Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2006-03-15
Inlägg 43

Tja!

Någon som har några bra tips när man skall raka bort brösthåret och allt krull på magen?
Jag testade med att trycka på en massa raklödder och sen så tog jag en rakhyvel och rakade av allt men jag blir riktigt rödprickig när jag gör så.
Det tar ungefär 3 dagar innan prickarna försvinner men då är det ju dags att raka sig igen och så börjar processen om igen.

Tacksam för svar!!!!:ph34r:

Anders Carlsson
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 443

duscha innan så hårstråna blir mjukare-rakgel o en bra hyvel mach 3 brukar funka bra, sen kan man smörja in sig med ren aloe-vera det lugnar huden

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Använd inte engångshyvlar. Titta efter vad tjejerna använder när de rakar benen, funkar det för dem så borde det ju funka för dig:)

Titel
Registrerad 2005-11-02
Inlägg 306

Och så var vi här igen! Sök på gamla trådar så hittar du svaren där!

Mina råd som liknar de andras är: Använd inte engångshyvlar, (om du absolut måste och är fattig, köp Coops som har två/dubbla rakblad) använd gärna Mach 3 och raklödder. Ha på aftershave efter.

Jag tror du kommer märka att huden inte blir lika irriterad om du fortsätter raka dig.....den vänjer sig!

Anders Carlsson
Titel
Registrerad 2005-10-24
Inlägg 443

aftershave är inte alls att rekomendera då parfymen irriterar huden enormt i dom flesta fall bättre med en bra lotion el allra bäst ren 99% aloe-vera

Titel
Registrerad 2005-12-01
Inlägg 341

trimmer funkar fint

Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 438

weet funkar bra för mig...akta bröstvårtorna

Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 614

varmt vatten före och iskallt efter. så kliar de inte så mycket

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 2 677

raka medans du duschar. smörj in dig efteråt

Titel
Registrerad 2006-02-08
Inlägg 6

Som simmare så får man erfara detta problem ofta ! ;) Så säger bara mach 3 och alovera lotion :emo-thumb

Håkan Adolfsson
Titel
Registrerad 2005-11-03
Inlägg 49

Såg en motsvarande fråga ang, något mer intim rakning i en frågespalt. Där rekomenderades snarare att man prova hyvlar med just ett blad, som skulle irritera mindre. Så då prova jag... eller inte jag, min kompis, detta, och jag.. eller min polare, sa att det funka jättebra...

bic´s engångshyvlar ska funka jättebra... men som sagt, det är inget jag vet nått om... det hadde vart bättre om du fråga min kompis...:)

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Håkan Adolfsson skrev:
Såg en motsvarande fråga ang, något mer intim rakning i en frågespalt. Där rekomenderades snarare att man prova hyvlar med just ett blad, som skulle irritera mindre. Så då prova jag... eller inte jag, min kompis, detta, och jag.. eller min polare, sa att det funka jättebra...

bic´s engångshyvlar ska funka jättebra... men som sagt, det är inget jag vet nått om... det hadde vart bättre om du fråga min kompis...:)

Bic fungerar jättebra för intimrakning samt armhålorna dock inte lika bra på resten av kroppen.

Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 19

Vet inte om dom bannar mig efter detta, men men. Jag driver en hemsida där vi säljer lite kul grejer. Har en "leksaksrengörare" där som jag sprayar på mig efter att ha använt engångshyvel. PjurMed heter den. Svinbra, tar bort röda prickar på alla de ställen man rakar sig på. Går i god för den! Kör med billiga BIC engångshyvlar och lite dyrare rakgel. Sen så prayar jag över rakade området och så är det fint igen.

www.sexinthecity.se

Titel
Registrerad 2006-01-30
Inlägg 8

men varför raka sig, manligt med hår på bröstet och så värmer det skönt på vintern:emo-thumb

Titel
Registrerad 2005-10-23
Inlägg 2 677

mattek skrev:
men varför raka sig, manligt med hår på bröstet och så värmer det skönt på vintern:emo-thumb

Du e ute på hal is. här finns en del fjollor som rakar sig och kommer att kalla dig för både lantis, gorilla osv.

Titel
Registrerad 2006-03-06
Inlägg 2 667

Sammy skrev:
Du e ute på hal is. här finns en del fjollor som rakar sig och kommer att kalla dig för både lantis, gorilla osv.

Lantis, gorilla osv
MVH Fjollan:emo-thumb

Dessan
Titel
Registrerad 2006-01-02
Inlägg 1 343

eller så kan man ju alltid vaxa sig, det gör visserligen ont på bröstet. men det är värt det. Det håller länge. Får man "prickar" så kan man sola bort dom. När man rakar blir det bara stickigt, vaxar man blir det mjukt och skönt länge!

Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 2 413

Huden vänjer sig. Mach 3 är det som gäller

Bild

Sarbast Rashed
Titel
Registrerad 2006-01-18
Inlägg 231

mattek skrev:

Håller med att det är manligt och ha hår på bröstet men ibland måste håret bort på grund av att musklerna ska synas bättre,men det jag inte förstår är att varför ta bort hår om man inte är ute efter att musklerna ska synas bättre.Ok om man har skit mycket hår på ryggen då förstår jag men annars så förstår jag icke.Frågan är då om man gör det för damerna?Eller vad säger ni andra varför rakar ni er?Själv har jag aldrig rört håret på kroppen men tänkte göra det när det är tävlingsdags:emo-thumb .Det som oroar mig mest är att mina tunna hårstrån ska bli grövre av rakning,vaxning etc.Ni som tar bort hår har ni upplevt att håret blir mer eller grövre?
Till trådskaparen:ursäkta för att jag lånar din tråd,hoppas det är ok.

Titel
Registrerad 2005-11-14
Inlägg 446

Men aså, när jag rakar, så finns det ibland en viss tendens till att det blir kvar litegrann av hårstrået i roten, inte så fint kanske, kan det bero på rakhyveln, eller är det sånt man bara får leva med eftersom man ar mörka hårstrån(läs jävla-skit hår)?

yeye, hoppas att jag kan få ett svar!

MVH

Mirre
Titel
Registrerad 2005-10-22
Inlägg 854

Denna ska vara bra har jag hört från en kollega som tröttnade på att få prickar på bröstet.
Philips TT2021 Rakapparat/Trimmer Pris: 599kr på SIBA och Teknikmagasinet.
Den ska vara lika bra som de dyra herrbladen.

8746.attach

Titel
Registrerad 2006-02-21
Inlägg 235

Av det jag har läst så blir inte håren grövre av rakning

Titel
Registrerad 2005-10-09
Inlägg 386

Vad kostar det att gå o bli vaxad? :P

Titel
Registrerad 2005-10-27
Inlägg 19

Ha.. dom plockade bort min tråd angående att man kunde spraya bröstet efteråt med PjurMed (Funkar skitbra för att ta bort prickarna) som finns på min webbshop! Men att man kan handla på SIBA eller Teknikmagasinet var ok??

DomPe
Titel
Registrerad 2006-03-30
Inlägg 48

Jag tycker Epilering är jättebra :emo-thumb . Jag har rakat magen med trimmer/hyvel under några år men det blir ett himla rakande. Och så blir det juh stickigt efter bara någon dag. Dock när du kör med din Epilator slits håret upp med rötterna och du får ett mjukt resultat i några veckor. Åtminstone jag.

Epilatorn som jag använder är en Philips Epilator HP 6475 Satin ICE. Mina tjejkompisar rekommenderade mig att inte köpa någon 300kronors-variant utan lägga ner minst 700 kr på något vettig. Hittade min på OnOff för 896:-. Lite dyrt kanske, men resultatet gör att jag iaf tycker det var värt det.

Första Epileringen gör väldigt ont :( . Men sedan går det bara lättare och lättare. Det tog ungefär 30 min för mig första gången. Sist gick det på 5.

Columbu
Titel
Registrerad 2006-03-02
Inlägg 360

DomPe skrev:
Jag tycker Epilering är jättebra :emo-thumb . Jag har rakat magen med trimmer/hyvel under några år men det blir ett himla rakande. Och så blir det juh stickigt efter bara någon dag. Dock när du kör med din Epilator slits håret upp med rötterna och du får ett mjukt resultat i några veckor. Åtminstone jag.

Epilatorn som jag använder är en Philips Epilator HP 6475 Satin ICE. Mina tjejkompisar rekommenderade mig att inte köpa någon 300kronors-variant utan lägga ner minst 700 kr på något vettig. Hittade min på OnOff för 896:-. Lite dyrt kanske, men resultatet gör att jag iaf tycker det var värt det.

Första Epileringen gör väldigt ont :( . Men sedan går det bara lättare och lättare. Det tog ungefär 30 min för mig första gången. Sist gick det på 5.

Tar det bort all hår, smala och tjocka?

DomPe
Titel
Registrerad 2006-03-30
Inlägg 48

Columbu skrev:
Tar det bort all hår, smala och tjocka?

Jadå. Eller det beror juh lite på hur tjocka man tänker sig :) Mitt hår på magen är väl lika tjockt som håret på huvudet. Dock har jag inte testat att köra det på skägget, det kommer nog inte vara så skönt:( Har dock inte upplevt att den inte tar bort tunna hår.

Ett lite tips bara: En av mina tjejkompisar tog sin bikinilinje med en epilator och det gick väl bra, men hon tyckte att hon skulle ta lite mer (allt) . Hon sa att det gjorde sjukt ont. Men va gör man inte för att tillfredställa det motsatta könet?

snuttan347
Titel
Registrerad 2005-11-29
Inlägg 1 503

Duscha en stund innan du börjar (så blir stråna mjukare)
Använd Lactacyd tvål, gnugga så det blir riktigt halt :happy: o raka (inte med engångs hyvel) mac 3..

Columbu
Titel
Registrerad 2006-03-02
Inlägg 360

snuttan347 skrev:
Duscha en stund innan du börjar (så blir stråna mjukare)
Använd Lactacyd tvål, gnugga så det blir riktigt halt :happy: o raka (inte med engångs hyvel) mac 3..

Testade men de blev stickigt och hårt syntes efter 2 dar. testade min tjejs maskin som noppar skiten de blev bra men gjorde ooooooooooont:(

zonecapone
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 6 015

Min 13 månaders dotter Trude har redan fattat!
Hon röck i ett hårstrå på min mage i morse..tittade mig stint i ögonen & utbrast: -USCH!

LOL!
ZONE

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 395, juni 2017

• BODY 394, maj 2017

• BODY 393, april 2017