Alternativ övning till Chins ?

Home Forums Bodybuilding Alternativ övning till Chins ?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #80086
    #712111

    Vad ska jag köra för övning istället för chins, som ger lika bra ? har ingen chinsstång på gymmet nämligen.

    #712112

    Finns det en smithmaskin? sätt stången längst upp och kör chins.
    Annars är latsdrag övningen som är mest lik chins.

    #712113

    Ja eller latsdrag i hiss. Ännu bättre då risken att du ger avkall på utförandet blir mindre än t. ex sittande latsdrag.

    #712114
    wesaft wrote:
    Finns det en smithmaskin? sätt stången längst upp och kör chins.
    Annars är latsdrag övningen som är mest lik chins.

    Finns en Smithmaskin, dock så är jag 190+ och har knäna i backen, kan inte hänga ut ordentligt.

    Allan wrote:
    Ja eller latsdrag i hiss. Ännu bättre då risken att du ger avkall på utförandet blir mindre än t. ex sittande latsdrag.

    Sittande latsdrag vet jag hur man gör, men får ingen riktig kontakt med ryggen, kanske utför det fel, drar framför huvudet nu, kanske ska köra bakom istället ?

    Men latsdrag i hiss ? vart och hur utför jag det då ?

    // T-Paj..

    #712115

    Mycket bättre att dra stången framför som du gör, finns risk för inklämning av särskilt supraspinatus annars..Överhuvudtaget bör man begränsa övningar bakom huvudet.

    Låt armbågarna göra jobbet och låt handlederna vara i samma läge som armbågarna..dvs rakt ner…sänk oxå skulderbladen innan du börjar övningen..sen är det bara dra utav h-lvete :)

    #712116

    Körde bakom huvudet idag, fick kontakt med nedre lats tkte ja det kändes som, brände skönt medans jag körde, det har det inte gjort när jag kört framför, så det lutar ju åt att fortsätta med att köra bakom nu faktiskt.

    Är det stor skillnad på hur det tar på musklerna gällande framför och bakom ? vad är det som är så negativt med att köra bakom ? märkte aldrig av att supraspinatus kopplades in, tyckte det kändes riktigt bra.

    #712117

    :) då kör jag på det.. tack för alla svar

    // T-Paj..

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.