eller ovän, nu är det mest ovänner dock.

SM ser mycket öppet ut i år, speciellt BF +163, -80 och -100. Får se om man vågar tycka till lite?
Ursäkta att jag spånar lite.

Niclas Holgersson
Titel
Registrerad 2007-07-01
Inlägg 5 910

Kan inte ladda ner :( Magnus, har du någon annan länk man kanske kan testa?

Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 3 877

Nice podcast men ....... Varför inte ens ett ord om damernas byggning , Figure eller Fitness O? :nono: Or did I miss something? Blir nog en av det mest intressanta Figure O (even though Aliotti is absent and Mindi withdraw) ...

mbranzen
Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 17 631

Niclas Holgersson skrev:
Kan inte ladda ner :( Magnus, har du någon annan länk man kanske kan testa?

bodyradio.libsyn.com finns mp3-version av avsnittet att ladda hem. Det kan ta några sekunder innan nedladdningen kommer igång, men det funkar för mig.

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

Anne skrev:
Nice podcast men ....... Varför inte ens ett ord om damernas byggning , Figure eller Fitness O? :nono: Or did I miss something? Blir nog en av det mest intressanta Figure O (even though Aliotti is absent and Mindi withdraw) ...

To be totally honest with you, my knowledge in those areas leaves a lot to be desired:o So I don't know if I'd be able to offer much of an educated opinion in such a show.

I promise you though that there will be more female competitors etc coming up as soon as possible. I know that we haven't exactly earned an equal rights medal so far – but we'll do better in that regard in the future:)

Also, episodes in English are coming asap – just for you!:friends:

Gettodachoppa
Titel
Registrerad 2009-01-22
Inlägg 4 899

Ännu en bra sändning med stort underhållsvärde. När bara två stycken snubbar ska
snacka byggning i 70 minuter gäller det att ha någonting att snacka om, och det hade
ni. Har man bra med kunskap och stort intresse för något blir det oftast riktigt bra diskussioner.
Schysta reflektioner och en del tänkvärda vinklingar på saker och ting kryddade den här
försnacks-anrättningen till något smakfullt.

Kanske en dagen-efter-sändning vore på sin plats?

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

Gettodachoppa skrev:
Ännu en bra sändning med stort underhållsvärde. När bara två stycken snubbar ska
snacka byggning i 70 minuter gäller det att ha någonting att snacka om, och det hade
ni. Har man bra med kunskap och stort intresse för något blir det oftast riktigt bra diskussioner.
Schysta reflektioner och en del tänkvärda vinklingar på saker och ting kryddade den här
försnacks-anrättningen till något smakfullt.

Kanske en dagen-efter-sändning vore på sin plats?

Tålmodiga och intresserade lyssnare är nog också en fördel gissar jag:D

Stort tack!

Ja kanske det:) Vi får se hur det tajmar in med övriga sändningar osv.

Niclas Holgersson
Titel
Registrerad 2007-07-01
Inlägg 5 910

Magnus Branzén skrev:
bodyradio.libsyn.com finns mp3-version av avsnittet att ladda hem. Det kan ta några sekunder innan nedladdningen kommer igång, men det funkar för mig.

Tack! Nu funkar det :)

Niclas Holgersson
Titel
Registrerad 2007-07-01
Inlägg 5 910

Riktigt skön podcast, som vanligt!

Har en liten fundering bara. Kommer ni att göra ett nytt avsnitt före sm? Hade vart väldigt kul om ni "tippade" lite inför det i så fall :)

Titel
Registrerad 2005-09-12
Inlägg 12 622

Niclas Holgersson skrev:
Riktigt skön podcast, som vanligt!

Har en liten fundering bara. Kommer ni att göra ett nytt avsnitt före sm? Hade vart väldigt kul om ni "tippade" lite inför det i så fall :)

Tack så mycket:)

Ja, det är inte omöjligt.. Det finns alltid rätt mycket att stå i på tidningen inför en tävling (särskilt för Alex), men om vi lyckas få ihop det tidsmässigt kanske det kan komma ett avsnitt till innan SM:)

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 6 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 362, september 2014

• BODY 361, augusti 2014

• BODY 360, juli 2014