”försvunna byggare”

Home Forums Bodybuilding ”försvunna byggare”

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #389458

    undrar lite vad gamla byggare som Omid Parsa, Fredrik Age, Mats Kardell ,James Roberts, Ingvar Larsson, Linda Liedstrand, Yvonne Rosell, Paulina Tallus,
    Geir Borgan Poulsen, den där ungerskfödda junioren Kovacs tror jag han hette, Per Sjöberg, Dennis Fagerstrand, Renato Somenzi, fd världsmästaren i styrkelyft Lasse Norén, mfl gör idag?

    #61206
    #389459

    som roberto krull… gabriel oyemade lr hur han stavade… mfl

    #389460
    mentzer wrote:
    undrar lite vad gamla byggare som Omid Parsa, Fredrik Age, Mats Kardell ,James Roberts, Ingvar Larsson, Linda Liedstrand, Yvonne Rosell, Paulina Tallus,
    Geir Borgan Poulsen, den där ungerskfödda junioren Kovacs tror jag han hette, Per Sjöberg, Dennis Fagerstrand, Renato Somenzi, fd världsmästaren i styrkelyft Lasse Norén, mfl gör idag?

    Vet inte hur uppdaterad du är men till att börja med så tävlade Fredrik på Lucia classic pro

    #389461

    Avdelningen Rytters Retro tog upp just detta månatligen i BODY från januari 2006 till december 2008 för totalt 30 profiler:

    • BODY 261, januari 2006: Rytters Retro: Förlagschefen minns (Introduktion till serien + hur läsarna föreslår namn de vill läsa om)
    • BODY 262, februari 2006: Ulf Larsson – Sveriges enda Mr O
    • BODY 263, mars 2006: Ulf Bengtsson – Entrepenör och världsstjärna
    • BODY 264, april 2006: Andreas Cahling – Sveriges första bodybuildingproffs
    • BODY 265, maj 2006: Lennart ”Hoa” Dahlgren – han gav biceps en hjärna
    • BODY 266, juni/juli 2006: Hela utgåvan var retro, BODY fyllde 25 år
    • BODY 267, augusti 2006: Janne Malmqvist – deffad humor från Malmö
    • BODY 268, september 2006: Johnny Grimståhl – sådde fröet till svensk gymindustri
    • BODY 269, oktober 2006: Gustav Ander – vad- och tricepskungen från Uppsala
    • BODY 270, november 2006: Lena Trulsson – pionjär i den kvinnliga gymvärlden
    • BODY 271, december 2006: Inger Zetterqvist gjorde något unikt – vann SM, EM och VM under samma år!
    • BODY 272, januari 2007: Ehrling Wahlgren: Störst armar – och käft!
    • BODY 273, februari 2007: James Roberts – Sveriges enda medaljör i Mr Olympia!
    • BODY 274, mars 2007: Christer Eriksson: Europamästare i tungvikt – med en klassisk fysik
    • BODY 275, april 2007: Kike Elomaa – Nordens första och enda Ms Olympia!
    • BODY 276, maj 2007: Renato Somenzi – Han har tävlat i bodybuilding under 35 år!
    • BODY 277, juni/juli 2007: Yvonne Rosell – Vomps vann både EM och VM!
    • BODY 278, augusti 2007: Gunilla Söderberg – Guldfarmor av stål!
    • BODY 279, september 2007: Jörgen Tudéen – Profilen som gav ordet posering ett ansikte
    • BODY 280, oktober 2007: Peter Sewerin – En kort men minnesvärd karriär
    • BODY 281, november 2007: Stefan Jonsson – Getingmidjan från Umeå
    • BODY 282, december 2007: Kent Grape – Norrlands Dorian Yates
    • BODY 283, januari 2008: Mustafa ”Musse” Saritas – Den hårda turken
    • BODY 284, februari 2008: Veronica ”Vera” Flod – Vann VM med sin otroliga symmetri
    • BODY 285, mars 2008: Jakten på de försvunna namnen: 22+8=30 (uppsamling)
    • BODY 286, april 2008: Duncan Ericsson: Blev förlamad – men kom igen!
    • BODY 287, maj 2008: Rickard Carlsson – Symmetri i världsklass och VM-deltagare
    • BODY 288, juni 2008: Viggo ”Snowhill” Snoghøj: Dansken som försvann
    • BODY 289, augusti 2008: Saryn Muldrow: Danskan som blev Miss Fitness Olympia – och konstnär
    • BODY 290, september 2008: Alexandra Vusir – Sveriges första Ms Fitness
    • BODY 291, oktober 2008: Mikael Ohlzon – En vinnare med humor
    • BODY 292, november 2008: Lena Johannesen – Från brevbärare till fitnessproffs
    • BODY 293, december 2008: Lena Andersson – Trotsade sitt handikapp, vann SM i Bodybuilding!
    #389462

    Kanske kan passa på att låna tråden till en liten efterlysning. Vet inte varför, men häromdagen kom jag att tänka på ett reportage jag läste i Body för närmare 15-år sedan, eller B&K som den hette då om en finsk byggare. Snubben var ganska ung och stor som ett hus, han bodde på gymmet i en städskrubb!!

    På en av bilderna har jag för mig han poserade i ett par badbrallor med amerikanska flagga på.

    Om någon vet vem jag menar vore det kul att veta om han fortfarande tränar och tävlar då han borde vara ett riktigt freak nu.

    #389463

    snubben heter Marko Savolainen en jätte talang antar jag, han var med på Mr Olympia 1992 tror jag monstruösa armar hela han var biiiig!!
    tror inte han orkade köra på eftersom han aldrig placerade sig så bra på tävling, men däremot en jätte på gymet grymt stark!
    ingen aning om vad han gör idag tyvärr,

    Gober wrote:
    Kanske kan passa på att låna tråden till en liten efterlysning. Vet inte varför, men häromdagen kom jag att tänka på ett reportage jag läste i Body för närmare 15-år sedan, eller B&K som den hette då om en finsk byggare. Snubben var ganska ung och stor som ett hus, han bodde på gymmet i en städskrubb!!

    På en av bilderna har jag för mig han poserade i ett par badbrallor med amerikanska flagga på.

    Om någon vet vem jag menar vore det kul att veta om han fortfarande tränar och tävlar då han borde vara ett riktigt freak nu.

    #389464

    Herr Gunnar Rösebö, vilken snubbe!
    han käkade korv och pommes frites, rökte cigg, drog nåra järn och bira
    ändå enorm volym hårdhet osv styrkan var det inte heller fel på:
    150 kg! tricepspress från pannan!!!!! reppar!!!

    sen finns det ju massor med gamla minnen från mina år på Atletklubben
    vansinnes vikter i benpressen,3 snubbar satt på + fullmatad med vikter med efterföljande spyor av utmattning
    knäböj på 270 pannori eleikos lyftarskor med spännen, vrålande med magnesia dammande från alla håll, mellan seten halsade man mjölk,,, inga PWO där inte haha
    fick hårda rapp med lyftarbältet innan jag skulle dra 300 i mark
    det sas att det skulle tända mer och göra mig mer arg så jag kunde dra vikten.. naglarna lossnade på flera fingrar..

    fler som har minnen att dela med sig av från byggningens glömda nybörjardagar

    #389465
    mentzer wrote:
    snubben heter Marko Savolainen en jätte talang antar jag, han var med på Mr Olympia 1992 tror jag monstruösa armar hela han var biiiig!!
    tror inte han orkade köra på eftersom han aldrig placerade sig så bra på tävling, men däremot en jätte på gymet grymt stark!
    ingen aning om vad han gör idag tyvärr,

    Just det ja, Marko! Nu när jag googlar känner jag igen honom från senare bilder, men han kan inte varit mer än 20-22 i det reportaget jag såg.

    Denna bild verkar vara från 2009, så han tränar väll fortfarande iaf ;-)

    [img=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyBMgzMlT4HBj9e3dgywLsPZ1UaSMtP4N7wo8Xyeok3ZPiHm01qQ&t=1]Sjukt stor när han var som störst.

    #389466

    Har för mig att det var kroppen som inte orkade med tävlandet för Marko.

    #389467
    Thinkbig wrote:
    Har för mig att det var kroppen som inte orkade med tävlandet för Marko.

    Det kostar på att vara på topp ;-)

    #389468

    Han fick blodcancer! och han får väl och checkar blodet 4 ggr i veckan än…

    så det var inte kroppen utan blodet som inte ville vara med och leka, han var typ döende ett tag. starkt gjort att träna upp sej igen

    #389469
    Biccen wrote:
    Han fick blodcancer! och han får väl och checkar blodet 4 ggr i veckan än…

    så det var inte kroppen utan blodet som inte ville vara med och leka, han var typ döende ett tag. starkt gjort att träna upp sej igen

    Hade för mig att njurarna paja?

    #389470

    ja, du har nog rätt…

    läser om det nu.

    #389471

    Genom gick en njurtransplantation och bilden jag länkade är 8 månader efter detta. ”checkar” blodet innebär förmodligen dialys.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.