Mina resultat av 1 års seriös träning!

Home Forums Bodybuilding Mina resultat av 1 års seriös träning!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106164
    #1082590

    Hej, Jag har nu tränat lite mer än 1 år, jag började träna som 16 åring och är nu 17. Jag har som max tagit en vecka vila under detta år, har legat i snitt på 5 pass per vecka och jag har ätit kosttillskott sedan första veckan. Inte varit sjuk så ofta heller. Jag själv är hyfsat nöjd med mitt resultat, men anledningen till att jag postar detta är för att jag vill ha eran respons hur ni tycker jag har utvecklas på ett år :)

    Här är lite info om mina ”stats” nu och då :)

    Innan jag började träna vägde jag 75kg ganska mullig, sket i att jag var lite mullig bulkade ändå upp till 87kg. Sedan under sommaren deffade jag mig ner till 78kg och har nu på 2 månader gått upp till 86 igen.

    Innan jag börjde träna mätte mina armar 32 på vänstern och 33 på högern. Idag mäter dem 39,5 på högern och 38-38,5 på vänstern. 41 efter ett armpass.

    Mina kosttillskott under året har varit proteinpulver, kreatin, zinkkapslar, lite aminosyror och pwo. Inte allt på samma gång :)

    Nå, nu till mina styrkeökningar. Har valt ut de vanligaste övningarna för varje stor muskelgrupp.

    Bröst
    Bänkpress från 30kg till 90kg
    Hantelpress från 10kg till 38-40kg
    Flyes från 8kg till 24kg

    Axlar
    Millitärpress från 20kg till 65 kg
    Axelpress med hantlar från 10kg till 34 kg
    Sidlyft från 5kg till 18kg

    Triceps
    TricepsPushdowns från 15kg till 40-45kg

    Biceps
    Hantelcurl från 10-12kg till 20-24kg
    skivstångcurl från 20kg till 45-50kg
    Hammercurl från 10-12kg till 24kg

    Rygg
    Marklyft från 80kg till 140kg
    Rodd från 40kg till 88kg
    Latsdrag från 40kg till 88kg

    Ben
    Bencurl från 60kg till 100kg+
    Benpress från 140 till 350kg
    Benböj från 40kg till 120kg

    Säkert mycket stavfel med mera, men tror inte jag ska behöva möta på någon svenska lärare här på forumet? :D

    #1082613

    Roligast att läsa (seriöst) var sista kolumnen ”Ben”. Fortsätter du i det här tempot och har balans som det verkar så kommer du att göra storslam när och om du väljer att tävla.
    Men börja redan nu med hållning och posering, viktiga prylar.
    En släpande muskel är ofta baksida axlar, se till att den hänger med om du missat den.

    Jag är inte lika långt kommen. Tränat, som du, i snart 9 månader. Hållit mig ”ripped” under sommaren med 2veckor deff/3veckor LEAN bulk. Nu har jag lagt på mig en hel del senaste veckorna och kör hårt till Januari.
    Är 184cm lång och väger just nu 86kg och leanbulkar, så vikten stressar jag inte med. Det fett man lägger på sig ska man bli av med också.

    Kanske postar någon liknande tråd då.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.