Dopingkontroller inom Bodybuilding??

Home Forums Bodybuilding Dopingkontroller inom Bodybuilding??

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 185 total)
  • Author
    Posts
  • #92077
    #1004495

    Bodybuilding får ju en hel del skit och ofta dras alla över en kam när det gäller doping osv..
    För att få bort den trista stämpeln så bör det ofta göras dopingkontroller för att få bort de som dopar sig samt visa hur fina resultat som kan göras utan otillåtna preparat!

    Jag undrar nu hur ofta det sker dopingkontroller inom bodybuilding?
    Sker det under stora tävlingar så som Mr Olympia?
    Sker det undet mindre tävlingar?
    Och framförallt sker det dopingkontroller under de tävlandes offseason?

    Jag antar att de som använder sig av anabola och dylikt gör det under offseason, för att bygga upp sig rejält? Framåt tävlingar är det väl ingen idé när de ska bli av med kroppsfett…!!?

    För att göra Bodybuilding till en mer accepterad sport så antar jag att bekämpelsen av doping är högst prioriterad? Jag kan dock tänka mig att det finns begränsat med ekonomiska medel för att utföra detta?

    #1004496
    bullis wrote:
    :)

    Skrev jag nåt dumt? :P

    #1004497
    Jonas L wrote:
    Skrev jag nåt dumt? :P

    nått?:emo-thumb

    #1004498

    Om man skulle vilja så kan man ju testa på Mr Olympia
    Ekonomiska medel lär nog inte saknas
    Me det finns tyvärr inget intresse för det

    #1004499

    Me det finns tyvärr inget intresse för det[/QUOTE]

    Ne och tur är väll det

    #1004500

    Tycker också att det vore en upprättelse för ”sporten”, dessvärre är det få som tycks hålla med. Tyvärr tror jag sällan att det genomförs dopingkontroller. Det är tråkigt eftersom att det blir misstankar här och var. Har själv inte gjort min tävlingsdebut men en vän till mig tävlade och vann på lucia. Underbar tjej som knappt intar Alvedon men som det spekulerats i vad hon tagit och inte tagit.

    Tror inte enbart att det handlar om ekonomin utan även att intresset av att göra dessa kontroller inte är tillräckligt stora. Störst vinner och det är inte många som bryr sig om du är ren eller inte, tråkigt men sant.

    #1004501

    Det kommer alltid spekulera oavsett kontroller eller inte så om man skulle göra det enbart för den sakens skull e det väl onödigt.

    Enda sättet att få kontroller ordentligt är väl om dem tävlande skulle vilja ha det.

    #1004502
    Sam jr wrote:
    Det kommer alltid spekulera oavsett kontroller eller inte så om man skulle göra det enbart för den sakens skull e det väl onödigt.

    Enda sättet att få kontroller ordentligt är väl om dem tävlande skulle vilja ha det.

    Kanske, men det vore ändå ett steg i rätt riktning och som sagt en upprättelse gentemot ”övriga” världen.

    Jag skulle helt klart vilja ha det.

    #1004503

    klart det borde finnas bättre och betydligt fler kontroller, bra för alla även för dom tävlande även om nu inte publiken i så stor utsträckning tycker det (tråkigt nog) som det är nu är det ju rentav löjligt.

    #1004504

    Biopsi! Men sen ska ju det finansieras också :D

    #1004505

    Det är ju inte så konstigt att det skrivs och snackas så mycket om det inte är någon som bryr sig om att bekämpa det…!? :what:

    Vad är det som säger att det inte finns nåt intresse att kolla det inom bodybuilding? Är det inte kul att få den sporten så ren som möjligt likt alla andra sporter som tar krafttag?

    Vore mycke roligare att se tävlingar där de bästa kan mäta sig och alla vore rena så man kan beundra och se vilka fina resultat som kan uppnås..

    #1004506
    Jonas L wrote:
    Det är ju inte så konstigt att det skrivs och snackas så mycket om det inte är någon som bryr sig om att bekämpa det…!? :what:

    Vad är det som säger att det inte finns nåt intresse att kolla det inom bodybuilding? Är det inte kul att få den sporten så ren som möjligt likt alla andra sporter som tar krafttag?

    Vore mycke roligare att se tävlingar där de bästa kan mäta sig och alla vore rena så man kan beundra och se vilka fina resultat som kan uppnås..

    Du skall nog se att du kommer till insikt med åren du också! Då kommer svaren på dina frågor ovan vara glasklara. Förmodligen kommer du då också beundra de tävlandes resultat oavsett vilket.
    (om nu ditt intresse för kroppsbyggning kvarstår)

    #1004507
    IATOAON wrote:
    Du skall nog se att du kommer till insikt med åren du också! Då kommer svaren på dina frågor ovan vara glasklara. Förmodligen kommer du då också beundra de tävlandes resultat oavsett vilket.
    (om nu ditt intresse för kroppsbyggning kvarstår)

    Förstår inte riktigt vad jag ska förstå? :P

    Inte heller att jag kommer beundra dem oavsett om de använder doping eller inte..?

    #1004508

    Varför kommer detta ämne upp jämnt? Bodybuilding handlar om att se stora och hårda killar, och utan doping så skulle dessa killar bli väldigt få och därmed så skulle sporten tappa mycket av sin publik. Tror de flesta som följer sporten med intresse har accepterat att doping är relativt vanligt inom body building. Nu säger jag inte att jag är för doping på nått vis utan bara hur jag tror det ligger till.

    mvh Boven

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 185 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.