Raka bort bröst/maghår

Home Forums Bodybuilding Raka bort bröst/maghår

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #801557

    Tja!

    Någon som har några bra tips när man skall raka bort brösthåret och allt krull på magen?
    Jag testade med att trycka på en massa raklödder och sen så tog jag en rakhyvel och rakade av allt men jag blir riktigt rödprickig när jag gör så.
    Det tar ungefär 3 dagar innan prickarna försvinner men då är det ju dags att raka sig igen och så börjar processen om igen.

    Tacksam för svar!!!!:ph34r:

    #83335
    #801558

    duscha innan så hårstråna blir mjukare-rakgel o en bra hyvel mach 3 brukar funka bra, sen kan man smörja in sig med ren aloe-vera det lugnar huden

    #801559

    Använd inte engångshyvlar. Titta efter vad tjejerna använder när de rakar benen, funkar det för dem så borde det ju funka för dig:)

    #801560

    Och så var vi här igen! Sök på gamla trådar så hittar du svaren där!

    Mina råd som liknar de andras är: Använd inte engångshyvlar, (om du absolut måste och är fattig, köp Coops som har två/dubbla rakblad) använd gärna Mach 3 och raklödder. Ha på aftershave efter.

    Jag tror du kommer märka att huden inte blir lika irriterad om du fortsätter raka dig…..den vänjer sig!

    #801561

    aftershave är inte alls att rekomendera då parfymen irriterar huden enormt i dom flesta fall bättre med en bra lotion el allra bäst ren 99% aloe-vera

    #801562

    trimmer funkar fint

    #801563

    weet funkar bra för mig…akta bröstvårtorna

    #801564

    varmt vatten före och iskallt efter. så kliar de inte så mycket

    #801565

    raka medans du duschar. smörj in dig efteråt

    #801566

    Som simmare så får man erfara detta problem ofta ! ;) Så säger bara mach 3 och alovera lotion :emo-thumb

    #801567

    Såg en motsvarande fråga ang, något mer intim rakning i en frågespalt. Där rekomenderades snarare att man prova hyvlar med just ett blad, som skulle irritera mindre. Så då prova jag… eller inte jag, min kompis, detta, och jag.. eller min polare, sa att det funka jättebra…

    bic´s engångshyvlar ska funka jättebra… men som sagt, det är inget jag vet nått om… det hadde vart bättre om du fråga min kompis…:)

    #801568
    Håkan Adolfsson wrote:
    Såg en motsvarande fråga ang, något mer intim rakning i en frågespalt. Där rekomenderades snarare att man prova hyvlar med just ett blad, som skulle irritera mindre. Så då prova jag… eller inte jag, min kompis, detta, och jag.. eller min polare, sa att det funka jättebra…

    bic´s engångshyvlar ska funka jättebra… men som sagt, det är inget jag vet nått om… det hadde vart bättre om du fråga min kompis…:)

    Bic fungerar jättebra för intimrakning samt armhålorna dock inte lika bra på resten av kroppen.

    #801569

    Vet inte om dom bannar mig efter detta, men men. Jag driver en hemsida där vi säljer lite kul grejer. Har en ”leksaksrengörare” där som jag sprayar på mig efter att ha använt engångshyvel. PjurMed heter den. Svinbra, tar bort röda prickar på alla de ställen man rakar sig på. Går i god för den! Kör med billiga BIC engångshyvlar och lite dyrare rakgel. Sen så prayar jag över rakade området och så är det fint igen.

    [www.sexinthecity.se]

    #801570

    men varför raka sig, manligt med hår på bröstet och så värmer det skönt på vintern:emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.