Christopher skrev:
Hejj!!
Jag har nyss satt igång med träningen igen efter att jag gått med gips i 2 månader
Jag är absolut inte fet, men har verkligen inga "synliga" magrutor om man säger.
Jag vill bygga muskler och samtidigt förbränna fett nu fram till sommaren och under sommaren. Hur ska jag bära mej åt? vilka metoder är bäst?
:what:
Jag funderar på att springa 5 km varje dag för konditionen+ett styrkepass.
MEn om man springer så mycke då byggs inte så mycke muskler va?
Jag skulle vara mycket tacksam för bra tips och trix om hur jag på bästa sätt ska lägga upp träning och förbränningsträning fär att på bästa sätt bygga muskler och förbränna fett samtidigt!
Tack på förhand
:emo-thumb
Min erfarenhet jag haft nu under 2006 är att det är svårt att bygga muskler och bränna fett samtidigt. (kroppen vill inte lagra in muskler och använda sig av fett utan snarare utav musklerna (protein) och kolhydrater. fett används vid lågintensiv träning från benmusklerna, som t.ex. cykling, promenader och vid svält.
Jag satte igång med en diet som var ungefär 40% protein, 30% fett, 30% kolhydrater och med 3-dagar i veckan träning. resultat? -17kg på 3 månader ungefär. Jag använde halva tiden Xedra Cut, en fettförbrännare och styrkehöjande piller som heter duga enl. mig.
Jag tycker du ska lägga upp din fettförbränning med nåt pass cardio i veckan som komplement till din övriga träning. Käka ofta och bra mat. Jag tycker även du ska ha nån sorts vitamin+mineraltillskott. jag lider själv av uttorkning just nu p.g.a. mineralbrist (jag presterade genast sämre när jag slutade med Multi-Plex).
Mitt förslag är att du antingen nu gör en rejäl deffning så att du är "säker" på att du blivit av med all övervikt till sommaren och efter det, börjar bulka men ändå sköter kosten så pass att du inte lägger på dig fett.
Eller så gör du det omvända och deffar senare. (Allt är ju upp till dig, men jag anser att om man har över 10kgs övervikt så är det skönt att göra sig av med det och senare satsa på muskelbyggnad.