Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2005-11-17
Inlägg 28

Hejj!!

Jag har nyss satt igång med träningen igen efter att jag gått med gips i 2 månader:|

Jag är absolut inte fet, men har verkligen inga "synliga" magrutor om man säger.:\

Jag vill bygga muskler och samtidigt förbränna fett nu fram till sommaren och under sommaren. Hur ska jag bära mej åt? vilka metoder är bäst?
:what:

Jag funderar på att springa 5 km varje dag för konditionen+ett styrkepass.
MEn om man springer så mycke då byggs inte så mycke muskler va?

Jag skulle vara mycket tacksam för bra tips och trix om hur jag på bästa sätt ska lägga upp träning och förbränningsträning fär att på bästa sätt bygga muskler och förbränna fett samtidigt!

Tack på förhand
:emo-thumb

Titel
Registrerad 2005-12-01
Inlägg 341

Christopher skrev:
Hejj!!

Jag har nyss satt igång med träningen igen efter att jag gått med gips i 2 månader:|

Jag är absolut inte fet, men har verkligen inga "synliga" magrutor om man säger.:\

Jag vill bygga muskler och samtidigt förbränna fett nu fram till sommaren och under sommaren. Hur ska jag bära mej åt? vilka metoder är bäst?
:what:

Jag funderar på att springa 5 km varje dag för konditionen+ett styrkepass.
MEn om man springer så mycke då byggs inte så mycke muskler va?

Jag skulle vara mycket tacksam för bra tips och trix om hur jag på bästa sätt ska lägga upp träning och förbränningsträning fär att på bästa sätt bygga muskler och förbränna fett samtidigt!

Tack på förhand
:emo-thumb

Min erfarenhet jag haft nu under 2006 är att det är svårt att bygga muskler och bränna fett samtidigt. (kroppen vill inte lagra in muskler och använda sig av fett utan snarare utav musklerna (protein) och kolhydrater. fett används vid lågintensiv träning från benmusklerna, som t.ex. cykling, promenader och vid svält.

Jag satte igång med en diet som var ungefär 40% protein, 30% fett, 30% kolhydrater och med 3-dagar i veckan träning. resultat? -17kg på 3 månader ungefär. Jag använde halva tiden Xedra Cut, en fettförbrännare och styrkehöjande piller som heter duga enl. mig.

Jag tycker du ska lägga upp din fettförbränning med nåt pass cardio i veckan som komplement till din övriga träning. Käka ofta och bra mat. Jag tycker även du ska ha nån sorts vitamin+mineraltillskott. jag lider själv av uttorkning just nu p.g.a. mineralbrist (jag presterade genast sämre när jag slutade med Multi-Plex).

Mitt förslag är att du antingen nu gör en rejäl deffning så att du är "säker" på att du blivit av med all övervikt till sommaren och efter det, börjar bulka men ändå sköter kosten så pass att du inte lägger på dig fett.

Eller så gör du det omvända och deffar senare. (Allt är ju upp till dig, men jag anser att om man har över 10kgs övervikt så är det skönt att göra sig av med det och senare satsa på muskelbyggnad.

Titel
Registrerad 2005-11-17
Inlägg 28

Okej ja då vet jag :)

Men du och alla andra säger att det inte går att bygga muskler och förbränna fett samtidigt?

Hur blir det då resultatet om man går eller joggar en gång varje dag och styrketränar 5 dagar i veckan och ligger på ett mycket högt proteinintag och skär ner på kolhydraterna lite förutom före och efter träning??

skulle vara intressant att veta, för om man tränar stenhårt, äter mycke protein och så som jag skrev+ att man går mycke promenader och springer en del, då borde man väl få "synligare" muskler +större muskler?

Monica Helénius
Titel
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 782

Christopher skrev:

Hur blir det då resultatet om man går eller joggar en gång varje dag och styrketränar 5 dagar i veckan och ligger på ett mycket högt proteinintag och skär ner på kolhydraterna lite förutom före och efter träning??

skulle vara intressant att veta, för om man tränar stenhårt, äter mycke protein och så som jag skrev+ att man går mycke promenader och springer en del, då borde man väl få "synligare" muskler +större muskler?

Ja. Så har det funkat för mig.

Titel
Registrerad 2006-02-04
Inlägg 76

Christopher skrev:
Okej ja då vet jag :)

Men du och alla andra säger att det inte går att bygga muskler och förbränna fett samtidigt?

Underskott o forbranna sammtidigt? Sjklart gar det.! Kroppen bygger muskler om den har tillgang till allt den behover o sa lange den har det kommer den bygga. MEN resultatet du far av att bygga o ligga pa ett underskott kan inte jamnforas med det du skulle fa om du lag pa +.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 8 medlemmar online. 7 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden