Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2014-11-04
Inlägg 1

Hej, Jag har nu tränat lite mer än 1 år, jag började träna som 16 åring och är nu 17. Jag har som max tagit en vecka vila under detta år, har legat i snitt på 5 pass per vecka och jag har ätit kosttillskott sedan första veckan. Inte varit sjuk så ofta heller. Jag själv är hyfsat nöjd med mitt resultat, men anledningen till att jag postar detta är för att jag vill ha eran respons hur ni tycker jag har utvecklas på ett år :)

Här är lite info om mina "stats" nu och då :)

Innan jag började träna vägde jag 75kg ganska mullig, sket i att jag var lite mullig bulkade ändå upp till 87kg. Sedan under sommaren deffade jag mig ner till 78kg och har nu på 2 månader gått upp till 86 igen.

Innan jag börjde träna mätte mina armar 32 på vänstern och 33 på högern. Idag mäter dem 39,5 på högern och 38-38,5 på vänstern. 41 efter ett armpass.

Mina kosttillskott under året har varit proteinpulver, kreatin, zinkkapslar, lite aminosyror och pwo. Inte allt på samma gång :)

Nå, nu till mina styrkeökningar. Har valt ut de vanligaste övningarna för varje stor muskelgrupp.

Bröst
Bänkpress från 30kg till 90kg
Hantelpress från 10kg till 38-40kg
Flyes från 8kg till 24kg

Axlar
Millitärpress från 20kg till 65 kg
Axelpress med hantlar från 10kg till 34 kg
Sidlyft från 5kg till 18kg

Triceps
TricepsPushdowns från 15kg till 40-45kg

Biceps
Hantelcurl från 10-12kg till 20-24kg
skivstångcurl från 20kg till 45-50kg
Hammercurl från 10-12kg till 24kg

Rygg
Marklyft från 80kg till 140kg
Rodd från 40kg till 88kg
Latsdrag från 40kg till 88kg

Ben
Bencurl från 60kg till 100kg+
Benpress från 140 till 350kg
Benböj från 40kg till 120kg

Säkert mycket stavfel med mera, men tror inte jag ska behöva möta på någon svenska lärare här på forumet? :D

Titel
Registrerad 2014-06-07
Inlägg 16

Roligast att läsa (seriöst) var sista kolumnen "Ben". Fortsätter du i det här tempot och har balans som det verkar så kommer du att göra storslam när och om du väljer att tävla.
Men börja redan nu med hållning och posering, viktiga prylar.
En släpande muskel är ofta baksida axlar, se till att den hänger med om du missat den.

Jag är inte lika långt kommen. Tränat, som du, i snart 9 månader. Hållit mig "ripped" under sommaren med 2veckor deff/3veckor LEAN bulk. Nu har jag lagt på mig en hel del senaste veckorna och kör hårt till Januari.
Är 184cm lång och väger just nu 86kg och leanbulkar, så vikten stressar jag inte med. Det fett man lägger på sig ska man bli av med också.

Kanske postar någon liknande tråd då.

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 4 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017

  • BODY 389, december 2016

  • BODY 388, november 2016

  • BODY 387, oktober 2016